BUDŻET POWIATU RYCKIEGO NA 2017 ROK

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT BUDŻETU POWIATU KLUCZBORSKIEGO NA 2009 ROK
Advertisements

Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
System finansowy JST Podstawy prawne Podział zadań i kompetencji
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Książki naszych marzeń
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
PRZYGOTOWAŁA MAŁGORZATA PAJEK ANALIZA WYKONANIA BUDŻETU GMINY KARCZEW ZA 2009 ROK.
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU BOLESŁAWIECKIEGO NA ROK 2016
PROJEKT BUDŻETU 2016 R..
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
ANALIZA NIEPOKOJĄCEGO WZROSTU NAKŁADÓW NA OŚWIATĘ W GMINIE SZCZANIEC.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
ROK BUDŻET POWIATU WEGROWSKIEGO NA 2015 R. UCHWALONO DNIA 30 GRUDNIA 2014 R. UCHWAŁĄ RADY POWIATU WEGROWSKIEGO NR III/25/2014.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
Do 15 listopada 2015r. Burmistrz Grodkowa ma obowiązek przedłożenia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej projektu budżetu na 2016 rok Inicjatywa.
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO ZA 2015 ROK.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2013 roku.
WYKONANIE BUDŻETU GMINY OLEŚNICA ZA 2009 ROK XLVIII SESJA RADY GMINY OLEŚNICA.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU CHOJNICKIEGO NA ROK 2017
1 16 września 2013 r..
Działania Powiatu Lęborskiego w zakresie pozyskiwania
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
Budżet - Miasta Żyrardów
Rola samorządu regionalnego w systemie sektora publicznego
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
P r o j e k t Budżetu Gminy Grodków na rok 2017 Burmistrz Grodkowa.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
SPRAWOZDANIE POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO ZA ROK 2015
Ministerstwo Finansów
Województwa Podlaskiego Marszałka Województwa Podlaskiego
BUDŻET GMINY NOWE 2018 Wielkości planowane.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
WYKONANIE DOCHODÓW W I PÓŁROCZU 2017 ROKU , 45 zł
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
BUDŻET GMINY BIECZ W 2018 R..
Projekt Budżetu Gminy Łubianka na rok 2018
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
POMOC SPOŁECZNA.
Książki naszych marzeń
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
Budżet założenia do projektu
WYKONANIE BUDŻETU POWIATU BRODNICKIEGO
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2018 rok
Zapis prezentacji:

BUDŻET POWIATU RYCKIEGO NA 2017 ROK ZARZĄD POWIATU W RYKACH   BUDŻET POWIATU RYCKIEGO NA 2017 ROK Grudzień 2016 rok

PODSTAWA PRAWNA Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2013, poz. 885. ze zm.) o finansach publicznych, Ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. ( Dz. U. z 2010 r., Nr 80 , poz. 256 z póź. zm. ) o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, Uchwała Nr LXIII/261/10 Rady Powiatu w Rykach z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, Uchwała Nr CX/489/16 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 7 września 2016 r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu powiatu na 2017 rok przez jednostki administracji zespolonej oraz naczelników właściwych komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego

SPORZĄDZONO NA PODSTAWIE BUDŻET POWIATU SPORZĄDZONO NA PODSTAWIE Pisma Ministra Finansów z dnia 14 października 2016 r. w sprawie informacji o wysokości kwot subwencji oraz udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, a wynikających z projektu budżetu państwa, Pisma Wojewody Lubelskiego w sprawie informacji o wysokości kwot dotacji na zadania własne powiatu i zadania z zakresu administracji rządowej, Kalkulacji własnej w zakresie dochodów własnych, Materiałów planistycznych złożonych przez Dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu oraz Naczelników Wydziałów Starostwa Powiatowego, Wniosków Radnych oraz Mieszkańców Powiatu Ryckiego, Możliwości finansowych budżetu powiatu.

