EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 KRAKÓW.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W MĘTOWIE W LICZBACH.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
WYKONAWCA: AGNIESZKA WOŹNY NABÓR ELEKTRONICZNY DO SZKÓŁ ŚREDNICH.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Losy absolwentów dane statystyczne Losy absolwentów dane statystyczne.
W czerwcu 2014 roku nasze gimnazjum ukończyło 128 uczniów. Aż 83,6% absolwentów dostało się do szkół średnich.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ZESPOŁU SZKÓŁ W BRZEŹNIE GIMNAZJUM. 15 ABSOLWENTÓW: UKOŃCZYŁO SZKOŁĘ ŚREDNIĄ (5 STUDIUJE), 7 UKONCZYŁO SZKOŁĘ ZAWODOWĄ ( 4 TECHNIKA I LICEA UZUPEŁNIAJĄCE)
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Alchemia czy wróżbiarstwo
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
„Programowanie czas zacząć”
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Przykłady dobrych praktyk
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie

I. P RZEBIEG EWALUACJI : Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie przez nauczycieli p. Paulinę Kot i p. Teresę Szewczyk - byłych wychowawców absolwentów uczęszczających do szkoły w latach Niniejsza ewaluacja polegała na zebraniu, analizie i interpretacji danych dotyczących losów absolwentów naszej szkoły. Źródłem informacji były osobiste wywiady z uczniami i rodzicami oraz informacje pozyskane poprzez serwis społecznościowy: FACEBOOK. N A PODSTAWIE WSZYSTKICH UZYSKANYCH DANYCH ORAZ DOKONANYCH ANALIZ ZOSTAŁ SPORZĄDZONY PONIŻSZY RAPORT.

II. CELE EWALUACJI - Pozyskanie informacji na temat losów absolwentów Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie - Dostarczenie dyrekcji szkoły, nauczycielom, uczniom, rodzicom informacji o wynikach ewaluacji.

Pytania kluczowe: A. Czy szkoła wykorzystuje informacje o losach absolwentów w procesie nauczania i wychowania? B. Czy szkoła współpracuje z absolwentami? C. Czy szkoła przygotowuje do dalszej edukacji? D. Czy szkoła przygotowuje do funkcjonowania na rynku pracy?

V. WYNIKI W roku szkolnym 2014/2015 nasze gimnazjum ukończyło 45 absolwentów. Wywiady i rozmowy z absolwentami, ich rodzeństwem i rodzicami pozwoliły na zebranie informacji, do jakich szkół ponadgimnazjalnych uczęszczają oni obecnie:

Wszyscy absolwenci ( tj. 45 osób), podjęli dalszą naukę w szkole ponadgimnazjalnej. Najczęściej wybierali szkołę średnią blisko miejsca zamieszkania. Największym powodzeniem cieszą się szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. S.Staszica w Białobrzegach (27 osób) i Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Białobrzegach (14 osób).

VI. Wnioski Podsumowując należy stwierdzić, iż Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie bada losy swoich absolwentów, a wynikające z tych badań wnioski wykorzystuje do swojej dalszej pracy. Głównie przy udziale wychowawców regularnie gromadzone i analizowane są dane dotyczące dalszej drogi życiowej i kariery naszych uczniów. Ze względu na to że, szkoła prowadzi różnorodne zajęcia dodatkowe, dzięki którym uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania, łatwiej jest im wybrać profil klasy szkoły ponadgimnazjalnej. W naszej szkole odbywają się zajęcia z doradztwa zawodowego, które przygotowują do funkcjonowania na rynku pracy. W tym roku przygotowywane zostało zestawienie szkół średnich, do jakich uczęszczają nasi absolwenci. Doskonałym ogniwem łączącym naszych absolwentów ze szkołą oraz źródłem informacji o ich losach są ich rodzice, którzy mają w naszej szkole jeszcze swoje młodsze pociechy. Współpraca szkoły z absolwentami polega na ich udziale w Dniu Przedsiębiorczości zorganizowanym przez p. Martę Wójcik- Marzec.

VII. Rekomendacje: W miarę możliwości śledzić dalsze losy absolwentów naszej szkoły. Odwoływać się do przykładów absolwentów, którzy odnoszą sukcesy, jako wzorów do naśladowania, motywujących obecnych uczniów do doskonalenia własnych umiejętności i zdobywania wiedzy. W miarę możliwości organizować spotkania absolwentów z młodszymi kolegami. Na przyszłość warto jedynie ujednolicić wewnątrzszkolny system zbierania danych o absolwentach. Przy zastosowaniu jednolitych narzędzi badawczych łatwiejsza będzie analiza porównawcza ich wyników w przyszłości.

Opracowanie: mgr Paulina Kot mgr Teresa Szewczyk