Neokatechumenat (...) drogi wiary nie można zatrzymać nigdy. Nie można poprzestać na chrzcie czy na I Komunii św. ani na bierzmowaniu, ani na sakramencie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Regia św. Gerarda.
Advertisements

FORMACJA W KATOLICKIM STOWARZYSZENIU MŁODZIEŻY
czyli o co w tym wszystkim chodzi
Free Powerpoint Templates redemptorystów Współpraca redemptorystów ze świeckimi w dziele apostolskim Prowincja Warszawska Redemptorystów Toru ń
Czym jest EWANGELIZACJA ???
Po co ewangelizować?.
Czym jest EWANGELIZACJA ???
Chrystus przychodzi do człowieka.
Co łączy ludzi na tych zdjęciach? Temat katechezy: Ruchy religijne.
III0 ONŻ.
Słowo Życia Styczeń 2014 Od 18 do 25 stycznia w wielu krajach świata obchodzi się Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan; w innych obchód tego Tygodnia.
Duszpasterstwo Powołań Zakonu Pijarów Żniwo wielkie, ale robotników mało.
gałąź rodzinna Ruchu Światło-Życie
Struktura Eucharystii.
ZE WZGLĘDU NA MIŁOŚĆ BOGA
Grupy Apostolskie naszej parafii
JAN PAWEŁ II wychowawca młodzieży.
czyli kilka słów o Kościele
Ruch „Światło – Życie”.
FORMACJA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ UCZNIÓW JEZUSA.
Październik 2013 Słowo Życia «Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością. Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo» (Rz 13,8)
CZYNNIKI ROZWOJU KOŚCIELNEJ WSPÓLNOTY (np. PARAFII)
Słowo Życia Październik 2009.
Praktyka uzdrowienia wewnętrznego
Słowo Życia Luty 2011.
SŁOWO BOŻE W ŻYCIU I MISJI KOŚCIOŁA SYNOD BISKUPÓW RZYM
JAN PAWEŁ II ORĘDOWNIK RODZIN.
SŁOWO ŻYCIA Kwiecień 2014.
Wprowadzenie Po roku 1980, kiedy to papież Jan Paweł II ogłosił Encyklikę Dives in Misericordia, założyciel naszego Ruchu sługa Boży ks. Franciszek Blachnicki.
SŁOWO ŻYCIA Czerwiec 2014.
1. Zagadnienia wstępne Dlaczego spotkanie wyjazdowe, a nie książka lub konferencje na stronie internetowej Odnowy ogólnopolskiej?
Słowo Życia Październik 2014.
1. 2 Struktura programu PROGRAM „ŻYCIE BOŻE” OBEJMUJE PIĘĆ ETAPÓW: 1. Decyzja w sprawie wiary - 2. Doświadczenie spotkania z Jezusem 3. Nowe życie w Duchu.
EWANGELIZACJA.
Różaniec - dar Matki Bożej
KATECHUMENAT.
Jan Paweł II WIELKI 18 V 1920 – 2 IV 2005.
SIEDEM SAKRAMENTÓW.
EUCHARYSTIA NAJWSPANIALSZYM SPOTKANIEM BOGA
Neokatechumenat CAMINO NEOCATECUMENAL
Ruch Światło-Życie Oaza.
SZKOŁA NOWEJ EWANGELIZACJI
19. Hierarchiczna struktura Kościoła
POSILENI W SAKRAMENCIE EUCHARYSTII
nie są kapłanami ani zakonnikami
28. Modlitwa darem Boga.
Katolicka Odnowa w Duchu Świętym
Domowy Kościół gałąź rodzinna Ruchu Światło-Życie
27. Cztery prawdy ostateczne – wiara w życie bez końca
Ja, [N.], biorę ciebie, [N.], za żonę (męża) i ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską oraz że cię nie opuszczę aż do śmierci.
Wspólne czytanie Pisma Świętego
SANCTUM ROSARIUM.
Sakramenty Święte Sakramenty Nowego Prawa zostały ustanowione przez Chrystusa. Jest ich siedem: chrzest, bierzmowanie, Eucharystia, pokuta, namaszczenie.
Oaza Studencka Oaza Studencka w D.A Maciejówka. D.A. Maciejówka to wspólnota ludzi młodych, głównie studentów, spotykających się w kościele św. Macieja.
Życie i nauczanie św. Jana Pawła II o zwycięstwie nad złem w świetle fatimskiego orędzia Matki Bożej Część I Wojciech Kosek Kęty, 27. czerwca 2015 r.
REKOLEKCJE PLESZEW LUTY DZIEŃ I Marzenia kobiecego serca Pierwsze spotkanie. Pierwsza wymiana imion. Pierwsze badawcze spojrzenie. Na tych rekolekcjach.
KATECHEZA PARAFIALNA MŁODZIEŻY PONADGIMNAZJALNEJ Informacje dla kapłanów.
Stacja I: Zmartwychwstały ukazuje się Matce - Światło Chrystusa! - Bogu niech będą dzięki, Dz 1,12-14 „Oczekiwanie, które wypełniło Wielką Sobotę, jest.
„… myślmy o Nim jak o gwałtowniku Królestwa Bożego…” Jan Paweł II Mówi się o nim jak o proroku. Inni zauważali w Nim charyzmatyka i mistyka, dla wielu.
Prezentacja z okazji czwartej rocznicy śmierci Księdza Prałata Franciszka Skorusy.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
DOJRZAŁOŚĆ Dojrzałość to w pierwszym skojarzeniu posiadanie odpowiednich cech typowych dla organizmu, który zakończył już proces rozwoju. Na przykład.