BUDŻET POWIATU W UJĘCIU SYNTETYCZNYM   § Wyszczególnienie kwota Przewidywane wykonanie za 2016 r. Plan na 2017 r. Przewidywanie wykonanie za 2016 r. 1 2 3 4 5 6 7 8 I. DOCHODY ogółem, w tym: 57 846 278 54 642 846 II. WYDATKI ogółem, w tym: 60 172 766 57 648 946 1. DOCHODY BIEŻĄCE 49 803 658 50 608 646 3. WYDATKI BIEŻĄCE 48 190 925 47 760 672 WYNIK BIEŻĄCY (1-3) 1 612 733 2 847 974 2. DOCHODY MAJĄTKOWE  8 042 620 4 034 200 4. WYDATKI MAJĄTKOWE 11 981 841 9 888 274 WYNIK MAJĄTKOWY (2-4) -3 939 221 -5 854 074 Wynik ogółem (I-II) deficyt -2 326 488 -3 006 100 III. PRZYCHODY (1-3) 3 997 288 4 430 000 IV. ROZCHODY (1+2) 1 670 800 1 423 900 952 1. Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym, w tym: 3 300 000 992 1. Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów, w tym: a) kredyt komercyjny 3 300 000 a) spłata części kredytu do Banku PEKAO SA 500 400 b) spłata części kredytów do BS c) spłata pożyczki do WFOŚiGW 960 400 210 000 713 500 951 2. Spłata pożyczek udzielonych 950 3. Wolne środki 697 288 991 2. Udzielone pożyczki Ogółem (I+III) 61 843 566 59 072 846 Ogółem (II+ IV)

BUDŻET POWIATU W UJĘCIU ANALITYCZNYM I. PLANOWANE DOCHODY WEDŁUG ŹRÓDEŁ ICH POCHODZENIA   Wyszczególnienie Przewidywane wykonanie za 2016 r. Plan na 2017 r. Dynamika 2017/2016 Struktura dochodów na 2017 r. 1 2 3 4 5 DOCHODY OGÓŁEM (Db+Dm), w tym: 57 846 278 54 642 846 0,94 100,00% DOCHODY MAJĄTKOWE, w tym: 8 042 620 4 034 200 0,50 7,38% środki z funduszy państwowych 65 000 0,00 0,00% środki unijne – dotacje na projekty 24 561 dotacje z budżetu państwa na inwestycje 3 000 000 150 000 0,05 0,27% środki z rezerwy subwencji ogólnej na inwestycje na drogach publicznych 568 372 pomoc finansowa od miast i gmin 3 908 187 3 779 200 0,97 6,92% pomoc finansowa od miast i gmin na projekty 110 000 ze sprzedaży majątku 366 500 105 000 0,29 0,65% DOCHODY BIEŻĄCE, w tym: 49 803 658 50 608 646 1,02 92,62% subwencja oświatowa 19 690 799 19 772 375 1,00 36,18% subwencja wyrównawcza 3 023 783 3 408 283 1,13 6,24% subwencja równoważąca 1 566 307 1 483 501 0,95 2,71% udział w podatku dochodowym od osób fizycznych 9 219 308 9 752 518 1,06 17,85% udział w podatku dochodowym od osób prawnych 100 000 0,18% dotacja z budżetu państwa na zadania własne 271 000 218 000 0,80 0,40% dotacja z budżetu państwa na zadania rządowe 7 798 973 7 495 293 0,96 13,72% środki unijne na programy tzw. "miękkie" 350 065 444 642 1,27 0,81% pozostałe dochody własne 7 783 423 7 934 034 14,52%

