Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
JAK OCENIAĆ, BY WSPIERAĆ ROZWÓJ UCZNIA
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ocenianie Kształtujące
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dydaktyka ogólna.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

Zarządzanie jakością kształcenia

Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje mogą dotyczyć zarówno pracy zawodowej, jak i tematów prywatnych

Cele Poznanie sposobu projektowania procesów uczenia się i zarządzani nimi. Uświadomienie dyrektorom zadań wynikających z organizacji procesów uczenia się i zarządzania nimi. Pokazanie roli kultury organizacyjnej w projektowaniu i realizacji procesów uczenia się. Przekazanie wiedzy niezbędnej do budowania kultury organizacyjnej szkoły jako organizacji uczącej się. Określenie roli dyrektora w procesie wprowadzania zmian. Wywołanie refleksji nad istotnymi elementami procesu uczenia się. Zapoznanie ze strategiami efektywnego uczenia się i nauczania. Kształtowanie umiejętności refleksyjnego przyglądania się własnej pracy. Projektowanie organizacji uczącej się.

Proces uczenia się Proces- świadomy, zaprojektowany zbiór czynności, przekształcający potrzeby w pożądane rezultaty. Tworzenie warunków organizacyjnych- środowiska uczenia się tak, aby uczniowie, nauczyciele, rodzice uzyskiwali pożądaną wiedzę, umiejętności, postawy i poddawanie ich ewaluacji oraz refleksji mającej prowadzić do doskonalenia procesu zgodności rezultatów ze zdefiniowanymi potrzebami. G. Mazurkiewicz

Zmiana paradygmatu- czynniki Wydłużenie czasu spędzanego przez uczniów w szkole. Silna potrzeba sukcesu zawodowego nauczycieli. Rewolucja technologiczna. Wpływ środowiska zewnętrznego na procesy edukacyjne. Skomplikowane zadania stawiane przed szkołą.

Zmiana paradygmatu- potrzeby Potrzeba podejścia procesowego. Współpraca (zaufanie) i potrzeba monitorowania działań. Przekazanie odpowiedzialności pracownikom za organizację procesu, osiąganie wyznaczonych celów i samokontrolę. Budowanie wspólnych celów i wartości.

Model procesu powiązanego z otoczeniem

RDZEŃ NAUCZANIA UCZEŃTREŚCINAUCZYCIEL

CO WYNIKA Z WZAJEMNEGO ODDZIAŁYWANIA TRZECH CZYNNIKÓW ? UCZEŃ TREŚCINAUCZYCIEL ZADANIE EDUKACYJNE

Rdzeń nauczania UCZEŃTREŚCINAUCZYCIEL Jakość zadania edukacyjnego ma bezpośredni wpływ na efekt. Jest to układ wzajemnie oddziałujący – zmiana jednego elementu pociąga za sobą zmiany w innych ZADANIE EDUKACYJNE Za: Jacek Strzemieczny: Widoczne uczenie się. Rdzeń nauczania.

STRATEGIE EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ 1. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu. 2. Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań, dających informacje, jak uczniowie się uczą. 3. Udzielanie uczniowi takich informacji zwrotnych, które umożliwiają jego widoczny postęp. 4. Umożliwianie uczniom, by korzystali z siebie nawzajem jako „zasobów edukacyjnych”. 5. Wspomaganie uczniów, by odpowiedzialnie planowali proces własnego uczenia się.

Informacja zwrotna- oceną efektów nie ucznia Cztery elementy, które powinna uwzględnić nauczyciel: wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia, wskazówki w jaki sposób uczeń powinien poprawić pracę wskazówki w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.

Informacja zwrotna- instruktaż Wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów[+] Odnotowane tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia [–] Wskazówki w jaki sposób można poprawić pracę- [#] Wskazówki w jaki sposób nauczyciel mógłby pracować dalej [/]