Zapraszamy do obejrzenia prezentacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autor pakietu : Nina Włodarczyk
Advertisements

JAK TO JEST ZROBIONE? Zajęcia artystyczne dla uczniów szkoły podstawowej. Materiał dla uczniów Autor: Karolina Vyšata Projekt zrealizowany w ramach Akademii.
EDUKACJA ARTYSTYCZNA I KULTURALNA
Język angielski na lekcjach historii
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
M A L A R S T W O Opracowała: Karolina Gwiaździńska.
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Co to jest Windows Live Movie Maker ?
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Innowacja pedagogiczna
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Pierwszy pakiet edukacyjny do prowadzenia
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Źródła energii na świecie
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
19 lutego 2015 roku klasy 1 a i b liceum pod opieką polonistki, pani Doroty Kasperowicz, odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie. Tematem lekcji muzealnej.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Malarstwo obrazem epoki
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Lekcje z komputerem, 2006.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
PERIODYZACJA CO BYŁO PO KOLEI.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Dyscypliny sztuk plastycznych Architektura, malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, rzemiosło artystyczne, wzornictwo przemysłowe, fotografia.
Magdalena Abakanowicz
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
DLACZEGO AKURAT KROPKA? PONIEWAŻ WŁAŚNIE OD NIEJ WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
GRAFIKA SZTUKA POWIELANIA.
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Jaki to styl architektoniczny?
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji „Piękno wokół nas” podręcznik plastyki dla gimnazjum Zapraszamy do obejrzenia prezentacji

Naucz dostrzegać, podziwiać i tworzyć piękno wokół nas

ZAGADNIENIA PLASTYCZNE Treści podręcznika (cd.) Podręcznik podzielony jest na dwie części. W pierwszej przedstawiono następujące dyscypliny plastyczne: grafikę, malarstwo, rzeźbę, architekturę i architekturę wnętrz, rzemiosło artystyczne, sztukę ludową oraz fotografię. ZAGADNIENIA PLASTYCZNE Kompozycja.................................... Ćwiczenia................................... Linia................................................ Grafika............................................ Barwa............................................. Malarstwo...................................... Przestrzeń...................................... Rzeźba............................................ Faktura........................................... Architektura................................... Architektura wnętrz....................... Rzemiosło artystyczne.................... Sztuka ludowa................................ Fotografia……………….................... Nowe media w plastyce……………. Przykładowe strony

ZAGADNIENIA PLASTYCZNE Treści podręcznika (cd.) W osobnych rozdziałach omówiono także: kompozycję, linię, barwę, przestrzeń, fakturę – środki wyrazu, poprzez które oglądamy dzieło. ZAGADNIENIA PLASTYCZNE Kompozycja.................................... Ćwiczenia................................... Linia................................................ Grafika............................................ Barwa............................................. Malarstwo...................................... Przestrzeń...................................... Rzeźba............................................ Faktura........................................... Architektura................................... Architektura wnętrz....................... Rzemiosło artystyczne.................... Sztuka ludowa................................ Fotografia……………….................... Nowe media w plastyce……………. Przykładowe strony

Treści podręcznika (cd.) Nowe media w plastyce to nowy rozdział, który pokazuje, w jaki sposób korzystać w twórczości plastycznej z komputera, aparatu cyfrowego i skanera. ZAGADNIENIA PLASTYCZNE Kompozycja.................................... Ćwiczenia................................... Linia................................................ Grafika............................................ Barwa............................................. Malarstwo...................................... Przestrzeń...................................... Rzeźba............................................ Faktura........................................... Architektura................................... Architektura wnętrz....................... Rzemiosło artystyczne.................... Sztuka ludowa................................ Fotografia……………….................... Nowe media w plastyce……………. Przykładowe strony

