W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie. CEL 1 W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Zespół Zadaniowy do Spraw Pierwszego Standardu Lider: mgr Bogusława Machniewicz– Członkowie: mgr Izabela Franc mgr Jadwiga Kędzia mgr Anna Kubicz mgr Klaudia Świętoń mgr Damian Woźniak
Uzasadnienie wyboru standardu Wybór celu był konsekwencją dyskusji przeprowadzonej podczas warsztatów dotyczących ewaluacji pracy szkoły. Została wtedy określona ostateczna forma celu. Z uzyskanych informacji wynikało wyraźne zapotrzebowanie na podniesienie poziomu bezpieczeństwa na terenie szkoły. Kierowaliśmy się możliwością poszerzenia wiedzy dzieci na temat zasad bezpiecznego zachowania, znajomości statutu, regulaminu szkoły.
Wybrane wskaźniki Liczba skarg na zachowanie zagrażające bezpieczeństwu. Liczba uczniów wyróżnionych za wzorowe i bardzo dobre zachowanie. Opinia uczniów o stopniu poczucia bezpieczeństwa w szkole. Liczba zajęć informujących o zasadach dobrego zachowania. Opinia rodziców o stopniu poczucia bezpieczeństwa dzieci w szkole.
Działania podjęte przez szkołę Poznawanie przez uczniów zasad właściwego zachowania: Zawieranie kontraktów Organizowanie apeli Przeprowadzenie pogadanek
Opieka starszych uczniów nad młodszymi Pełnienie dyżurów przez uczniów klas szóstych na korytarzu i w salach klas I
Propagowanie dobrego zachowania Przeprowadzanie apeli Tworzenie gazetki szkolnej – kącik kulturalny Powstanie nowej zakładki na stronie internetowej.
Informowanie uczniów jak mogą reagować w sytuacjach zagrożeń Informowanie uczniów jak mogą reagować w sytuacjach zagrożeń. Znajomość statutu i regulaminu szkoły Czytanie i analizowanie statutu i regulaminu Tworzenie i aktualizowanie gazetek ściennych w klasach i na korytarzach
Angażowanie rodziców do opieki podczas imprez szkolnych Organizacja festynów na rzecz szkoły
Spotkania z Policją i Strażą Miejską Udział w przedstawieniu profilaktycznym klas I Spotkania klas III i II z policjantami i strażnikami
Indywidualne rozmowy: rodzic, wychowawca, pedagog. Spotkania zainteresowanych stron
Wyniki badania stanu końcowego Lp. Dowód Wynik stanu początkowego Zakładany wynik kryterium sukcesu Wynik stanu końcowego 1 Liczba skarg na zachowanie zagrażające bezpieczeństwu 200 Liczba skarg na złe zachowanie nie wzrośnie 148 2 Liczba uczniów wyróżnionych za wzorowe i bardzo dobre zachowanie 90 Liczba uczniów z najlepszymi ocenami z zachowania nie zmniejszy się 116 3 Opinia uczniów o stopniu poczucia bezpieczeństwa w szkole. 78,9% Poczucie bezpieczeństwa w opinii uczniów poprawi się o 1% 85,1% 4 Liczba zajęć informujących o zasadach dobrego zachowania 12 Wszyscy wychowawcy przeprowadzili zajęcia na temat dobrego zachowania. 20 5 Opinia rodziców o stopniu poczucia bezpieczeństwa dzieci w szkole. 38% Odsetek rodziców, którzy uważają, że ich dziecko w szkole jest bezpieczne wzrośnie o 1%. 49%
Wnioski z działań W całości udało się osiągnąć zakładane kryterium sukcesu. Wszyscy wychowawcy przeprowadzili na początku roku szkolnego pogadanki na temat bezpiecznego zachowania na terenie szkoły i poza nim. Realizacja tych tematów odniosła pożądany skutek co można zauważyć po zmniejszającej się liczbie uwag i wzrastającym poczuciu bezpieczeństwa wśród uczniów naszej szkoły. Nie bez znaczenia pozostaje fakt różnorodnych oddziaływań na dzieci. Wymienić tutaj można: Internet, gazetkę szkolną, gazetki ścienne, spotkania z profesjonalistami. Niewątpliwie znaczny wpływ na podniesienie bezpieczeństwa na terenie szkoły miało wprowadzenie dodatkowych dyżurów pełnionych przez uczniów klas starszych w miejscach, w których najczęściej dochodziło do wypadków.. Uważamy, że podjęte działania powinny być kontynuowane w przyszłości, gdyż przyniosły wymierne korzyści dla całej społeczności szkolnej.
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