Wpływ realizacji projektu KDP na firmy działające w branży kolejowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Advertisements

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna
Polityka działań wykonawczych na lata Zespół doradców Ministra Gospodarki Łódź luty 2009 Załącznik do polityki energetycznej Polski do 2030 Działania.
Marian Babiuch Prezes PTEZ
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Private Sector Liaison Officer Wsparcie przedsiębiorców w wykorzystaniu oferty Banku Światowego Barbara Kanabus Warszawa,
2012 Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa, 23 października 2012 r. Stan wdrażania działania.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Transakcje kompensacyjne
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Światowe doświadczenia w klasteringu w branży informatycznej Wojciech Pander CASE-Doradcy Sp. z o.o.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
Energetyka słoneczna w Polsce i w Niemczech, r. Warszawa
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Gospodarka w Polsce po roku 1989
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Tomasz Bogdan – Prezes Zarządu Certus Partnerzy Sp. z o.o.
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Doradca do spraw odnawialnych źródeł energii (OZE) Robert Szlęzak PREZENTACJA WPROWADZAJĄCA.
CZYSTE TECHNOLOGIE WĘGLOWE. TECHNICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WDROŻENIA W POLSCE PALIW CIEKŁYCH I GAZOWYCH Z WĘGLA KAMIENNEGO Warszawa 2009 Dr inż.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Praterm S.A. Polska Grupa Ciepłownicza
Opatentowana technologia do kontroli napięcia i efektywności energetycznej. Zbudowane na własnych projektach transformatorów kontrolowanych przez mikroprocesor.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Kierunki rozwoju polskiego programu kosmicznego a europejska strategia kosmiczna Jakub Ryzenko Polska w kosmosie wczoraj, dziś,
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Dialog i współpraca vs Konfrontacja i konflikt
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Marita Szustak Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
wyzwania i perspektywy rozwoju
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
POLITYKA SPÓJNOŚCI ZAPEWNIENIE KORZYŚCI DLA OBYWATELI
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
Zapis prezentacji:

Wpływ realizacji projektu KDP na firmy działające w branży kolejowej Marita Szustak Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Warszawa 14 czerwca 2017

KDP szansą dla polskiego przemysłu? Realizacja projektu KDP będzie miała wpływ na szereg gałęzi krajowej gospodarki Potencjalne ogromne zamówienia w przemyśle (hutniczy, cementowy, wydobycia kruszyw, itd.) Konieczne jest stworzenie możliwości jak największego udziału polskich producentów i usługodawców, co będzie impulsem do rozwoju Warszawa 14 czerwca 2017

Polityka i decyzje Firmy zagraniczne posiadają już dziś realne doświadczenie w budowie KDP Doświadczenie to było budowane w oparciu o współpracę z zarządcami infrastruktury i największymi krajowymi przewoźnikami – przy wsparciu polityki gospodarczej państwa: UMOWA RZĄDU Z PRZEMYSŁEM Projekt musi mieć wysoki i trwały priorytet polityki rządu Powstać muszą dedykowane projektowi rozwiązania systemowe Finansowanie badań i pomoc publiczna Warszawa 14 czerwca 2017

Innowacje i rozwój Konieczne jest stworzenie warunków sprzyjających wprowadzaniu nowych wyrobów, w tym współpraca z PKP PLK SA w zakresie prowadzenia badań eksploatacyjnych i dopuszczania Polscy producenci muszą mieć szansę na zbudowanie pozycji konkurencyjnej wobec doświadczonych firm zagranicznych Podjęcie decyzji o inwestycjach w nowe technologie i produkty jest uwarunkowane stabilnością decyzji o realizacji projektu Warszawa 14 czerwca 2017

Polski potencjał – sterowanie Polscy producenci posiadają technologię i produkty w zakresie nastawnic, DSAT, napędów zwrotnicowych, blokady liniowej, kontroli niezajętości, sygnalizatorów LED W zakresie elementów podsystemu ujętych w TSI (ERTMS/ETCS, RBC, LEU, balisa) producenci posiadają zakłady zlokalizowane w Polsce Rynek jest w tym obszarze ograniczony, co oznacza duży potencjał rozwoju Warszawa 14 czerwca 2017

Polski potencjał – infrastruktura Główne elementy to szyny, podkłady strunobetonowe, przytwierdzenia sprężyste, rozjazdy kolejowe Polscy producenci dysponują szeroką paletą wyrobów W przypadku wprowadzania rozjazdu 10 000/ 4 000 konieczne jest stworzenie możliwości dopuszczenia produktu oraz zapewnienie niedyskryminacyjnych zapisów OPZ w odniesieniu do prób eksploatacyjnych po zabudowie na LDP Warszawa 14 czerwca 2017

Polski potencjał – zasilanie Zgodnie z założeniami zawartymi w Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław” na liniach dużych prędkości w Polsce ma być zastosowany system zasilania trakcji elektrycznej 2 x 25 kV 50 Hz Polski przemysł dysponuje pełną paletą rozwiązań i produktów (przewody, transformatory, izolatory, ograniczniki przepięć, wyłączniki, itd.) Warszawa 14 czerwca 2017

Polski potencjał – wykonawstwo Polskie firmy mają bogate doświadczenie w budowie obiektów inżynieryjnych oraz infrastruktury kolejowej Konieczne jest właściwe etapowanie robót, aby polskie firmy były w stanie konkurować z potężnymi firmami zagranicznymi Konieczne jest stworzenie odpowiednich ram formalno-prawnych w kontraktach, aby właściwie wykorzystać możliwości rynku lokalnego Rynek musi mieć pewność realizacji projektu, żeby zainwestować w sprzęt i rozwój zasobów kadrowych. Warszawa 14 czerwca 2017

Tabor – przykład Hiszpański Talgo wygrało przetarag w zakresie dostawy 15 składów HS dla RENFE oraz ich utrzymania przez 30 lat, o wartości ponad 785 mln EUR Utrzymanie będzie realizowane w ramach joint venture ze spółką z grupy RENFE, a kontrakt zawiera opcję dostawy kolejnych 15 składów i przedłużenia okresu utrzymania na kolejne 10 lat, co łącznie oznacza kolejne 1,5 mld EUR W toku przetargu Bombardier zakwestionował skutecznie obostrzenia dotyczące rodzimej produkcji – oferty zostały ostatecznie złożone przez: Talgo, Siemens, CAF, Bombardier i Alstom Warszawa 14 czerwca 2017

Tabor – przykład Hiszpański (2) Duża pewność kontraktowa i długoletnia umowa ze spółką z grupy operatora ułatwia decyzje o finansowaniu inwestycji, a opcja dodatkowego zamówienia daje podstawy do rozwijania produktu W Europie jest szereg doświadczonych firm dysponujących produktem sprawdzonym i rozwijanym od dawna, a firmy zagraniczne poszukują i będą poszukiwać nowych rynków Ograniczenia dotyczące rodzimej produkcji są mało prawdopodobne, zatem konieczne jest wymierne i trwałe wsparcie polskiego przemysłu, aby możliwe było konkurowanie z potentatami w branży Warszawa 14 czerwca 2017

Model wdrażania – konieczne decyzje Model PPP (stosowany przez Francję): długoletnie koncesje, wysoki udział finansowania prywatnego Model tradycyjny – w strukturach PKP PLK SA Model tradycyjny – odrębny zarządca poza PKP PLK SA Inne rozwiązania? Warszawa 14 czerwca 2017

www.igtl.pl igtl@igtl.pl Dziękuję za uwagę www.igtl.pl igtl@igtl.pl Warszawa 14 czerwca 2017