Treści podręcznika (cd.) Wybrane rozdziały kończą się ćwiczeniami pozwalającymi na samodzielne próby twórcze z wykorzystaniem określonych środków i technik. ZAGADNIENIA PLASTYCZNE Kompozycja.................................... Ćwiczenia................................... Linia................................................ Grafika............................................ Barwa............................................. Malarstwo...................................... Przestrzeń...................................... Rzeźba............................................ Faktura........................................... Architektura................................... Architektura wnętrz....................... Rzemiosło artystyczne.................... Sztuka ludowa................................ Fotografia……………….................... Nowe media w plastyce……………. Przykładowe strony

POZNAJEMY DZIEŁA SZTUKI Treści podręcznika (cd.) Druga część podręcznika wprowadza w świat historii sztuki. Uczeń poznaje rozwój sztuki na przestrzeni wieków, a także największych twórców i ich dzieła. POZNAJEMY DZIEŁA SZTUKI Starożytny Egipt (IV-I tysiąclecie p.n.e.).……… Starożytna Grecja (XI-I w. p.n.e.)………………. Rzym (VII w. p.n.e. - V w. n.e.)…………………. Sztuka starochrześcijańska (I-V w.)……………. Sztuka przedromańska (VI-X w.)……….………. Sztuka romańska (X-XIII w.)….…………………. Gotyk (XII-XVI w.).……………………………….. Renesans (XIV-XVI w.)…………….…………….. Barok (1590-1760)…………………….………..… Klasycyzm (ok. 1760-1830)……………………... Romantyzm (1800-1860)………………………… Realizm (druga poł. XIX w.)…………………..…. Impresjonizm (ok. 1870)…………….……….….. Postimpresjonizm (koniec XIX i początek XX w.).. Secesja (1890-1910)…………………………... Sztuka Młodej Polski – modernizm (1895-1914).. Ekspresjonizm (pierwsze 30-lecie XX w.)…….. Kubizm (1907-1920)…………………………….. Sztuka abstrakcyjna (od 1910)………..……….. Przykładowe strony

Treści podręcznika (cd.) Na końcu książki zamieszczono słownik wybranych pojęć. Przykładowa strona

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? JĘZYK Komunikatywny język dostosowany do ucznia gimnazjum sprawia, że podręcznik „Piękno wokół nas” czyta się jak opowieść... …opowieść o tym, czym jest kompozycja dzieła, jak tworzy się i wykorzystuje barwy, jakie wrażenie wywołuje użycie określonej perspektywy czy innego środka wyrazu. Przykład 1

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? JĘZYK Komunikatywny język dostosowany do ucznia gimnazjum sprawia, że podręcznik „Piękno wokół nas” czyta się jak opowieść... …opowieść o tym, czym jest kompozycja dzieła, jak tworzy się i wykorzystuje barwy, jakie wrażenie wywołuje użycie określonej perspektywy czy innego środka wyrazu. Przykład 2

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? JĘZYK Podręcznik przedstawia również krótką historię sztuki, zwięźle charakteryzując kolejne epoki i pokazując, czym wyróżniają się dzieła danego okresu. Przykład 3

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? JĘZYK Podręcznik przedstawia również krótką historię sztuki, zwięźle charakteryzując kolejne epoki i pokazując, czym wyróżniają się dzieła danego okresu. Przykład 4

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? GRAFIKA Starannie dobrane przykłady dzieł sztuki pozwalają poznać dorobek najwybitniejszych twórców. Przykład 1

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? GRAFIKA Starannie dobrane przykłady dzieł sztuki pozwalają poznać dorobek najwybitniejszych twórców. Przykład 2

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? GRAFIKA Opisy wyjaśniają, jakie znaczenie dla odbioru dzieła ma zastosowanie określonej gamy kolorystycznej, kreski czy kompozycji. Uczą patrzenia na dzieło - dostrzegania użytych środków i technik. Przykład 3

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? GRAFIKA Opisy wyjaśniają, jakie znaczenie dla odbioru dzieła ma zastosowanie określonej gamy kolorystycznej, kreski czy kompozycji. Uczą patrzenia na dzieło - dostrzegania użytych środków i technik. Przykład 4

