Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Wykorzystanie w szkole
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
„WITAMY W NASZEJ SZKOLE”
Kim jestem? Jestem nauczycielem; mieszkam w Grodzisku Maz., a czasami w Żyrardowie.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Club lecture Klub lektur.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Recepta na sukces nauczyciela
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
,, Jest tylko jeden sposób nauki- poprzez działanie. Paulo Coelho MASZYNY PRZYSZŁOŚĆI.
25 maja 2012 r. Konkurs Wiedzy o źródłach energii odnawialnej
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
W dniach marca 2010 r. delegacja naszej szkoły w składzie: dyrektor Leszek Sobczak, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka, Maria Wyłuda, Bożena Sadowska.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Reporterzy z klasy 2.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Kwiecień 2014 r. Debata.
KURS TAŃCA NOWOCZESNEGO Dziewczyny świetnie poradziły sobie w roli instruktorek.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 37 w SZCZECINIE.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY w Szkole Podstawowej nr 12 w Białymstoku
OBSZAR 1 wychowanie fizyczne –zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej.
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Tytuł projektu: „Weimar - miasto poetów”
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Co to jest spacer edukacyjny?
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Program Śniadanie Daje Moc jest realizowany w naszej szkole po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni. W tym roku szkolnym do projektu przystąpiły klasy.
Uczymy innych Lekcja angielskiego dla rodziców. W czwartek 28 stycznia uczniowie klasy IV c postanowili wcielić się w role nauczycieli i przeprowadzili.
Konkurs Pięknego Czytania Etap szkolny r. Sala nr 18 Szkolny etap konkursu 13 uczniów z klas: 5b oraz 6a i 6c Nauczyciele – Anna Janus, Justyna.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 1
Spotkania z ciekawymi ludźmi
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Obiecaj, że zawsze będziesz o tym pamiętać: jesteś odważniejszy, niż sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś mądrzejszy, niż myślisz.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Projekt biblioteczny 1C
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”

Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie lekcji. Zajęcia zorganizowane według tego schematu: lekcja, jej fragment lub seria lekcji, polegająca na zamianie ról w klasie, w której uczniowie stają się nauczycielami.

Co nam daję metoda „Uczymy innych? prowadzenie lekcji uczy uczniów systematyzowania posiadanej wiedzy selekcję informacji planowanie doboru środków przekazu prezentację

Jak to się robi???  planujemy formy lekcji / cykl lekcji  ustalamy wraz z uczniami cele i przebieg lekcji  monitorujemy przygotowania uczniów do poprowadzenia zajęć  przeprowadzamy zajęcia, podczas których uczniowie uczą innych  omawiamy je i podsumowujemy

Jakie zajęcia przeprowadzimy??? z języka polskiego dla koleżanek i kolegów z klasy z plastyki dla koleżanek i kolegów z klasy zajęcia ceramiczne dla naszych rodzin

Dlaczego polubiliśmy te zajęcia????  „Mieliśmy z tego niezłą frajdę”  „Świetnie było się wcielić w rolę nauczyciela”  „Mogliśmy się pouczyć w inny sposób”  „Przekonaliśmy się jak to jest, siedzieć po drugiej stronie biurka”

Fotorelacje z lekcji języka polskiego

Wiktor i Zuzia czytają biografię

Marika i Kinga opowiadają o książkach autora

Jakub i Oliwia przeprowadzają wywiad

Fotorelacja z lekcji plastyki

Weronika notuje najważniejsze informacje

Gotowe do omówienia architektury renesansu

Karolina opowiada o Florencji

Pokaz slajdów

Fotorelacja z zajęć ceramicznych

Dziewczyny w roli instruktorek

Majka pokazuje mamie jak należy wykończyć pracę

Bartek tłumaczy mamie jak wycinać

Bartek najbardziej lubi technikę wycinania

Mama Bartka ze swoimi dziełami