EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Advertisements

Opracowała: Ewa Malasiewicz
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Indywidualne Plany Działania
Rodzic jako doradca zawodowy
Korespondencja w sprawach osobowych.
EUROPEJSKIE Curriculum Vitae
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
PRAKTYCZNY PRZEWODNIK Czym jest przegląd portfolio? to jedno z wydarzeń towarzyszących IV Międzynarodowemu Festiwalowi Designu – Łódź Design Przegląd.
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Recepta na sukces nauczyciela
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Szkolenie dla opiekunów Centów
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Teczka portfolio Bożena Zając.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
(łac. bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy.
Stanowisko pracy: kierownik budowlany.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Jak pisać list motywacyjny?
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Curriculum Vitae.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Dokumenty aplikacyjne
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
,, PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ A OCZEKIWANIA RYNKU PRACY’’
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Nasza szkoła, istnieje w Częstochowie od przeszło 10 lat. Wielu jej absolwentów zajmuje dziś wysokie stanowiska kierownicze, co stawia nas i naszą ofertę.
Ideas Loading Program grantowy
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Indywidualne Plany Działania
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Chcesz do nas aplikować?
Zapis prezentacji:

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

OSOBISTE PORTFOLIO UCZNIA SZKOŁY ZAWODOWEJ „Jeśli nie przygotujesz własnego planu na życie, istnieje duża szansa, że będziesz wykonywać plan kogoś innego. I zgadnij co ten ktoś mógł Ci zaplanować? Nic wielkiego”. Jim Rohn

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Spis treści: Strona tytułowa Rozdział I. Informacje o właścicielu portfolio; Rozdział II. Oficjalne dokumenty-portfolio dokumentów; Rozdział III. Przygotowanie zawodowe; Rozdział IV. Olimpiady, kursy, zawody; Rozdział V. Działalność projektowa, twórcza, badawcza-portfolio prac. Rozdział VI. …………………….

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział I. Informacje o właścicielu portfolio 1.Mój portret (zawierają dane prywatne uczącego się, prowadzącego portfolio). Portfolio Imię___________________ Nazwisko_____________________________________ Adres zamieszkania ________________________________________________________ Nazwa szkoły_____________________________________________________________ Klasa_________________________________ Okres, za który prezentowane są dokumenty i materiały: od ________________ 20____r. do _______________ 20____ r. Informacja kontaktowa: Telefon ________________ ___________web-strona _________________ Podpis ucznia _________________________

Propozycja EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Lp.Psychologiczne uwarunkowania Mocne stronySłabe strony SzanseZagrożenia 1.Samoocena - test 2.Moje aspiracje ( roszczenia) - test 3.Temperament - test n…………………………… ….. 2. Moje psychologiczne uwarunkowania - ( w tym rozdziale lokowane są wyniki psychologicznej diagnostyki. Informacja diagnostyczna, pomaga przeanalizować cechy charakteru, osobowość, temperament, zdolności, predyspozycje do wykonywania konkretnego zawodu. Dokonując analizy SWOT na podstawie wyników badań jesteśmy świadomi naszych własnych zalet oraz wad, które są przydatne w procesie rozwoju osobistego. Posiadając istotne informacje na temat naszej osobowości i potencjału znacznie łatwiej będzie nam zaplanować rozwój kariery zawodowej, obrać właściwą i świadomą drogę do sukcesu).

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH 3. Curriculum vitae 11 Imię i Nazwisko: Data urodzenia: Miejsce urodzenia: Adres: Telefon komórkowy: Wykształcenie ZSZ kierunek , specjalizacja , ukończone z tytułem Doświadczenie zawodowe 2016 – obecniePraca w firmie na stanowisku zakres obowiązków – 2016Praca w firmie na stanowisku zakres obowiązków

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Curriculum vitae cd. Dodatkowa działalność Działalność w organizacji młodzieżowej Umiejętności  bardzo dobra/dobra znajomość obsługi komputera w środowisku Windows  bardzo dobra/dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz  prawo jazdy kat. B Znajomość języków obcych  język poziom certyfikaty (Poziomy: A1/2: podstawowy - B1/2: średni - C1/2 zaawansowany Europejski system opisu kształcenia językowego) Zainteresowania literatura, muzyka, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanym CV dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia roku o Ochronie danych Osobowych (Dz.U.Nr. 133 poz.883) 1. Wzorcowe CV można pobrać ze strony Europassu

