W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
Absencja uczniów.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
I semestr roku szkolnego 2012/2013. Uczniowie klas I-IV, w dniu 25 września br., spotkali się z przedstawicielami Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
i bezpieczeństwa uczniów
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
Debata pracowników szkoły
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
 Dzień Dziecka – WYCIECZKA KLAS IV –VI DO OJCOWA.
Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
Tydzień działań profilaktycznych
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
„Dzielimy się doświadczeniami”
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Szkoła Promująca Zdrowie
Nasza Kronika SKO.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie. CEL 1 W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.

Zespół Zadaniowy do Spraw Pierwszego Standardu Lider: mgr Bogusława Machniewicz– Członkowie: mgr Izabela Franc mgr Jadwiga Kędzia mgr Anna Kubicz mgr Klaudia Świętoń mgr Damian Woźniak

Uzasadnienie wyboru standardu Wybór celu był konsekwencją dyskusji przeprowadzonej podczas warsztatów dotyczących ewaluacji pracy szkoły. Została wtedy określona ostateczna forma celu. Z uzyskanych informacji wynikało wyraźne zapotrzebowanie na podniesienie poziomu bezpieczeństwa na terenie szkoły. Kierowaliśmy się możliwością poszerzenia wiedzy dzieci na temat zasad bezpiecznego zachowania, znajomości statutu, regulaminu szkoły.

Wybrane wskaźniki Liczba skarg na zachowanie zagrażające bezpieczeństwu. Liczba uczniów wyróżnionych za wzorowe i bardzo dobre zachowanie. Opinia uczniów o stopniu poczucia bezpieczeństwa w szkole. Liczba zajęć informujących o zasadach dobrego zachowania. Opinia rodziców o stopniu poczucia bezpieczeństwa dzieci w szkole.

Działania podjęte przez szkołę Poznawanie przez uczniów zasad właściwego zachowania: Zawieranie kontraktów Organizowanie apeli Przeprowadzenie pogadanek

Opieka starszych uczniów nad młodszymi Pełnienie dyżurów przez uczniów klas szóstych na korytarzu i w salach klas I

Propagowanie dobrego zachowania Przeprowadzanie apeli Tworzenie gazetki szkolnej – kącik kulturalny Powstanie nowej zakładki na stronie internetowej.

Informowanie uczniów jak mogą reagować w sytuacjach zagrożeń Informowanie uczniów jak mogą reagować w sytuacjach zagrożeń. Znajomość statutu i regulaminu szkoły Czytanie i analizowanie statutu i regulaminu Tworzenie i aktualizowanie gazetek ściennych w klasach i na korytarzach

Angażowanie rodziców do opieki podczas imprez szkolnych Organizacja festynów na rzecz szkoły

Spotkania z Policją i Strażą Miejską Udział w przedstawieniu profilaktycznym klas I Spotkania klas III i II z policjantami i strażnikami

Indywidualne rozmowy: rodzic, wychowawca, pedagog. Spotkania zainteresowanych stron

Wyniki badania stanu końcowego Lp. Dowód Wynik stanu początkowego Zakładany wynik kryterium sukcesu Wynik stanu końcowego 1 Liczba skarg na zachowanie zagrażające bezpieczeństwu 200 Liczba skarg na złe zachowanie nie wzrośnie 148 2 Liczba uczniów wyróżnionych za wzorowe i bardzo dobre zachowanie 90 Liczba uczniów z najlepszymi ocenami z zachowania nie zmniejszy się 116 3 Opinia uczniów o stopniu poczucia bezpieczeństwa w szkole. 78,9% Poczucie bezpieczeństwa w opinii uczniów poprawi się o 1% 85,1% 4 Liczba zajęć informujących o zasadach dobrego zachowania 12 Wszyscy wychowawcy przeprowadzili zajęcia na temat dobrego zachowania. 20 5 Opinia rodziców o stopniu poczucia bezpieczeństwa dzieci w szkole. 38% Odsetek rodziców, którzy uważają, że ich dziecko w szkole jest bezpieczne wzrośnie o 1%. 49%

Wnioski z działań W całości udało się osiągnąć zakładane kryterium sukcesu. Wszyscy wychowawcy przeprowadzili na początku roku szkolnego pogadanki na temat bezpiecznego zachowania na terenie szkoły i poza nim. Realizacja tych tematów odniosła pożądany skutek co można zauważyć po zmniejszającej się liczbie uwag i wzrastającym poczuciu bezpieczeństwa wśród uczniów naszej szkoły. Nie bez znaczenia pozostaje fakt różnorodnych oddziaływań na dzieci. Wymienić tutaj można: Internet, gazetkę szkolną, gazetki ścienne, spotkania z profesjonalistami. Niewątpliwie znaczny wpływ na podniesienie bezpieczeństwa na terenie szkoły miało wprowadzenie dodatkowych dyżurów pełnionych przez uczniów klas starszych w miejscach, w których najczęściej dochodziło do wypadków.. Uważamy, że podjęte działania powinny być kontynuowane w przyszłości, gdyż przyniosły wymierne korzyści dla całej społeczności szkolnej.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