Po co ewangelizować?.
Lectio divina czytanie Boże lektura Boga
Św. Jan Paweł II.
Różaniec - dar Matki Bożej
Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. I.PRAWO PIERWSZE: Bóg miłuje ciebie i ma dla twojego życia wspaniały plan. - MIŁOŚĆ BOŻA "Tak.
Ważna decyzja Klasa 8 – bierzmowanie 1.
Zapis prezentacji:

Neokatechumenat (...) drogi wiary nie można zatrzymać nigdy. Nie można poprzestać na chrzcie czy na I Komunii św. ani na bierzmowaniu, ani na sakramencie małżeństwa. Wiara zawsze powinna być drogą. Sługa Boży Papież Jan Paweł II. przemówienia do jednej z rzymskich wspólnot neokatechumenalnych (styczeń 1994 r.)

"Miłość jest w tobie. To Boży dar "Miłość jest w tobie. To Boży dar. A zatem, patrz w przyszłość i nie bój się powiedzieć Chrystusowi: tak! Choć jest to miłość wymagająca. Nie bój się powiedzieć: tak. Nie bój się kochać Chrystusa. On pierwszy nas umiłował, umiłował do końca." Jan Pawel II Watykan - Lednica 29.05.2004

Spis treści O wspólnocie słów kilka Cechy formacji neokatechumenalnej Nasza wspólnota Zdjęcia Linki

Zapoczątkowana w okresie Soboru Watykańskiego II w Hiszpanii Droga Neokatechumenalna jest duszpasterstwem parafialnym wprowadzającym w chrześcijaństwo. Stanowi drogę nawrócenia, dzięki której można odkryć bogactwo chrztu. Jest narzędziem w służbie biskupów i proboszczów, które w ciągu lat formacji, opartej na lekturze Pisma Świętego i modlitwie w niewielkich wspólnotach, prowadzi do pełni chrześcijaństwa - daje moc przyjęcia Krzyża i miłowania nieprzyjaciół. Na Drogę wstepują ludzie ochrzczeni oraz ci, którzy są dalecy od wiary, a także ci którzy chcą pogłębić swoją formację chrześcijańską.

Niektóre cechy formacji neokatechumenalnej a) biblijny charakter b) ciągłość c) stopniowość

Biblijny charakter W duszpasterstwie chodzi o to, aby pomóc ludziom spotkać się z żywym Słowem Bożym zawartym w Piśmie Św. Przy czym nie idzie tylko o intelektualne czy treściowe zapoznanie się z Księgami świętymi, lecz o odkrycie, że w nich jest zawarta historia zbawienia każdego człowieka. Wówczas Pismo św., jako zawierające Słowo Boże skierowane do człowieka, staje się dla niego kluczem i księgą życia.