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? ĆWICZENIA Ważnym aspektem nauki plastyki jest rozwijanie własnej wyobraźni i twórcza aktywność poprzez wykonywanie szeregu różnych ćwiczeń. Przykład 1

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? ĆWICZENIA Wykonując pracę plastyczną na zadany temat i przy wykorzystaniu tradycyjnych bądź nowoczesnych narzędzi młody człowiek ma szansę wypróbowania możliwości omawianego środka ekspresji. Przykład 2

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? ĆWICZENIA Własne wytwory plastyczne uczą również rozumieć intencje twórców w kwestii doboru środków wyrazu, a także odczuwać wartości plastyczne ich dzieł. Przykład 3

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? Płyta CD-ROM W podręczniku w rozdziale Nowe media w plastyce zamieszczono zadanie, które brzmi: Niedaleko Poznania, w Pobiedziskach, znajduje się Skansen Miniatur z makietami obiektów historycznych i interesujących fragmentów zabudowy miast wielkopolskich. Wykorzystując materiały zgromadzone na płycie dołączonej do książki, zmontuj film o tym skansenie lub film o wybranych zabytkach Wielkopolski.

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? Płyta CD-ROM Zawartość płyty: Materiały do ćwiczenia z nowego rozdziału 1. Opis Skansenu Miniatur w Pobiedziskach 2. Opis sfilmowanych miniatur w skansenie 3. Opis programu Windows Movie Maker do montażu filmu 4. Przykładowy montaż filmu – wskazówki Mała galeria wielkich mistrzów 1. Od Altdorfera do Zurbarána 2. Od Renesanu do Neoawangardy Architektoniczne szczegóły z Poznania i Gdańska Adresy przydatnych stron internetowych Pytania sprawdzające wiedzę uczniów z historii sztuki Przykład 1 UWAGA! Płyta dołączana jest do książki nauczyciela lub wysyłana na jego prośbę, jeśli uczniowie korzystają z podręcznika „Piękno wokół nas”.

Co wyróżnia podręcznik „Piękno wokół nas”? Płyta CD-ROM Zawartość płyty: Materiały do ćwiczenia z nowego rozdziału 1. Opis Skansenu Miniatur w Pobiedziskach 2. Opis sfilmowanych miniatur w skansenie 3. Opis programu Windows Movie Maker do montażu filmu 4. Przykładowy montaż filmu – wskazówki Mała galeria wielkich mistrzów 1. Od Altdorfera do Zurbarána 2. Od Renesanu do Neoawangardy Architektoniczne szczegóły z Poznania i Gdańska Adresy przydatnych stron internetowych Pytania sprawdzające wiedzę uczniów z historii sztuki Przykład 2 UWAGA! Płyta dołączana jest do książki nauczyciela lub wysyłana na jego prośbę, jeśli uczniowie korzystają z podręcznika „Piękno wokół nas”.

„Piękno wokół nas” książka dla nauczyciela Książka nauczyciela jest uzupełnieniem treści i wskazówek zawartych w podręczniku. Stanowi pomoc dla nauczyciela i inspirację do prowadzenia lekcji ciekawych i rozwijających wyobraźnię plastyczną. W książce zamieszczono m.in.  scenariusze lekcji,  sprawdzian wiedzy o plastyce,  sprawdzian wiedzy o sztuce, kolorowe zdjęcia przykładowych prac plastycznych, informacje jak wykorzystać CD-ROM Piękno wokół nas.

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji Danuta Gazińska Edward Gaziński Wyd. 1, 2009, ss. 200 ISBN 978-83-89287-91-5 Nr dopuszczenia 221/2009 Danuta Gazińska Wyd. 1, 2010, ss. 56 ISBN 978-83-62325-05-4 Wydawnictwo eMPi2 Mariana Pietraszewskiego s.c. 61-749 Poznań, ul. św. Wojciech 28 tel. 061 851 76 61, faks 061 853 06 76 www.empi2.pl, e-mail: sprzedaz@empi2.pl Dziękujemy za obejrzenie prezentacji