Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Technologia informacyjna według MENiS
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Niepubliczne Przedszkole
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Moje dziecko idzie do przedszkola
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Środowiskowy Dom Samopomocy
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU ul. Garbarska 59/ Radom
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Tel
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Przedszkola Miejskiego nr 4
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.

Cel ogólny: Dziecko Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie ukierunkowanego na współpracę „ponad granicami” wyposażone zostanie w umiejętności niezbędne do samodzielnego i aktywnego funkcjonowania w szkole podstawowej i nawiązywania relacji z rówieśnikami i dorosłymi.

Dziecko jest samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych.. Dziecko odkrywa związki przyczynowo- skutkowe w treściach z różnych przedmiotów. Pyta „dlaczego?” Dziecko wykorzystuje własne możliwości intelektualne do rozwoju w szkole podstawowej i poza nią. Dziecko poprawnie komunikuje się w grupie i poszukuje sposobów rozwiązywania konfliktów.. Dziecko bezpiecznie czuje się w przedszkolu i lubi w nim przebywać. Dziecko porozumiewa się w sposób poprawny pod względem artykulacyjnym, fleksyjnym i składniowym. Istnieją ujednolicone działania przedszkola i domu rodzinnego w kształtowaniu samodzielności, postaw społecznych i kultury osobistej dzieci. Mamy sprzęt fotograficzny i multimedialny. Mamy dobrze wyposażone sale do działań warsztatowych. Potrafimy obsługiwać internetowy system informacji na poziomie możliwości współpracy w projekcie eTwinning. Nauczyciele posługują się językiem angielskim na poziomie komunikatywnym. Nauczyciele preferują metody aktywizujące w codziennej praktyce dydaktyczno- wychowawczej. Dyrektor poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych dzieciom i nauczycielom poprzez motywowanie do nauki i otwarcie na Europę. Nauczyciel koncentruje się na kształtowaniu u dzieci umiejętności logicznego myślenia i odpowiedzialności za swoją edukacje.