BAŚNIOWE WYSPY WYOBRAŹNI. ZAŁOŻENIA PROJEKTU: Wisława Szymborska napisała kiedyś: „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
KAMPANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA - ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE - PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W NIERADZIE.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach „Szkoły z klasą 2.0”przez uczniów klasy 5b pod opieką wychowawczyni Marzeny Mazurek.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
W baśniowym świecie.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Moje ulubione bajki Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
 Baśnie mają charakter ponadczasowy.  Wszyscy czytali, czytają i będą czytali baśnie.  Każda dziewczynka chce być księżniczką, a chłopiec dzielnym.
1. Z BAŚNIĄ W PLECAKU 1. Z BAŚNIĄ W PLECAKU Polscy i francuscy uczniowie poznali najpopularniejsze europejskie baśnie i kraje ich pochodzenia. Dzieci.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
Od pierwszaka do studenciaka z Judo
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Projekt „Lekki tornister”
Witajcie w świecie książek…
Rola książki w życiu człowieka
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
„Charlie i fabryka czekolady”
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Przyroda.
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
AGNIESZKA OSIECKA Poetka, pisarka, reżyserka, dziennikarka. Autorka ponad dwóch tysięcy tekstów.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Metoda projektu.
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Rzecznik Praw Dziecka.
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Dzień Pluszowego Misia
6-LATEK W SZKOLE.
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Program profilaktyczno-wychowawczy
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZSOiZ im. Jana Pawła II w Gryfowie Śląskim
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?
Grupa 0 d z wizytą w bibliotece
Dlaczego warto czytać?.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

BAŚNIOWE WYSPY WYOBRAŹNI

ZAŁOŻENIA PROJEKTU: Wisława Szymborska napisała kiedyś: „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”. Monitorując życie społeczności przedszkolnej można dostrzec, iż dzieci z wielką pasją uczestniczą w różnego rodzaju zabawach. Gry i zabawy są niezwykle istotnym elementem pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi. Poziom dobrej zabawy wzrasta w miarę atrakcyjności czynności zabawowych, ale również aktywności dzieci w niej uczestniczących. Zabawy wzmacniają poczucie własnej wartości, kształtują umiejętność współdziałania i współzawodnictwa. Swoją rolę spełniają tylko wtedy, gdy są atrakcyjne, odpowiednio zestawione i prawidłowo przeprowadzone. Podążając za myślą naszej Noblistki, możemy czytanie i całą aktywność związaną z tą czynnością uczynić zabawą i atrakcją tylko wtedy, gdy odpowiednio będziemy budzić i kształtować zainteresowania czytelnicze u dzieci. Głównym założeniem tego projektu jest zatem pogłębianie wiedzy oraz uaktywnianie dzieci do działań z książką poprzez różnego rodzaju zabawy literacko-teatralne, plastyczne i muzyczne.

CELE PROJEKTU: Cel główny:  Rozbudzenie zainteresowania dzieci książką, literaturą dziecięcą i czytaniem. Cele szczegółowe:  rozwijanie dziecięcej wyobraźni i uczuć, wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu,  rozwijanie mowy i aktywności intelektualnej,  budzenie zainteresowania książką poprzez zabawy literacko-teatralne, plastyczne i muzyczne,  wdrażanie do prawidłowego korzystania z książek,  wypracowanie nawyku głośnego czytania w gronie rodziny i znajomych,  wdrażanie dzieci do postrzegania książki, jako źródła przeżyć i emocji  zapoznanie dzieci ze sposobem korzystania z biblioteki i czytelni oraz z właściwym zachowaniem się w czasie przebywania w nich,  nabywanie umiejętności wyrażania własnych emocji związanych z przeczytanym tekstem, oceniania postępowania bohaterów.

W celu kształtowania u naszych wychowanków właściwej postawy czytelniczej powstał przedszkolny „KĄCIK CZYTELNICZY” Następnie został ułożony regulamin tegoż kącika.