STRUKTURA PLANOWANYCH DOCHODÓW

WYDATKI BUDŻETOWE W UKŁADZIE RODZAJOWYM Wyszczególnienie   Przewidywane wykonanie za 2016 r. Plan na 2017 r. Dynamika 2017/2016 Struktura wydatków na 2017 r. 1 2 3 4 5 WYDATKI OGÓŁEM, z tego: 60 172 766 57 648 946 0,96 100,00% WYDATKI MAJĄTKOWE, z tego:  11 981 841 9 888 274 0,83 17,15% wydatki inwestycyjne 10 299 482 5 957 200 0,58 10,33% wydatki inwestycyjne wieloletnie 277 959 1 442 386 5,19 2,50% zakupy inwestycyjne 424 300 100 000 0,24 0,17% dotacje na inwestycje 650100 2 283 688 3,51 3,96% rezerwa na inwestycję 330 000 105 000 0,32 0,18% WYDATKI BIEŻĄCE, z tego: 48 190 925 47 760 672 0,99 82,85% wynagrodzenia i składki od nich naliczane 31 402 731 30 416 989 0,97 52,76% wydatki związane z realizacją zadań statutowych 12 303 261 12 743 748 1,04 22,11% dotacje na zadania bieżące 2 255 908 1 993 648 0,88 3,46% świadczenia na rzecz osób fizycznych 1 787 726 1 899 045 1,06 3,29% wydatki bieżące finansowane z UE 218 849 444 642 2,03 0,77% obsługa długu publicznego 222 450 262 600 1,18 0,46%

STRUKTURA WYDATKÓW W UKŁADZIE RODZAJOWYM

PLANOWANE ZADANIA INWESTYCYJNE JEDNOROCZNE    Lp.  Nazwa zadania inwestycyjnego Razem źródła finansowania dochody własne powiatu  kredyt  pomoc miast i gmin  środki z UE i inne 1 2 3 4 5 6 7 1. Przebudowa dróg powiatowych Nr 1433L, 1429L i 1423L łączących wschodnią część powiatu ryckiego oraz powiat łukowski i lubartowski z drogą krajową Nr 48 2 250 000 1 123 000 Gm. Ułęż 539 625 Gm. Nowodwór 587 375 2. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1425L, 1426L i 1430L od drogi Nr 48 poprzez Bazanów – Jakubówkę – Zawitałę – Niedźwiedź 150 000 75 000  Gm. Nowodwór 45 000 Gm. Ryki 30 000 3. Przebudowa dróg powiatowych Nr 1434L i 1436L łączących centrum gospodarcze i administracyjne gminy Ułęż z drogą krajową Nr 48 750 000 330 000 Gm. Ułęż 420 000 4. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1426L 1 535 200 Gm. Ryki 1 535 200 5. Przebudowa ul. Jagiellońskiej, Staromiejskiej i Stawskiej w Dęblinie 50 000 50 000  6. Przebudowa mostu na rzece Irence oraz wykonanie przebudowy ul. Spacerowej, Balonna i Krasickiego w Dęblinie   50 000 7. Zakup izolowanego zbiornika na emulsję asfaltową z podgrzewaczem o pojemności 10 tys. litrów 100 000 8. Budowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rykach Dotacja z BP 150 000 9. Przebudowa infrastruktury podziemnej i naziemnej w szpitalu w Rykach 10. Przystosowanie budynku zlokalizowanego przy ul. Zytniej 22 w Rykach na potrzeby placówki opiekuńczo - wychowawczej 300 000 12 200 287 800 11. Budowa boisk wielofunkcyjnych w ZSZ Nr 1 w Dęblinie 622 000 Miasto Dęblin 622 000 RAZEM 6 057 200 387 200 1 740 800 3 929 200 x

PLANOWANE DOTACJE NA INWESTYCJE I REZERWY Nazwa zadania inwestycyjnego  Lp.   Nazwa zadania inwestycyjnego  Razem źródła finansowania dochody własne powiatu  kredyt  pomoc miast i gmin  środki z UE i inne 1 2 3 4 5 6 7 1. Dotacja dla gminy Ryki na przebudowę dróg gminnych w m. Sierskowola, Moszczanka i Ryki 767 600   2. Dotacja dla miasta Dęblin na przebudowę dróg w os. Jagiellońskie w Dęblinie I etap 1 500 000 878 000  622 000 3. Dotacja dla powiatu Lubelskiego na realizację projektu E – Geodezja 6 088 6 088  4. Dotacja dla zakładu budżetowego na zakup sterownika pomp do układu filtracji wody 10 000 10 000  5. Rezerwa na inwestycje 105 000 105 000  RAZEM 2 388 688 999 088 1 389 600 x

