Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Advertisements

Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ wykorzystujące komputer i Internet.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
TIK w naszej szkole Ile jest komputerów w naszej szkole? Do czego służą? Kto z nich korzysta? Wszystkiego dowiecie się podczas tej prezentacji.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Toruńskie Technikum Informatyczne
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
„Programowanie to nasza przyszłość”
Co to jest spacer edukacyjny?
Programowanie z eTwinning
Program eTwinning Planowanie projektów
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Sylabusy.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
I Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyspiańskiego w Szubnie
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Program profilaktyczno-wychowawczy
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Dlaczego warto czytać?.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa Mazowieckiego pn.: „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013; KSI POKL /14 Nr partnera: 84 Nazwa szkoły uczestniczącej w konkursie: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Nagoszewce

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od małej Ojczyzny na cały świat – przygoda z językiem angielskim.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uczestnikami projektu Od małej Ojczyzny na cały świat – przygoda z językiem angielskim są uczniowie klas II – VI Publicznej Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Nagoszewce.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny projektu: - rozbudzenie i pogłębienie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym (poprzez poznawanie historii i kultury USA). Cele szczegółowe: - rozwijanie i poszerzanie kompetencji językowych na wszystkich płaszczyznach, szczególnie jeśli chodzi o umiejętność mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim; - popularyzacja nauki języka angielskiego oraz specyfiki nauczania języka obcego; - zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego i wykorzystanie kreatywności uczniów; - ćwiczenie umiejętności korzystania z różnorodnych technik informacyjnych (komunikatora skype, poczty internetowej, programów komputerowych); - poznawanie zwyczajów świątecznych w USA, śpiewanie piosenek i recytowanie wierszyków w języku angielskim, oglądanie filmów i bajek w wersji oryginalnej.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Metody i formy pracy: praca w grupach, parach, indywidualnie, stosowanie założeń metody komunikacyjnej, kształtowanie umiejętności porozumiewania się i przekazywania informacji werbalnie i niewerbalnie stosowanie metod aktywizujących z wykorzystanie kart pracy zawierających krzyżówki, rebusy, puzzle, domina, różnorodne gry dydaktyczne, quizy, piosenki, rymowanki, wierszyki, wycinanki, kolorowanki itp. Środki dydaktyczne: mapy, słowniki, karty pracy, płyty CD, magnetofon, tablica interaktywna lub rzutnik, komputer, literatura dotycząca USA, karty pracy

Program Operacyjny Kapitał Ludzki W ramach realizacji projektu odbywały się liczne lekcje kulturowe dotyczące Stanów Zjednoczonych Ameryki. Oto niektóre z nich: - Native American Day - Columbus Day - Thanksgiving Day - Harry Houdini’s Birthday - Groundhog Day - Walt Disney - Winnie –the-Pooh Day - Valentine’s Day - Christmas - Easter - Earth Day - Halloween Uczniowie pracowali według kart pracy i różnorodnymi metodami: rozwiązywali rebusy, krzyżówki, układali domina, wykonywali mini słowniczki i książeczki, ćwiczyli słownictwo, śpiewali piosenki, recytowali wierszyki

Program Operacyjny Kapitał Ludzki SPODZIEWANE EFEKTY Realizowany projekt - przygotuje uczniów tej małej wiejskiej szkoły w Nagoszewce do podejmowania odpowiedzialności za własną naukę języka; - rozwinie ich samodzielność, umiejętność samokształcenia i doskonalenia się; - skłoni do kreatywnego myślenia i działania; - uczniowie będą chętniej i bez stresu uczyć się języka angielskiego; - dzięki temu przedsięwzięciu uczniowie poznają nowe osoby, powiększą może grono swoich przyjaciół, wymienią zasób doświadczeń i znajomości językowych; - zapewni to dzieciom kontakt z językiem obcym a zwłaszcza osobami, których językiem ojczystym jest język angielski; - konkurs i przedstawienie na zakończenie projektu przyczyni się do większego zaangażowania całej społeczności szkolnej i lokalnej; - dzięki ciekawym metodom aktywizującym wszyscy będą się bawić, doskonaląc słownictwo, wzbogacając swoją wiedzę na temat USA i rozwijać umiejętność skutecznego porozumiewania się w języku angielskim w codziennych sytuacjach; - wzrośnie świadomość międzykulturowa, wykształci się umiejętność współdziałania w grupie oraz umiejętność czytania ze zrozumieniem, rozumienia ze słuchu, pisania i mówienia w języku angielskim.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Sposoby ewaluacji: W czasie trwania projektu będzie prowadzona dokumentacja, na której podstawie będzie można podsumować wnioski dotyczące założonych celów. Badania będą opierać się o konkurs i ankietę, a bieżąco prowadzona będzie obserwacja pracy i postępów uczniów. Wyniki ewaluacji zostaną opracowane w formie raportu – sprawozdania, z którym zastaną zapoznani uczniowie, rodzice i Rada Pedagogiczna. Ewaluacji podlegać będą: - zgodność projektu z założeniami - atrakcyjność dla uczniów - praktyczność i użyteczność - skuteczność stosowanych metod - formy i metody pracy

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Praca uczniów podczas zajęć (wykonywanie mini słowniczków oraz mini książeczek) oraz szkolna gazetka z naszymi pracami

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uczestnicy projektu uczą się języka angielskiego grając w gry planszowe, rozwiązując krzyżówki, quizy, rebusy oraz układając domina obrazowe

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uczniowie podczas przyswajania wiedzy o Stanach Zjednoczonych z wykorzystaniem mapy oraz tablicy interaktywnej

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uczniowie w trakcie odpowiadania na e od kolegów korespondencyjnych z Chicago.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uczestnicy projektu podczas rozmów z Jimem Nealem z Florydy, który odwiedził naszą szkołę i został jej honorowym przyjacielem. Więcej można zobaczyć i usłyszeć na filmikach dołączonych do dokumentacji

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uczniowie podczas oglądania filmu „Kubuś Puchatek”, uzupełniania słów w tekście piosenki pochodzącej z tej bajki oraz podczas opracowywania zagadnień związanych ze świętami obchodzonymi w USA.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Na zakończenie naszego projektu wystawimy przedstawienie pt:,,Welcome to the USA” oraz odbędzie się I Gminny Konkurs Wiedzy o USA. Serdecznie zapraszamy Scenariusz przedstawienia oraz pytania konkursowe dołączone są do dokumentacji. Dziękujemy za uwagę Uczestnicy projektu Od małej Ojczyzny na cały świat – przygoda z językiem angielskim