Ciągłość Ciągłość odróżnia neokatechumenat od tego rodzaju form duszpasterskich, jak misje czy rekolekcje. Zmierzają one wprawdzie bezpośrednio do nawrócenia człowieka, które znajduje swój wyraz i punkt szczytowy w spowiedzi. Jednakże po ich zakończeniu następuje zazwyczaj powrót do "normalnego" życia i na ogół szybko zanikają uzyskane dzięki nim owoce. Tymczasem, jeśli chodzi o neokatechumenat, to moment nawrócenia, przeżyty podczas katechez i liturgii w okresie kerygmatu, albo nawet samo uświadomienie sobie podczas tych katechez konieczności tegoż nawrócenia, nie pozostają jakby zawieszone. Stwarza się bowiem stale środowisko Słowa Bożego i Liturgii, w którym proces nawrócenia jest kontynuowany.

Stopniowość Inną ważną cechą jest adekwatna do rozpoznanego stanu grupowego stopniowość, realizująca się w kolejnych etapach drogi. Można by niewątpliwie powiedzieć, że w normalnie funkcjonującym duszpasterstwie parafialnym wszyscy wierni mają możliwość ciągłego przeżywania treści odkrytych na przykład podczas rekolekcji czy misji - przez czynne włączenie się w istniejące formy działalności duszpasterskiej. Niemniej jednak tym, co odkrywają oni w dobrze przeżytych rekolekcjach czy misjach, a szczególnie we wprowadzających katechezach neokatechumenalnych, jest właśnie potrzeba radykalnego nawrócenia.

Przeżycie to jednak będzie zawsze zaczątkowe, wymagające specjalnego potraktowania tych ludzi jako takich, którzy odkryli, że w swoim chrześcijaństwie odstają znacznie od Chrystusa, a teraz pragną do Niego przylgnąć. Równocześnie zaś odkryli, że sami nie potrafią tego uczynić. I w tym właśnie względzie potrzebują pomocy i prowadzenia. Dlatego też nie wystarczy włączenie ich do jakiejkolwiek grupy odpowiadającej stopniowi ich wykształcenia, zawodowi czy nawet stanowi cywilnemu lub wiekowi, lecz konieczne jest zespolenie ich z ludźmi odpowiadającymi stanowi ich ducha i religijności. Wymienione tutaj przykładowo rodzaje duszpasterstwa specjalistycznego, takie jak: bractwa, koła różańcowe,

różnorodne zespoły czy grupy, mają niewątpliwie racje istnienia; są bardzo potrzebne i użyteczne w parafii i w duszpasterstwie. Zakładają one przecież to fundamentalne odniesienie do Chrystusa, jakie dokonało się w chrzcie św. i powinno być jako takie przeżywane.Progresywność czy stopniowość, o której tutaj mowa, to nie jakiś plan działania w sensie programu konferencji czy zajeć, lecz przeżywanie poszczególnych etapów nawrócenia, stopniowo zmierzających do rzeczywistości chrztu św.

Nasza wspólnota I Wspólnota Neokatechumenalna w naszej parafii istniejąca w obecnym kształcie jest owocem katechez głoszonych na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Katechezy głoszone są każdego roku przez grupę katechistów świeckich z Lublina pod przewodnictwem prezbitera. Wspólnota liczy 30 osób a opiekę duchową sprawuje proboszcz parafii ks. Stefan. Spotkania odbywają się dwa razy w tygodniu: w środy wspólnota spotyka się na Liturgii Słowa a w soboty na wspólnotowej Eucharystii.

Zdjęcia Konwiwencja założycielska – 03.2004 Kaliszany Wspólnota razem z katechistami

Wspólnota nad jeziorem Zagłębocze październik 2004

agapa- wrzesień 2004

Spotkanie z Katechistami – 2005r

Konwiwencja - październik 2007r –Wytyczno

Linki http://www.neo.kawiarenka.pl http://www.camminoneocatecumenale.it/pl http://www.droganeo.prv.pl http://neokatechumenat.webpark.pl

"Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nigdy nie odstąpi od Ciebie- mówi Pan"