I. Przebudowa dróg powiatowych Nr 1433L, 1429L i 1423L łączących wschodnią część powiatu ryckiego oraz powiat łukowski i lubartowski z drogą krajową Nr 48. Wartość zadania: 2.250.000 zł Montaż finansowy: wkład własny 2.250.000 zł (powiat 1.123.000 zł, Gm. Ułęż 539.625 zł, Gm. Nowodwór 587.375 zł)

Stan nawierzchni na drodze powiatowej Nr 1433L Stan nawierzchni na drodze powiatowej Nr 1433L. W tym miejscu w ramach zadania przewidziano poszerzenie drogi, nową nawierzchnię, umocnienie poboczy kruszywem oraz wymianę oznakowania

Skrzyżowanie drogi powiatowej Nr 1433L z drogą gminną na terenie gminy Ułęż. Jest to początek odcinka drogi powiatowej przeznaczonego do przebudowy. Droga w ramach planowanej przebudowy zostanie poszerzona do normatywu, zostanie wykonana nowa nawierzchnia oraz pobocza z tłucznia.

Jedna z zastoin wodnych przy drodze powiatowej Nr 1429L.

Skrzyżowanie zaplanowanej do przebudowy drogi powiatowej Nr 1429L z drogą 1461L prowadzącą do Sanktuarium Maryjnego w Woli Gułowskiej i powiatu łukowskiego.

Punkt zbiórki odzieży Polskiego Czerwonego Krzyża przy drodze 1429L – nieopodal kończy się zakres przedsięwzięcia na odcinku drogi 1429L.

II. Przebudowa dróg powiatowych Nr 1434L i 1436L łączących centrum gospodarcze i administracyjne gminy Ułęż z drogą krajową Nr 48. Wartość zadania: 750.000 zł Montaż finansowy: wkład własny 750.000 zł (powiat 330.000 zł, Gm. Ułęż 420.000 zł)

Brama wjazdowa Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej w Ułężu (skrzyżowanie dróg powiatowych 1434L i 1436L).

Skrzyżowanie drogi powiatowej Nr 1434L z drogą gminną – koniec zamierzenia inwestycyjnego Powiatu Ryckiego. W tym miejscu mieszkańcy mogą skorzystać z małego skweru oraz szeregu sklepów spożywczych i przemysłowych.

III. Przystosowanie budynku zlokalizowanego przy ul III. Przystosowanie budynku zlokalizowanego przy ul. Żytniej 22 w Rykach na potrzeby placówki opiekuńczo – wychowawczej Wartość zadania: 300.000 zł ze środków własnych, okres realizacji 2017 rok

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA INWESTYCJI  Lp. Źródło finansowania Kwota Struktura 1 2 3 4 1. Środki unijne i wkład krajowy 0,00% 2. Pomoc finansowa miast i gmin oraz partnerów prywatnych 3 779 200 38,22% 3. Dotacja z budżetu państwa i funduszy celowych 150 000 1,52% 4. Kredyt komercyjny w banku krajowym 4 430 000 44,80% 5. Dochody własne ze sprzedaży majątku powiatu 105 000 1,06% 6. Pozostałe dochody własne 1 424 074 14,40%   RAZEM 9 888 274 100,00%