W kąciku zostały umieszczone postaci z bajek, tak, by każde dziecko mogło „zaprzyjaźnić się” ze światem bajek

„Czerwony Kapturek”„Brzydkie Kaczątko”

Tutaj dzieci korzystają z kącika, który może ich przenieść w baśniowe wyspy wyobraźni

„Kto się trudzi, by powstały książki dla dzieci i dorosłych ludzi?” Od drzewa do kartki Poznajemy zawody ludzi pracujących nad powstaniem książki

Metoda oglądowa – praca z ilustracją Metoda słowna – oparta na uważnym słuchaniu i odpowiadaniu na pytania do tekstu oraz działań – wypełnianie karty pracy

„ Bajka nas łączy” W jedności, we wspólnocie jest siła Poznajemy baśń Braci Grimm „Trzy małe świnki” Układanie ilustracji według chronologii wydarzeń

Zabawy dowolne dzieci – opowiadanie fabuły bajki przy pomocy sylwet postaci oraz innych ilustracji

Poznanie realiów życia głównej bohaterki baśni Christiana Andersena… „ Bajka nas uczy…” wrażliwości na drugiego człowieka

„Dziewczynka z zapałkami”

Sceny, które ukazały się tytułowej dziewczynce po zapalaniu kolejnych zapałek

„Bajka ostrzega” Rozpoznawanie kolejnych postaci bajki „Czerwony Kapturek”

Układanie plansz zgodnie z chronologią wydarzeń oraz dopasowanie rekwizytów do postaci

Praca indywidualna – układanie fabuły bajki Efekt końcowy – dzieci zadowolone z wykonanej pracy. Po lekturze bajki wiedzą, że nie należy ufać nieznajomym

„Bajkowy Przyjaciel” Konkurs dla dzieci wraz z rodzicami - wykonanie dowolną metodą (pacynka, kukiełka, ilustracja) „Bajkowego Przyjaciela”

W konkursie wzięły udział dzieci zarówno z grupy „Krasnoludków” jak i „Ekoludków” Dzieci prezentują swoich „Bajkowych Przyjaciół.” Zostały wykonane, min.: Roszpunka, Minionek oraz Elza i Anna.

Każde dziecko otrzymało dyplom i niespodziankę

Na zdjęciu poniżej wszyscy uczestnicy konkursu

„ Bajka nas wychowuje” Poznajemy baśń Hansa Christiana Andersena „Brzydkie Kaczątko”

Metoda słowna, metoda działań praktycznych – wykonanie ilustracji do książki

Praca ukończona – prezentacja powstałej książki

„Bajkowe przebierance” Rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych postaci i dopasowywanie rekwizytów

W ten sposób lepiej poznajemy baśń Braci Grimm „Kopciuszek”

Metoda działań praktycznych - przedstawienie w wykonaniu dzieci – z wykorzystaniem strojów i rekwizytów Scena pierwsza – macocha nakazuje Kopciuszkowi oddzielenie maku od grochu Nieoczekiwane pojawienie się matki chrzestnej

Sceny końcowe „Kopciuszka” Książę i Kopciuszek na balu Wszystkie postaci bajki

„Biblioteka – bliskie nam miejsce”

Wycieczka do Miejskiej Biblioteki Publicznej, Filia nr 16 w Katowicach

Zapoznanie dzieci z czytelnią i wypożyczalnią, zachęcenie do korzystania z księgozbioru biblioteki przez rodziców i dzieci Spotkanie z panią bibliotekarką

„ Bajka nas bawi” Zapoznanie z zabawną literaturą dziecięcą, wymyślanie przez dzieci śmiesznych historii i opowiadań, min.: do dekoracji umieszczonej w sali

Przeprowadzenie konkursu dotyczącego wiedzy na temat poznanych baśni i bajek Przyznanie dyplomów…

… i nagród

„Czytający Rodzice”

„ Śpiąca Królewna” – przedstawienie z okazji „Dnia Mamy i Taty” – REZULTAT ZAINTERESOWAŃ ŚWIATEM BAJKI I BAŚNI

Wprowadzanie dzieci do bajkowego świata, świata książki powinno być wspólną troską nauczycieli i rodziców. Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności jest najskuteczniejszą metodą wychowania czytelnika - dziecka samodzielnie myślącego, posiadającego wiedzę, bogate słownictwo i wyobraźnię DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !!!