Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Psychologia Zarządzania
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Ocena Ryzyka w Analizie Finansowej
Zachowania organizacyjne
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Kształtowanie motywacji pracowników
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – TEMATYKA WYKŁADÓW
Technologia chemiczna a zrównoważony rozwój – SEMINARIUM
Literatura dla dzieci i młodzieży ćwiczenia
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Psychologia w zarządzaniu
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Psychologia w zarządzaniu
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
Regulamin przedmiotów: Rynek Kapitałowy 2 Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413b B1
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Ćwiczenia 1 Mgr Magdalena Kowalewska. Kontakt Mgr Magdalena Kowalewska.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Psychologia w zarządzaniu seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017 Czwartek tydzień parzysty.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Psychologia w zarządzaniu
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Dzień dobry! Aleksandra Luterek
Komunikacja Interpersonalna
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Psychologia w Zarządzaniu
Jolanta Babiak Semestr zimowy 2018/2019
FAQ: Zasady zaliczenia przedmiotu
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Komunikacja Interpersonalna
Psychologia w Zarządzaniu
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017

Warunki zaliczenia Przygotowanie i zrealizowanie tematu na zajęciach (40 pkt.) Aktywność na zajęciach (20 pkt.) Kolokwium zaliczeniowe (40 pkt.)  Próg zaliczenia – 60 pkt. (minimum 25 pkt. Kolokwium + minimum 25 pkt. - opracowanie tematu + 10 pkt. – aktywność) Regulaminowa obecność (1 nieobecność dopuszczalna). Każda następna (minus 5 pkt.)

Kryteria oceny przygotowania i zrealizowania tematu: 1.Dobór literatury (5 pkt) 2.Wyczerpujące przedstawienie tematu (10 pkt.) 3.Przygotowanie i aktywność prowadzących w trakcie wystąpienia (10 pkt.) 4.Aktywizacja studentów i ćwiczenia dla studentów (10 pkt.) 5.Oryginalność i atrakcyjność wystąpienia (5 pkt.)

TEMATYKA ZAJĘĆ DataTemat 06.10Zajęcia organizacyjne 20.10Role i kompetencje menedżera 03.11Narzędzia komunikacyjne w pracy menedżera 17.11Metody motywowania podwładnych 01.12Style kierowania ludźmi w organizacji 15.12Psychologiczne mechanizmy percepcji ryzyka 12.01Podejmowanie decyzji przez menedżera 26.01Zarządzanie czasem pracy/kolokwium

Wskazówki do przygotowania referatów Konkretna grupa zajmuje się szczegółowo wybranymi mechanizmami i przygotowuje prezentację zawierającą następujące elementy: 1.Podstawowe pojęcia, definicje, wprowadzenie w tematykę, spojrzenie ogólne na kontekst organizacyjny 2.Zaangażowanie osób uczestniczących poprzez różnego rodzaju materiał i/lub ćwiczenia: zadania, kwestionariusze, dyskusja 3.Podsumowanie, dyskusja, wątpliwości, uzupełnienia

Zasady opracowania tematów Referujemy zgodnie i ściśle z opracowanym tematem Należy podać źródła wykorzystane do przygotowania tematu Materiały źródłowe to podręczniki, książki naukowe dotyczące tematyki bądź artykuły naukowe; Nie należy wykraczać poza zadaną tematykę np. stres w pracy powiązany jest z wypaleniem zawodowym: są to dwa odrębne zajęcia

Kolokwium Kolokwium może zawierać zarówno pytania zamknięte jak i otwarte Pytania dotyczyć będą prezentowanych przez uczestników zagadnień, zatem… w trakcie zajęć warto dopytać się referujących o szczegóły, by przekonać się, czy materiał jest rzeczywiście poprawnie rozumiany

Po odbyciu kursu student powinien mieć pogłębioną wiedzę na temat psychologicznych mechanizmów wpływających na funkcjonowanie menedżera w organizacji umieć identyfikować czynniki sprzyjające skuteczności indywidualnych i zespołowych zachowań w organizacji w szczególności menedżerskich mieć świadomość konieczności samodzielnej, krytycznej oceny zakresu i poziomu swojej wiedzy w zakresie nauk o organizacji i zarządzaniu, jak i w wymiarze interdyscyplinarnym. być przygotowanym do samodzielnego poszukiwania obszarów wiedzy do uzupełnienia i umiejętności do doskonalenia potrafić przekazywać własne poglądy a także stanąć w ich obronie być przygotowanym do przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów

Literatura Psychologia pracy i zarządzania, J.F. Terelak (2005), Difin, Warszawa Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia, A. Jachnis (2008), Difin, Warszawa, Psychologia przywództwa, H. Levinson, Harvard Business School Press, (2007), Helion, Warszawa Kierowanie zespołem pracowniczym, B. Kożusznik (2005), PWE, Warszawa Pełna partycypacja w zarządzaniu, P. Prokopowicz, R. Stocki, G. Żmuda (2008), Wolters- Kluwer, Warszawa Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się. Warszawa: Difin. Kuc, B. R., Żemigała, M. (2010). Menedżer naszych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarzadzania. Gliwice: Onepress. Nieckarz, Z. (2011). Psychologia motywacji w organizacji. Warszawa: Difin. Nosal C.S. (2001). Psychologia myślenia i działania menedżera., Wrocław, AKADE Decyzje Payne, S., Payne, J. (2014). Jak być dobrym menedżerem. Warszawa: Wolters Kluwer SA. Stankiewicz, J. (2011). Komunikowanie się w organizacji. Warszawa: Astrum. Tyszka, T. (2010).Decyzje. Perspektywa psychologczna i ekonomiczna. Warszawa: Scholar.