STRUKTURA ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA INWESTYCJI

Liczba etatów kalkulacyjnych ZESTAWIENIE WYDATKÓW NA WYNAGRODZENIA I POCHODNE Zadania własne Lp. Wyszczególnienie Liczba etatów kalkulacyjnych Kwota Struktura % 1 2 3 4 5 1. Leśnictwo i gospodarka leśna 3 leśnicy 155 847 0,60% 2. Transport i łączność 14 robotnik drogowy plus 8 administracja i obsługa 1 123 232 4,36% 3. Administracja publiczna 54,3 plus 20,8 4 201 533 16,29% 4. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa umowa zlecenia 1 000 0,00% 5. Oświata i wychowanie 236,32 nauczyciele plus administracja i obsługa  14 123 497 54,76% 2 417 617 9,37% 6. Internaty i poradnie psychologiczne 7. Pomoc społeczna DPS 34, PCPR 11,5 ; 2 koordynatorów rodzin zastępczych, 3 umowy zlecenia rodziny zastępcze, 1 umowa zlec. interwencja kryzysowa 2 269 281 8,80% 8. Zadania z zakresu polityki społecznej PUP 18 plus 14 z FP 1 491 332 5,78% 9. Kultura i ochrona dziedzictwa umowa zlecenia, o dzieło 4 000 0,02% 10. Kultura fizyczna 2 000 0,01%   RAZEM 25 789 339 100,00%

STRUKTURA WYDATKÓW NA WYNAGRODZENIA I POCHODNE Zadania własne

Nazwa placówki oświatowej OŚWIATA Liczba uczniów w szkołach i internatach wg sprawozdania SIO na dzień 30 września Nazwa placówki oświatowej Rok 2015 Rok 2016 I LO w Rykach 352 341 ZSZ Nr 1 w Rykach 478 450 ZSZ Nr 2 w Rykach 458 484 ZSZ Nr 1 w Dęblinie 373 400 ZSZ Nr 2 w Dęblinie 338 301 ZS w Sobieszynie 65 95 Ogółem 2064 2071 Liczba uczniów w szkołach niepublicznych 954  601  Ogółem powiat 3018 2672 Internat 2015/2016 2016/2017 46 26 115 109 58 90 219 225

Liczba etatów nauczycieli w szkołach i poradniach według stopnia awansu zawodowego wg sprawozdania SIO   Nazwa jednostki Ogółem  Stażyści Kontraktowi Mianowani Dyplomowani Bez stopnia 30.09.2015 30.09.2016 I LO w Rykach 26,01 23,25 1,00 0,00 2,73 2,19 2,99 3,48 19,18 17,58 0,11 ZSZ Nr 1 w Rykach 49,35 48,18 1,78 3,47 3,00 12,20 12,00 33,68 31,40 ZSZ Nr 2 w Rykach 51,68 50,34 2,41 2,25 11,07 8,71 37,20 38,05 0,33 ZSZ Nr 1 w Dęblinie 47,90 49,22 4,73 3,52 4,84 9,65 13,88 10,64 21,95 23,02 2,50 2,39 ZSZ Nr 2 w Dęblinie 30,61 30,86 3,45 3,40 6,40 4,17 20,76 23,29 ZS w Sobieszynie 11,41 16,17 2,00 0,52 0,98 8,77 8,60 2,12 4,59 Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Rykach 9,00 7,00 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Dęblinie 9,01 9,30 2,01 2,30 6,00 Razem: 234,97 236,32 6,73 8,30 18,42 22,47 59,32 51,90 147,89 150,93 2,61 2,72

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA OŚWIATY Lp. Źródło finansowania Kwota Struktura % 1 2 3 4 1. Subwencja oświatowa 19 772 375 85,13% 2. Środki unijne i z budżetu państwa na projekty 457 978 1,97% 3. Środki ze sprzedaży ryb w Zespole Szkół w Sobieszynie 730 000 3,14% 4. Dochody własne powiatu – z ochrony środowiska 0,00% 5. Dochody własne powiatu – dotacja z budżetu województwa lubelskiego (na finansowanie biblioteki) 123 000 0,53% 6. Środki własne powiatu (rezerwa oświatowa) 1 520 000 6,55% 7. Dotacja celowa od jst na inwestycje – budowa boiska 622 000 2,68%   RAZEM 23 225 353 100,00%