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH 4. Planuję karierę edukacyjno-zawodową Rekomendacje. Tworząc strategię planowania, zacznij od szczerej refleksji nad swoją osobą. Analiza samego siebie umożliwi Ci wybór właściwego celu życiowego i zawodowego, zgodnego z Twoimi pragnieniami i przekonaniami:  Określ cel: co chciałbyś osiągnąć w życiu, kim chciałbyś być, co jest dla Ciebie najważniejszą rzeczą, którą chciałbyś robić w przyszłości, jaki jest Twój wymarzony zawód, jak wyobrażasz siebie za 5/10/20 lat ?  Określ wartości: określ to, co jest dla Ciebie najważniejsze, jakie wartości wyznajesz, jakimi zasadami kierujesz się w życiu, z czego nie mógłbyś zrezygnować, co cenisz w szczególności ?  Określ zainteresowania: jakie są Twoje zainteresowania, co lubisz robić, dlaczego te rzeczy Cię pasjonują, jakiego typu sytuacje i zadania motywują Cię do działania, w jakim środowisku czujesz się najlepiej ?  Określ umiejętności: jakie umiejętności posiadasz, w czym jesteś dobry, jak pracujesz w zespole, czy masz zdolności przywódcze, czy umiesz efektywnie rozwiązywać problemy, czy łatwo dostosowujesz się do zmian, czy jesteś elastyczny, czy łatwo nawiązujesz kontakty, czy potrafisz pracować w stresie ?,itp.  Określ kompetencje: jakie wykształcenie posiadasz i w jakiej dziedzinie, jakie programy komputerowe obsługujesz, jakie języki obce znasz i w jakim stopniu, czy posiadasz jakieś certyfikaty potwierdzające Twoje umiejętności ?  Określ środowisko pracy: czy wolisz pracować w domu czy poza nim, czy chciałbyś mieć kontakt z klientami czy raczej nie, czy łatwiej osiągasz cele pracując samodzielnie czy w zespole, czy wolisz podejmować decyzje samodzielnie i być za nie odpowiedzialny, czy wolisz, gdy inni podejmują je za Ciebie, co Cię motywuje do pracy, czy jesteś gotowy podróżować, czy lubisz ryzyko ?,itp.

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział II. Oficjalne dokumenty - portfolio dokumentów W tym rozdziale są umieszczone wszystkich oficjalne dokumenty (kopie) potwierdzające indywidualne osiągnięcia np. dyplomy szkolne, świadectwa, certyfikaty umiejętności, itp. Lp.Nazwa dokumentu Czas i miejsce odbioru Uwagi 1. 2.

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział III. Przygotowanie zawodowe W tym rozdziale powinny znaleźć się informacje o tematyce przygotowania zawodowego w ramach praktycznej nauki zawodu u pracodawcy, rzemieślnika, w warsztatach szkolnych oraz inne, przygotowanie zawodowe w ramach odbytych dodatkowo kursów zawodowych, działań w wolontariacie. Dla wygody informację celowo należy przedstawić w tabelarycznym wyglądzie, wskazując obok tematyki przygotowania zawodowego, ilość godzin, miejsce i czas trwania. Nazwa przygotowania zawodowego Ilość godzinMiejsce i czas trwaniaUwagi

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział IV. Olimpiady, konkursy, zawody. W tym rozdziale uwzględniamy poziom osiągnięć w olimpiadach przedmiotowych, konkursach, zawodach, oraz terminy, w których odbyły się one jak również rezultaty. W tym rozdziale dołączamy również imienne dokumenty osiągnięć ( dyplomy, wyróżnienia, itp.) Nazwa olimpiady, konkursu, zawodów Stopień (np. szkolny, regionalny, wojewódzki, ogólnopolski) Data Rezultat (np. uczestnik, wyróżnienie, zdobywca ) Uwagi

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział V. Działalność projektowa, twórcza, badawcza – portfolio prac W tym rozdziale powinny być przedstawione oryginały prac twórczych, badawczych oraz pisemne certyfikaty. W przypadku prezentacji prac artystycznych albo prac twórczych mogą być przedstawione zdjęcia prac, reprodukcje, rysunki i itp. Nazwa projektu, pracy twórczej, badawczej Czas i miejsce prezentacjiUwagi

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział VI. ………………………………………………………..

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH