Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZEBRANIE Z RODZICAMI MATURA 2013.
Advertisements

Egzamin maturalny 2009.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2013r. piątek, 24 marca 2017.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego - Pionki
Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) ogłasza szkolny harmonogram części ustnej egzaminu dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia części.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2012r.
CO KAŻDY ABSOLWENT WIEDZIEĆ POWINIEN!
Matura czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2009/2010.
EGZAMIN MATURALNY OD 2007 ROKU
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Matura 2012 ważne informacje dla uczniów Ważne adresy: www. cke. edu
Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnym w roku? Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. Władysława Korżyka w Rykach.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
MATURA 2011.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Procedury egzaminu maturalnego w 2011r. w Zespole Szkół im. gen. W. Andersa w Częstochowie.
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Matura 2009 ważne informacje dla uczniów Ważne adresy: www. cke. edu
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ /201 2.
1 Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnym w 2014 roku?
Egzamin maturalny 2012/2013.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2014.
Piątek, 16 maja Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2014 r.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Najważniejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2015.
Informacje dotyczące przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego 2015 rok.
Matura 2015 Ważne zasady/terminy.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
Egzamin Maturalny 2009 Informacje dla zdających. Część ustna egzaminu maturalnego z języka polskiego ► zdający zgłaszają się na ustny egzamin o godzinie.
PROCEDURY EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Zespół Szkół nr 3 w Rybniku V Liceum Ogólnokształcące.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2016 rok.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Egzamin gimnazjalny 2017.
MATURA 2018.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Procedury maturalne Maj 2018.
Przebieg części pisemnej egzaminu maturalnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
NIE WOLNO UŻYWAĆ OŁÓWKÓW!!!!!
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
PROCEDURY MATURALNE.
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
Zapis prezentacji:

Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego Matura 2009

Przebieg części pisemnej egzaminu maturalnego

po okazaniu dokumentu tożsamości oraz po wylosowaniu numeru stolika: O wyznaczonej godzinie zdający wchodzą do sali według kolejności na liście, po okazaniu dokumentu tożsamości oraz po wylosowaniu numeru stolika: 8:30 – sale lekcyjne 8:15 – sala gimnastyczna, aula

Przewodniczący ZN, w obecności przedstawiciela zdających, wnosi do sali materiały egzaminacyjne. Członkowie ZN rozdają zdającym zabezpieczone arkusze egzaminacyjne do danego poziomu lub danej części egzaminu.

Po rozdaniu wszystkich arkuszy egzaminacyjnych zdający otwierają je i sprawdzają, czy są kompletne. Zauważone braki zgłaszają przewodniczącemu ZN egzamin i otrzymują kompletne arkusze, których odbiór potwierdzają podpisem w protokole przebiegu egzaminu. Zdający ma także obowiązek sprawdzić, czy otrzymał zestaw tablic/wzorów (dotyczy egzaminu z matematyki, chemii, fizyki i astronomii).

Zdający nie podpisują arkuszy egzaminacyjnych Zdający kodują swój arkusz: wpisują swój numer PESEL na arkuszu egzaminacyjnym i karcie odpowiedzi, wpisują datę urodzenia na karcie odpowiedzi, wpisują kod zdającego na stronie tytułowej arkusza i na karcie odpowiedzi, naklejają paski kodowe na arkuszu egzaminacyjnym i karcie odpowiedzi w miejscach do tego przeznaczonych. Zdający nie podpisują arkuszy egzaminacyjnych i kart odpowiedzi.

Kodowanie I strony arkusza trzyznakowy kod – zdający C 0 7

Kodowanie I strony arkusza  nr pesel - zdający C 0 7 1 0 0 4 1 8 1 2 0 1 3 10048801302

Kodowanie I strony arkusza C 0 7 1 0 0 4 1 8 1 2 0 1 3 10048801302 Kodowanie I strony arkusza  dysleksja - ZN

Kodowanie I strony arkusza C 0 7 1 0 0 4 1 8 1 2 0 1 3 10048801302 Kodowanie I strony arkusza  naklejka z kodem kreskowym - zdający

Kodowanie karty odpowiedzi Miejsce na naklejkę z numerem pesel i kodem Kodowanie karty odpowiedzi  naklejka z numerem PESEL i kodem data urodzenia i numer PESEL na odwrocie trzyznakowy kod zdającego

Złe zakodowanie arkusza nie stanowi powodu Poprawianie błędów w zadaniach zamkniętych 7 A B C D odpowiedź B Złe zakodowanie arkusza nie stanowi powodu do jego wymiany!

Czas jest liczony od momentu zapisania go na tablicy lub planszy. Czas trwania egzaminu dla każdego poziomu lub części egzaminu z danego przedmiotu maturalnego określa rozporządzenie. Czas jest liczony od momentu zapisania go na tablicy lub planszy.

Członkowie ZN nie mają prawa udzielać żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych ani ich komentować.

W czasie trwania egzaminu pisemnego z języka polskiego zdający może korzystać ze słownika ortograficznego oraz ze słownika poprawnej polszczyzny. Słowniki znajdują się na osobnym stoliku, a zdający zgłasza fakt skorzystania ze słowników przez podniesienie ręki.

W czasie trwania egzaminu zdający nie mogą opuszczać sali egzaminacyjnej. Przewodniczący ZN może zezwolić, w szczególnie uzasadnionej sytuacji, na opuszczenie sali, po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się zdającego z innymi osobami z wyjątkiem osób udzielających pomocy medycznej. Zdający pozostawia zamknięty arkusz na swoim stoliku. Fakt opuszczenia sali oraz czas nieobecności odnotowuje się w protokole przebiegu egzaminu.

Jeśli zdający ukończył pracę przed czasem, zgłasza to przewodniczącemu przez podniesienie ręki. Przewodniczący lub członek ZN odbiera pracę, sprawdza poprawność kodowania i zezwala zdającemu na opuszczenie sali.

Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązanie zadań z arkusza danego poziomu lub części egzaminu zdający odkładają pracę na brzeg stołu i pozostają na miejscach, oczekując na odbiór prac. Członkowie ZN odbierają prace i sprawdzają poprawność kodowania. Przewodniczący ZN ogłasza zakończenie egzaminu i zdający wychodzą z sali. Co najmniej jeden przedstawiciel zdających zostaje w sali i jest obecny przy pakowaniu prac.

W przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym przewodniczący ZN ogłasza przerwę i zdający wychodzą z sali. Co najmniej jeden przedstawiciel zdających zostaje w sali i jest obecny przy pakowaniu prac.

Po przerwie zdający, którzy zadeklarowali przystąpienie do egzaminu z języków obcych nowożytnych na poziomie rozszerzonym wchodzą do sali, zajmują swoje miejsca i otrzymują część II arkusza. Egzamin przebiega dalej zgodnie z wyżej opisaną procedurą.

Egzamin może zostać przerwany przez przewodniczącego ZN jeżeli: zostanie stwierdzone niesamodzielne rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych, zostanie zakłócony przez zdającego prawidłowy przebieg egzaminu maturalnego.

Egzamin może zostać także przerwany z przyczyn losowych lub zdrowotnych. Jeśli zdający przerwie egzamin z przyczyn zdrowotnych, po udzieleniu pomocy medycznej ma prawo kontynuować pracę w ramach czasu przeznaczonego na egzamin lub zdawać go w następnej sesji egzaminacyjnej. Zdającemu, który podjął decyzję o kontynuowaniu egzaminu, nie przysługuje prawo do wydłużenia czasu.

Do sali egzaminacyjnej nie wolno wnosić żądnych urządzeń telekomunikacyjnych ani korzystać z nich w tej sali.

Do sali egzaminacyjnej nie wolno wnosić torebek, jedzenia i napojów oraz ustawiać na stolikach żadnych maskotek lub innych talizmanów.

Przebieg części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego

Zdający, po okazaniu dokumentu tożsamości, wchodzi do sali egzaminacyjnej w kolejności ustalonej na liście. W sali egzaminacyjnej może przebywać jeden zdający.

W trakcie części ustnej egzaminu zdający może korzystać z: materiałów pomocniczych przygotowanych do prezentacji, planu prezentacji, który okazuje do wglądu przed przystąpieniem do egzaminu.

Egzamin trwa ok. 25 minut i składa się z dwóch części: a) w części pierwszej, trwającej ok. 15 minut, zdający prezentuje przygotowany temat. Podczas prezentacji może wykorzystać materiały pomocnicze, w tym film, nagraną wypowiedź lub muzykę. Czas ich wykorzystania nie może być dłuższy niż 5 minut. Czas ten wliczany jest do całkowitego czasu prezentacji. b) część druga, trwająca ok. 10 minut, polega na rozmowie zdającego z zespołem przedmiotowym. Pytania członków PZE mogą dotyczyć jedynie prezentowanego tematu lub/i bibliografii. Jeżeli zdający nie przedstawi prezentacji, zespół przedmiotowy nie przeprowadza z nim rozmowy.

Przebieg części ustnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego

Część ustna egzaminu z języka obcego nowożytnego, niezależnie od tego, czy jest on zdawany jako przedmiot obowiązkowy czy dodatkowy, przebiega w następujący sposób:

zdający, po okazaniu dokumentu tożsamości wchodzi do sali egzaminacyjnej w kolejności ustalonej na liście, b) zdający losuje zestaw egzaminacyjny, c) zdający może otrzymać do sporządzania notatek kartkę (opatrzoną pieczęcią szkoły), która po zakończeniu egzaminu podlega zwrotowi i zniszczeniu, d) zdający zajmuje miejsce przy stoliku i przygotowuje się do egzaminu.

W czasie trwania egzaminu zdający nie może korzystać ze słowników i innych pomocy. Zdający ma prawo korzystać podczas egzaminu z notatek sporządzonych przez siebie w czasie przeznaczonym na przygotowanie się do egzaminu.

Egzamin na poziomie podstawowym: a) w sali przebywa jeden zdający, b) zdający przygotowuje się do egzaminu ok. 5 minut, których nie wlicza się do czasu trwania egzaminu, c) egzamin prowadzony jest w danym języku obcym nowożytnym, trwa ok. 10 minut i składa się z dwóch części: część pierwsza polega na przeprowadzeniu trzech rozmów sterowanych, symulujących autentyczne sytuacje komunikacyjne, a część druga polega na opisaniu przez zdającego zawartej w zestawie ilustracji oraz udzieleniu odpowiedzi na dwa pytania związane z tą ilustracją, umieszczone wyłącznie w zestawie egzaminującego.

Egzamin na poziomie rozszerzonym: w sali może przebywać jeden zdający i jeden przygotowujący się do egzaminu, b) zdający przygotowuje się do egzaminu ok. 15 minut, których nie wlicza się do czasu trwania egzaminu, c) w czasie przygotowania zdający ma prawo sporządzić plan prezentacji, z którego może korzystać w trakcie omawiania tematu,

d) egzamin prowadzony jest w danym języku obcym nowożytnym, trwa ok d) egzamin prowadzony jest w danym języku obcym nowożytnym, trwa ok. 15minut i składa się z dwóch części: część pierwsza egzaminu polega na przeprowadzeniu rozmowy egzaminującego ze zdającym na podstawie materiału stymulującego, a część druga polega na prezentacji przez zdającego jednego z dwóch tematów zawartych w zestawie i dyskusji z egzaminującym na zaprezentowany temat. Prezentacja powinna trwać ok. 2-3 minut. Pytania egzaminującego zadane po prezentacji mogą dotyczyć jej konstrukcji, treści, zaprezentowanych opinii, przytoczonych argumentów.

Warunki zdania egzaminu maturalnego Zdający zdał egzamin maturalny, jeżeli z każdego egzaminu obowiązkowego: a) w części ustnej egzaminu z języka polskiego i języka obcego nowożytnego na zadeklarowanym poziomie uzyskał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania za każdy egzamin, b) w części pisemnej egzaminu z języka polskiego, języka obcego nowożytnego i przedmiotu do wyboru uzyskał co najmniej 30% punktów możliwych do zdobycia na zadeklarowanym poziomie. Wyniki egzaminów z przedmiotów zdawanych jako dodatkowe nie mają wpływu na zdanie egzaminu maturalnego. Dla tych przedmiotów nie ma ustalonego progu zaliczenia egzaminu.

Wyniki egzaminu maturalnego zostaną przekazane do szkół w następujących terminach: 30 czerwca 15 września – wyniki egzaminu poprawkowego Poprawkowe egzaminy maturalne zostaną przeprowadzone w następujących terminach: 25 sierpnia – egzamin pisemny 24 – 28 sierpnia – egzamin ustny

Informacja o materiałach i przyborach pomocniczych Komunikat dyrektora CKE z dnia 3 marca 2009 o materiałach i przyborach pomocniczych dla zdających maturę pisemną w maju 2009 roku Każdy zdający powinien posiadać długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem) do rozwiązywania zadań egzaminu pisemnego, a ponadto może korzystać z materiałów pomocniczych, które będą przygotowane w każdej sali oraz z własnych przyborów i urządzeń. Nie wolno korzystać z ołówków!!

Termin dodatkowy egzaminu maturalnego Termin dodatkowy przysługuje zdającym nieobecnym z uzasadnionych powodów na egzaminie w pierwszym terminie (zwolnienia lekarskie, ważne i udokumentowane przyczyny losowe) Udokumentowany wniosek absolwent składa dyrektorowi szkoły najpóźniej w dniu egzaminu. Zgodę na egzamin w terminie dodatkowym wyraża dyrektor OKE Dyrektor szkoły przesyła do OKE listem poleconym wniosek i oryginały załączonych dokumentów najpóźniej następnego dnia po ich otrzymaniu.

Zwolnienie lekarskie – wymogi (rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2006 - Dz. U. nr 247, poz. 1819) wypełnione czytelnie zawiera dane identyfikujące zakład medyczny zawiera dane identyfikujące pacjenta m.in. PESEL lub seria i nr dokumentu potwierdzającego tożsamość) zawiera dane identyfikujące lekarza zawiera istotne informacje dotyczące stanu zdrowia pacjenta (np. rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu, opis udzielonej pomocy)

Powodzenia!