STRUKTURA ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA OŚWIATY

WYDATKI W OŚWIACIE Lp. Rodzaj wydatku Kwota wydatku Struktura RAZEM Tabela wydatków Lp. Rodzaj wydatku Kwota wydatku Struktura 1 2 3 4 1. Wynagrodzenia i pochodne – szkoły 14 123 497 60,81% 2. Wynagrodzenia i pochodne – internaty 1 199 960 5,17% 3. Wynagrodzenia i pochodne – poradnie 1 179 486 5,08% 4. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 101 741 0,44% 5. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli-dotacja powiat puławski 15 624 0,07% 6. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 58 526 0,25% 7. Projekty miękkie z UE 444 642 1,91% 8. Wydatki inwestycyjne – budowa boiska, projekt nowoczesne ośrodki kształcenia zawodowego w powiecie ryckim 635 336 2,74% 9. Bieżące wydatki rzeczowe 3 168 397 13,64% 10. Dotacje dla szkół niepublicznych 677 744 2,92% 11. Zasiłki zdrowotne dla nauczycieli 10 000 0,04% 12. Pomoc materialna dla uczniów 25 000 0,11% 13. Świadczenia na rzecz osób fizycznych 65 400 0,28% 14. Wydatki na działalność ekologiczną 0,00% 15. Rezerwa oświatowa 1 520 000 6,54%   RAZEM 23 225 353 100,00%

STRUKTURA WYDATKÓW W OŚWIACIE

DODATKOWE DOCHODY W OŚWIACIE I WYDATKI NIMI FINANSOWANE Tabela rachunek dochodów własnych Lp. Nazwa placówki oświatowej Dochody Wydatki 1 2 3 4 1. I Liceum Ogólnokształcące w Rykach 6 257  6 257 2.  Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Rykach  466 000 3.  Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Rykach   187 000 4.  Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Dęblinie  402 788 5.  Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Dęblinie   169 620 6.  Zespół Szkół w Sobieszynie  875 700   RAZEM   2 107 365 2 107 365 

POMOC SPOŁECZNA Lp. Wyszczególnienie Kwota ogółem Struktura % 1.   Lp.  Wyszczególnienie  Kwota ogółem Struktura % źródła sfinansowania dochody własne powiatu dotacje z budżetu państwa i funduszy państwowych środki z miast i gmin 1 2 3 4 5 6 7 1. Placówki opiekuńczo-wychowawcze 1 502 074 19,72% 1 068 180 0  433 894 2. Dom Pomocy Społecznej 1 794 280 23,56% 1 576 280 218 000 3. Rodziny zastępcze 1 533 197 20,13% 915 336 306 000 311 861 4. Powiatowe centra pomocy rodzinie 730 424 9,59%  0 5. Interwencja kryzysowa 3 825 0,05% 6. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych 154 634 2,03% 142 192 12 442 7. Powiatowy Urząd Pracy 1 616 614 21,23% 1 239 714 376 900 8. Ośrodek wsparcia 280 900 3,69% RAZEM 7 615 948 100,00% 5 675 951 1 181 800 758 197

STRUKTURA WYDATKÓW W POMOCY SPOŁECZNEJ

Przewidywane wykonanie w 2016 r. DROGI POWIATOWE Lp. Treść Przewidywane wykonanie w 2016 r. Plan na 2017 r. Struktura % w 2017 r. 1 2 3 4 5 1. Wydatki na wynagrodzenia i pochodne 995 679 1 123 232 16,39% 2. Świadczenia na rzecz osób fizycznych 15 000 0,22% 3. Wydatki bieżące statutowe ( w tym na remonty oraz na letnie i zimowe utrzymanie dróg powiatowych) 1 047 593 821 184 11,98% 4. Wydatki majątkowe 2 594 611 4 895 200 71,41%   RAZEM 4 652 883 6 854 616 100,00%

BIEŻĄCE WYDATKI NA ADMINISTRACJĘ SAMORZĄDOWĄ  Lp. Treść Przewidywane wykonanie w 2016r. Plan na 2017 r. Struktura % w 2017r. 1 2 3 4 5 1. Rada powiatu 180 000  187 000  3,72 % 2. Starostwo Powiatowe 4 639 312 4 754 353  94,60 % 3. Promocja powiatu 45 000 45 000  0,89 % 4. Pozostała działalność 252 849 39 530 0,79 %   RAZEM 5 117 161 5 025 883 100 %

