Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
W. Bartkiewicz Biznes elektroniczny Wykład 1. Wprowadzenie.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Wady i zalety Microsoft Word –a
Marketing elektroniczny w turystyce
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Interactive Marketing Partner marketing
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Istota konkurencji w internecie …
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Ogólnokrajowa karta miejska
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Komunikatory w dzisiejszym życiu….
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Internetowego Biura Rachunkowego
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Unikanie zagrożeń w sieci
Związek Harcerstwa Polskiego rozpoczyna wdrażanie usługi Microsoft Office 365, z którego korzystać będą mogli bezpłatnie wszyscy członkowie organizacji.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Metody komunikacji.
Współczesne Metody Komunikacji
Programy pocztowe _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Projektowanie.
INTERNET jako „ocean informacji”
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Metody komunikacji ludzi
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.
Zintegrowane systemy informatyczne
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska

Internet jako platforma zarządzania firmą: Można je definiować, jako 3c (com­ munication, commerce, community)

Komunikacja: dostęp i przekazywanie informacji, jest podsta­ wową funkcją Internetu w zarządzaniu firmą. Komunikację można realizować za pomocą różnych narzędzi i usług internetowych, takich jak strony WWW, , fora i grupy dyskusyjne, komunikatory tekstowe i głosowe. Wszystkie te narzędzia mogą być wykorzystywane jako główne kanały komunikacji lub jako kanały wspomagające zarządzanie firmą.

Handel: to dynamicznie rozwijające się obszary biznesu intensywnie wykorzystujące Internet jako platformę organizacji i realizacji procesów biznesowych. Za pośrednictwem Internetu można prowadzić działalność gospodarczą o charakterze handlowym, jak również oferować różnego rodzaju usługi, od produktów finansowych i ubezpieczeniowych poprzez oferty turystyczne aż po dostęp do aplikacji, treści i zasobów mających charakter multimedialny i zdygitalizowany

Atuty handlu internetowego: Mniejsze koszty operacyjne, koszty marketingu w porównaniu z tradycyjną działalnością ciekawostka: koszt dotarcia do odbiorców przy użyciu technik marketingu internetowego jest prawie taki sam, jak koszt dotarcia do 100 odbiorców drogą tradycyjną. Dostęp do wiekszej grupy klientów I partnerów biznesowych Globalny charakter oraz międzynarodowy zasięg

Internet jako platforma obiegu dokumentów: EDI (Electronic Data Interchange) – to skrót określający elektroniczną wymianę danych lub elektroniczną wymianę dokumentów. EDI jest technologią obiegu i wymiany dokumentów w transporcie, edukacji, bankowości, administracji, handlu i usługach bezpośrednio między apli­ kacjami partnerów biznesowych. Rozwiązanie to eliminuje do­ku­menty papierowe, zwiększając efektywność wszystkich działań zwią­zanych z prowadzeniem biznesu. Jest to prosty sposób realizacji transakcji han­ dlowych z pominięciem etapu tworzenia, kopiowania i przesyłania dokumentów w formie papierowej. Dzięki temu można natychmiast prze­ kazać informacje, tworząc bezpośrednie połączenie systemów informatycznych współpracujących ze sobą firm.

Internet jako platforma usług finansowych: Powszechny dostęp do WWW, coraz nowocześniejsze rozwiązania technologiczne w zakresie bezpieczeństwa i coraz większe wyma­ gania klientów sprawiły, że Internet stał się jednym z podstawowych kanałów dostępu i dystrybucji usług finansowych. Internet okazał się doskonałą platformą świadczenia usług finanso­wych, których można dokonywać z dowolnego miejsca na świecie, przez całą dobę, przy znacznie tańszej obsłudze transakcji. Internet pełni w usługach finansowych funkcję informacyjną, tran­sa­ kcyjną, płatniczą i monitorującą transakcje. Usługi finansowe w Internecie przyjęły się przede wszystkim w obsza­ rach biznesowych, takich jak bankowość, ubezpieczenia, giełda i inne działania inwestycyjne, m.in. brokerskie.

Internet jako platforma handlowa: W najprostszej formie określenie „handel elektroniczny” odnosi się do dowolnej transakcji zawartej przez Internet. Określenie to jest bardzo pojemne, obejmuje bowiem wszystko, od pojedynczej strony WWW, na której oferowanych jest kilka pozycji, po całe firmy zajmujące się wyłącznie handlem online. Dzięki szybkiemu rozwojowi platformy internetowej, jej prędkości, elastyczności i globalnemu zasięgowi handel elektroniczny stał się bar­dzo popularnym kanałem współpracy, dystrybucji i sprzedaży pro­ duktów i usług. Coraz więcej firm, które zawsze opierały sprzedaż na działaniach bezpośrednich i indywidualnych kanałach dostępu do kli­ entów, uruchamia serwisy internetowe z przeznaczeniem do elektro­ nicznych interakcji z klientem.

Internet jako platforma reklamowa: Internet daje nowe możliwości w wielu obszarach biznesu, w tym w sposób szczególny w obszarze sprzedaży i marketingu. Jedna z największych zmian dotyczy aspektu reklamowego. Platforma internetowa pozwala na dostęp do tańszych form promocji. Ponadto Internet umożliwia połączenie różnych form przekazu treści, czyli tekstu, obrazu, dźwięku i filmu. Dzięki interakcji klient z biernego odbiorcy informacji może stać się partnerem biznesowym, który ma wpływ na formę i treść przekazywanych informacji. Jednak najważniejszym argumentem przemawiającym za skutecznością reklamy internetowej jest fakt, że odbiorca przekazu reklamowego znajduje się na odległość „kliknięcia myszką”. Oznacza to, że firma bardzo szybko może skontaktować się z klientem, wysłać mu ofertę produktową lub usługową, zawrzeć i rozliczyć transakcję, a w przypadku produktów zdygitalizowanych przesłać je bezpośrednio na dysk odbiorcy.

Internet jako platforma rozliczenia transakcji: Jedną z form płatności w Internecie są płatności za pomocą kart płat­niczych i elektroniczne przelewy, czyli bezpośrednie przelewy inter­ netowe. Polegają one na udostępnieniu sklepowi internetowemu moż­liwości łatwego przyjęcia płatności online za pomocą jednego z udostęp­nianych przez banki rozwiązań, takich jak mTransfer, Płacę z Interligo, Multi Transfer, Przelew 24 itp.

Internet – trendy w zarządzaniu na przyszłość: Internet stał się dla biznesu powszechną platformą komunikacyjną. Zakres zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą może być bardzo różny, to zależy od konkretnej organizacji. Od całkowitej organizacji wszystkich procesów biznesowych firmy do wykorzystywania go je­ dynie do działań wspomagających. Dlatego analizę użyteczności Inter­netu w zarządzaniu firmą należy rozpatrywać indywidualnie, przede wszystkim przez pryzmat kontaktów z klientami i parterami biznesowymi, czyli kontakt z otoczeniem firmy, jak również reorganizację wewnętrznych procesów biznesowych. Bardzo istotna jest dokładna wymiana informacji, od której w dużej mierze zależy sprawność komu­nikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Internet może być źródłem dużej redukcji kosztów, a tym samym poprawy wyników finansowych i sprawniejszego zarządzania w wielu obszarach funkcjonalnych firmy.