SZKOŁA WEBSKIEGO SAVOIR-VIVRE’U opracowała Gabriela Źrałek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
Co to jest TIK?.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
opracowanie Rafał Pastwa Spis treściopis projektuprace uczniów Dzień Bezpiecznego Internetu 2012 Zakończ pokaz.
„Zainteresowania naszych rówieśników”.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Fotografia naszym życiem
Efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie by Katarzyna Wilk is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W naszej szkole organizowany jest projekt Super Klasa. Polega on na rywalizacji przez cały rok szkolny uczniów z poszczególnych klas w cyklu imprez organizowanych.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
„Szkoła bez wulgaryzmów”
Temat 3: Podstawowa struktura dokumentu
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Znaczenie produktów zbożowych
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
KULTURA ZACHOWANIA I SŁOWA
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Szablony w programie microsoft word 2010
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Proste narzędzia internetowe w pracy z uczniami - przegląd pomysłów. opracowała Gabriela Źrałek
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Programowanie dla każdego
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Zasady weryfikacji projektów
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Ewa Wierzba i Tomasz Ziemann
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

SZKOŁA WEBSKIEGO SAVOIR-VIVRE’U webski [czyt. łebski] – słowo to powstało z połączenia dwóch wyrazów: łebski – mądry, sprytny, inteligentny, błyskotliwy web [czyt. łeb] – (słowo z języka angielskiego) sieć internetowa PREZENTACJA UCZNIOWSKICH PROJEKTÓW

STRONA INTERNETOWA WebQuestu Projekt posiada własną stronę internetową, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje (wprowadzenie, wytyczne dla uczniów, źródła, z których mogą skorzystać, kryteria oceny itd.).

FORUM DYSKUSYJNE Dla uczestników projektu utworzone zostało specjalne forum dyskusyjne, które cieszyło się wśród uczniów dużą popularnością – w znaczący sposób ułatwiło grupom realizację prac. Poza wyrażaniem ogólnych opinii o projekcie, większość dzieci wykorzystała je do zarządzania pracą w swojej grupie, konsultowania pomysłów i przekazywania kolegom informacji o postępach pracy. Ponadto poszczególne zespoły poprzez forum wspierały siebie nawzajem, podpowiadały ciekawe rozwiązania, pomagały innym grupom w wyszukiwaniu informacji.

GRUPY 1. Uprzejmi badacze opinii publicznej 2. Sympatyczni twórcy komiksów 3. Kulturalni artyści sceniczni 4. Dobrze wychowani fotoreporterzy 5. Życzliwi ilustracyjni literaci Uczniowie wyrazili zgodę na opublikowanie przygotowanych przez nich prac bez podawania ich danych osobowych jako autorów.

GRUPA 1 Uprzejmi badacze opinii publicznej Zadaniem grupy było przeprowadzenie internetowego badania ankietowego na wybrany temat (związany z poziomem kultury osobistej), a następnie opracowanie i przedstawienie jego wyników w postaci prezentacji multimedialnej.

Uczniowie tej grupy postanowili zbadać tematykę wulgaryzmów i przemocy werbalnej. Do przygotowania swojej ankiety wykorzystali jeden z serwisów dających możliwość darmowego przeprowadzania badań ankietowych.

Wyniki ilościowe swojego badania chłopcy opracowali i przedstawili w postaci poniższej prezentacji (kliknij):

Grupa nr 1 Uprzejmi badacze opinii publicznej

Pyt.1 Jak często używasz wulgaryzmów?

W domuW szkole Na dworze Pyt.2 Jak często i gdzie używasz wulgaryzmów? W innych miejscach publicznych

Pyt.3 Czy odezwałeś się wulgarnie kiedyś do osoby starszej?

Pyt.4 Czy lubisz używać wulgaryzmów?

Pyt.5 Czy przezywasz swoich kolegów?

Pyt.6 Czy lubisz przezywać swoich kolegów?

Pyt.7 Czy lubisz być przezywany?

Pyt.8 Czy grasz w wulgarne gry?

Pyt.9 Czy czytasz wulgarne książki i komiksy?

Pyt.10 Czy oglądasz wulgarne filmy?

GRUPA 2 Sympatyczni twórcy komiksów Zadaniem grupy było przygotowanie w wersji elektronicznej humorystycznego komiksu, wskazującego na niewłaściwe zachowania lub promującego zasady kultury osobistej wśród rówieśników.

Z kilku zaproponowanych serwisów służących do tworzenia komiksów grupa wybrała najbardziej złożony, ale dający najwięcej możliwości. Jest to serwis anglojęzyczny, co jednak nie stanowiło dla uczniów problemu. Po stworzeniu komiksu on-line mogli zapisać go na swoim dysku lub przesłać mailem na dowolny adres. Ostatecznie zespół stworzył nie jeden, lecz pięć krótkich historyjek obrazkowych, poruszających tematykę dobrych manier, kultury słownej i dbania o porządek.

GRUPA 3 Kulturalni artyści sceniczni Grupie przydzielono zadanie aktorskie. Uczennice miały przygotować występ (krótkie przedstawienie) według wybranego lub własnego scenariusza, którego treścią będą zasady dobrego wychowania.

Po przejrzeniu w Internecie zaproponowanych scenariuszy dotyczących kultury osobistej, uczennice należące do tej grupy postanowiły napisać własne teksty do adaptacji na scenie. Zajęły się tematyką: ̶ właściwego zachowania przy stole, ̶ uprzejmości wśród nastolatków. Powstały w ten sposób dwa scenariusze, według których zostały przygotowane dwie scenki zaprezentowane widowni podczas uroczystości podsumowującej cały projekt. SCENKA 1 SCENKA 2

zdjęcia z występu grupy

GRUPA 4 Dobrze wychowani fotoreporterzy Zadaniem grupy było opracowanie nowoczesnego poradnika dobrych manier dla współczesnych nastolatków w formie prezentacji multimedialnej. Swoje rady należało zilustrować własnoręcznie zrobionymi fotografiami.

Poradnik przygotowany przez grupę w postaci prezentacji multimedialnej zawiera najważniejsze zasady dobrego wychowania, zilustrowane nagranymi przez członkinie zespołu – często humorystycznymi – filmikami. Załączona poniżej prezentacja to zaledwie kilka slajdów z całego poradnika (na potrzeby WWK został on skrócony, a przykładowe filmy skompresowane):

Nowoczesny video-poradnik dobrych manier dla nastolatków (z przymrużeniem oka)

Najpierw przedstawia się mężczyzna kobiecie, osoba młodsza starszej, ale starsza pierwsza wyciąga dłoń. ŹLE DOBRZE

Odwiedzając innych zachowuj się kulturalnie.

Bądź punktualny.

Nie używaj wulgaryzmów.

Prezentację wykonała grupa „Dobrze wychowani fotoreporterzy” w składzie: ♥ Maja- Bogusia, kamerzysta ♥ Wiktoria - Edward, kamerzysta ♥ Elwira - Betty Brzydula, Dżoana Krupa ♥ Aleksandra - Maniek, Katarzyna ♥ Wioletta - Magda, Mariolka Współpracowali z nami: ♥ Marcel, ♥ Emil. Mamy nadzieję, że wam się podobała nasza prezentacja DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !!! KONIEC

GRUPA 5 Życzliwi ilustracyjni literaci Zadanie dla grupy było inspirowane tzw. „trzema magicznymi słowami”: proszę, przepraszam, dziękuję. Uczniowie mieli zaprojektować trzy karty (podobne do kart z życzeniami), z których każda wyrażać miała inne z tych trzech magicznych słów.

Projekt przodu i wnętrza kartki wyrażającej słowo DZIĘKUJĘ, razem z dopasowanym do niego wierszem. Uczniowie zaprojektowali swoje kartki przy pomocy różnych programów graficznych. Uzupełnili projekty o wierszyki własnego autorstwa, inspirowane „trzema magicznymi słowami”.

Projekt przodu i wnętrza kartki wyrażającej słowo PROSZĘ, razem z dopasowanym do niego wierszem.

Projekt przodu i wnętrza kartki wyrażającej słowo PRZEPRASZAM, razem z dopasowanym do niego wierszem.