W projekcie budżetu powiatu zaplanowano na ten cel kwotę 1.037.000 zł, KULTURA FIZYCZNA I SPORT W projekcie budżetu powiatu zaplanowano na ten cel kwotę 1.037.000 zł, z tego: Dotacja przedmiotowa w kwocie 1.000.000 zł na dofinansowanie kosztów wytworzenia usług sportowo-rekreacyjnych Pływalni Powiatowej w Rykach Środki na dofinansowanie imprez sportowych o zasięgu powiatowym w kwocie 27.000 zł.

Pływalnia powiatowa- teren wokół obiektu

Zajęcia dzieci na basenie

Widok z antresoli

informacyjną oraz edukacyjną zaplanowano środki w kwocie 5.500 zł. OCHRONA ZDROWIA Na ochronę zdrowia, a w szczególności na działalność profilaktyczną, informacyjną oraz edukacyjną zaplanowano środki w kwocie 5.500 zł. W ramach ochrony zdrowia planuje się profilaktyczne badania, odczyty, prelekcje dotyczące realizacji zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia.

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO Na zadania zakresu kultury i dziedzictwa narodowego zaplanowano kwotę 97.000 zł, z tego: Dotację dla Biblioteki Powiatowej w kwocie 62.000 zł, Środki na dofinansowanie imprez kulturalnych, w tym dożynek powiatowych o zasięgu powiatowym w kwocie 35.000 zł.

środki z budżetu krajowego PROJEKTY Z DOFINANSOWANIEM ZE ŚRODKÓW Z UNII EUROPEJSKIEJ   Lp. Nazwa projektu Wydatek z tego: środki z budżetu krajowego środki z budżetu UE 1 2 3 4 5 1. Działania wodno – środowiskowe Zespół Szkół w Sobieszynie 24 823 6 206 18 617 2. Debiutanci na europejskim rynku pracy w ramach programu Erasmus +, ZSZ Nr 2 w Dęblinie 341 875 341 875 3. Mobilność kadry edukacji szkolnej – Program Operacyjny – Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, ZSZ Nr 2 Ryki 77 944 4. Szybciej i bezpieczniej z Dęblina do Ryk w ramach PRO na lata 2014 – 2020 10 000 5. E – Geodezja w ramach RPO na lata 2014 – 2020 125 538 6. Nowoczesne ośrodki kształcenia zawodowego w powiecie ryckim 13 336 7. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w powiecie ryckim w ramach RPO na lata 2014-2020 1 299 600 8. Przystosowanie budynku zlokalizowanego przy ul. Żytniej 22 w Rykach na potrzeby placówki opiekuńczo - wychowawczej 300 000 RAZEM 2 193 116 1 754 680 438 436

REZERWY BUDŻETOWE: OGÓLNA w kwocie 524.500 zł, co stanowi 0,91 % wydatków ogółem ( dopuszczalna do 1%) CELOWE w łącznej kwocie 1.910.500 zł, co stanowi 3,31% wydatków ogółem ( dopuszczalna ogółem do 5%) z tego: Oświatowa w kwocie 1.520.000 zł (z dochodów własnych), Na pomoc społeczną w kwocie 200.000 zł, Na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 80.500 zł, Inwestycyjna 105.000 zł.

ZAGROŻENIA REALIZACJI BUDŻETU: Niższe dochody z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych od planowanych po korekcie budżetu państwa przez Ministra Finansów, w związku z planowaną podwyżką kwoty wolnej od podatku, Spadek planowanej nadwyżki operacyjnej z powodu wydatków bieżących w oświacie SZANSE DLA BUDŻETU: Pozyskanie bezzwrotnych środków zewnętrznych. Pozyskiwanie dodatkowych środków zewnętrznych na tzw. „miękkie projekty”, a mające na celu inwestowanie w kapitał ludzki, pozyskanie dodatkowych środków finansowych na zadania inwestycyjne – nowy okres programowania UE. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie