Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Advertisements

ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Ustrój samorządu terytorialnego
Krajowe i regionalne programy operacyjnego na lata wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich. Pani Agnieszka Dawydzik, Dyrektor.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ROBOCZE Założenia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019 Wielkopolski Urząd.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program został zatwierdzony Uchwałą Nr 154/2015 Rady Ministrów w dniu 8 września 2015 roku, zacznie obowiązywać od 2016 roku, dofinansowanie.
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu 2015 Zatrudnianie cudzoziemców według uproszczonych zasad na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Reglamentacja procesu budowy
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Zmiany w programie finansowego wsparcia ze środków Funduszu Dopłat Paweł Karpiński Departament Usług.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój 1.
Wniosek o dofinansowanie i wytyczne dot. jego wypełniania (instrukcja wypełniania wniosku)
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Nabór Wniosków Na 2011 rok Wrocław Sierpień 2010 r.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Oddział Nadzoru Komunikacyjnego i Obsługi Budżetowej w PUW w Rzeszowie Wieloletni Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych na lata
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata w województwie mazowieckim Warszawa, 26 sierpnia 2016 r.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
SPOTKANIE INFORMACYJNE
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Wsparcie dotacyjne w ramach
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Stan realizacji na i plan działań na 2018 r.
ZEZWOLENIA NA PRACĘ ORAZ POBYT I PRACĘ W WOJEWÓDZTWIE LUBUSKIM
Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Wyniki wyboru LSR w 2016 r. Czerwiec 2016 r.
Zapis prezentacji:

Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata

Podstawy prawne Program jest następcą dwóch edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nadzorowanego przez ministra właściwego ds. administracji publicznej. Założenia: Dotacja celowa z budżetu państwa udzielana jednostkom samorządu terytorialnego na dofinansowanie zadań własnych w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg powiatowych i gminnych, Wnioskodawca – jedynie ustawowy zarządca drogi. Dofinansowanie zadań realizowanych na drogach publicznych zaliczonych do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

Cel główny: poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego oraz zwiększenie dostępności transportowej przez tworzenie spójnej, zrównoważonej i przyjaznej użytkownikowi sieci drogowej w wymiarze lokalnym. Ramy instytucjonalne: Minister właściwy do spraw transportu zarządza Programem oraz nadzoruje i koordynuje jego realizację poprzez wojewodów. Wojewoda realizuje Program przy pomocy komisji, którą w tym celu powołuje. W skład komisji wchodzi pięciu członków, w tym dwie osoby wyznaczone przez wojewodę oraz po jednej osobie wyznaczonej przez: zarząd województwa, dyrektora oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz komendanta wojewódzkiego Policji. Przewodniczącego komisji powołuje i odwołuje wojewoda spośród jej członków.

Zasady dofinansowania Źródła finansowania: środki z budżetu państwa przeznaczone na dotacje oraz środki z budżetów gmin i powiatów, a także inne środki przeznaczone przez gminy i powiaty na pokrycie ich wkładów własnych. Wkład własny gminy lub powiatu, może obejmować środki pozyskane od innych podmiotów publicznych lub prywatnych, nie pochodzące z budżetu państwa ani budżetu Unii Europejskiej. Maksymalna kwota dofinansowania - 3 mln zł Limity liczby wniosków: Gmina, w tym miasto na prawach powiatu, może skorzystać z dofinansowania nie więcej niż jednego zadania Powiat może złożyć nie więcej niż 2 wnioski.

Kryteria wyboru wniosków 1. Kryterium „techniczne” - znaczenie zadania dla realizacji infrastruktury drogowej w sposób gwarantujący podnoszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez zastosowanie właściwych parametrów technicznych 2. Kryterium „sieciowe” - znaczenie zadania dla rozwoju spójnej sieci dróg publicznych na obszarze województwa w szczególności pod uwagę będzie brana funkcja danej drogi w układzie komunikacyjnym (np. „ponadlokalność”, zgodność z kryteriami zaliczania dróg do kategorii dróg powiatowych i gminnych). 3. Kryterium „dostępności komunikacyjnej”- wpływ zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej obszarów wiejskich, lokalnych ośrodków gospodarczych, instytucji publicznych oraz istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli, transportu zbiorowego. 4. Kryterium „finansowe” - współpraca w zakresie dofinansowania realizacji zadania przez jst lub inne podmioty 5. Kryterium „kontynuacji ciągu” - uwzględnia czy planowane do dofinansowania zadanie stanowi kolejny odcinek w ciągu danej drogi, która została w ciągu ostatnich 3 lat oddana do użytkowania (bez względu na źródło finansowania)

Podsumowanie naboru I edycja realizacji Programu: 1-30 października 2015 r. – nabór wniosków 19 stycznia 2016 r. – zatwierdzenie przez MIB list rankingowych wniosków o dofinansowanie do 31 stycznia 2016 r. – zatwierdzenie przez Wojewodów pierwszych list wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania (ogółem 492 zadania) na bieżąco – aktualizacja list wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania (według stanu na dzień 19 lipca 2016 r. – 725 zadań)

OCENA FORMALNA: Województwoliczba wniosków liczba wniosków odrzuconych procent wszystkich wniosków które zostały odrzucone DOLNOŚLĄSKIE ,33 KUJAWSKO - POMORSKIE10132,97 LUBELSKIE11376,19 LUBUSKIE6523,08 ŁÓDZKIE ,28 MAŁOPOLSKIE923436,96 MAZOWIECKIE ,48 OPOLSKIE771418,18 PODKARPACKIE ,53 PODLASKIE9311,08 POMORSKIE8422,38 ŚLĄSKIE ,62 ŚWIĘTOKRZYSKIE8167,41 WARMIŃSKO-MAZURSKIE8455,95 WIELKOPOLSKIE ,42 ZACHODNIOPOMORSKIE62914,52 Suma1642*258

Odrzucono 15,7% wszystkich złożonych wniosk ó w. Gł ó wne przyczyny odrzucenia wniosk ó w : Przyczyna Liczba odrzuconych wniosków Procent wszystkich odrzuconych wniosków Brak projektu stałej organizacji ruchu11143,02 Niezastosowanie się do zapisów i wytycznych zawartych w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie zadania 8432,56 Brak kopii decyzji o pozwoleniu na budowę/decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej/oświadczenie o braku sprzeciwu organu administracji architektoniczno- budowlanej wobec zgłoszenia inwestora o zamiarze budowy 7629,46 Brak projektu zagospodarowania terenu (w przypadku gdy wymagany)2610,08 Wniosek dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460) – wyjątek stanowi zadanie mające na celu osiągnięcie parametrów właściwych dla drogi publicznej i następnie zaliczenie jej do jednej z wymienionych kategorii, co zostało wskazane we wniosku 207,75 Kwestie wysokości wnioskowanej dotacji nieadekwatne były do założeń przyjętych w Programie 176,59 Brak mapy poglądowej135,04 Brak dodatkowego dokumentu w przypadku wskazanych w ogłoszeniu93,49 Wskazany we wniosku zakres rzeczowy nie zostanie zrealizowany w roku, na który udzielana będzie dotacja i dotacja nie zostanie w danym roku rozliczona 72,71 Brak kopii umowy o partnerstwie wraz z uchwałą o zapewnieniu środków finansowych przez partnera (w przypadku jst) lub porozumienia (w przypadku partnera prywatnego) w przypadku gdy wymagane 62,33 Brak dokumentu potwierdzającego oddanie do użytku inwestycji na tej drodze w ciągu 3 lat od daty złożenia wniosku (niezależnie od źródła) (w przypadku wskazania takiej informacji w kryterium nr 5) 31,16

OCENA MERYTORYCZNA drogi gminnedrogi powiatowe Województwo zadanie o największej liczbie punktów liczba punktów z kryterium nr 1 zadanie o najmniejszej liczbie punktów liczba punktów z kryterium nr 1 zadanie o największej liczbie punktów liczba punktów z kryterium nr 1 zadanie o najmniejszej liczbie punktów liczba punktów z kryterium nr 1 DOLNOŚLĄSKIE 25,09,019,49,028,610,023,210,0 KUJAWSKO - POMORSKIE 34,016,024,07,032,015,024,010,0 LUBELSKIE 31,215,018,88,030,814,024,08,0 LUBUSKIE 27,012,017,811,026,810,018,07,0 ŁÓDZKIE 28,212,019,47,028,014,022,210,0 MAŁOPOLSKIE 25,011,017,06,028,012,023,09,0 MAZOWIECKIE 38,016,024,412,036,014,029,09,0 OPOLSKIE 28,214,217,89,227,08,019,28,2 PODKARPACKIE 28,815,015,27,029,411,021,27,0 PODLASKIE 30,015,018,09,030,012,022,09,0 POMORSKIE 27,211,024,47,033,417,023,05,0 ŚLĄSKIE 26,017,015,011,023,013,019,07,0 ŚWIĘTOKRZYSKIE 24,012,014,06,030,011,019,09,0 WARMIŃSKO-MAZURSKIE 31,216,020,89,031,613,023,67,0 WIELKOPOLSKIE 24,313,216,87,627,314,021,810,2 ZACHODNIOPOMORSKIE 21,814,013,09,023,014,016,27,0

NIEPRAWIDŁOWOŚCI LICZBA OCENIANYCH WNIOSKÓW W ZAKRESIE SZEROKOŚCI PASA RUCHU W ZAKRESIE SZEROKOŚCI POBOCZA W ZAKRESIE SZEROKOŚCI CHODNIKA DOLNOŚLĄSKIE KUJAWSKO-POMORSKIE98000 LUBELSKIE LUBUSKIE63000 ŁÓDZKIE72 Komisja uznała niewłaściwe parametry jako przyczynę formalnego odrzucenia tzn. niezastosowanie się do zapisów i wytycznych zawartych w Instrukcji wypełniania wniosku MAŁOPOLSKIE58000 MAZOWIECKIE OPOLSKIE63000 PODKARPACKIE PODLASKIE POMORSKIE82000 ŚLĄSKIE ŚWIĘTOKRZYSKIE WARMIŃSKO-MAZURSKIE79000 WIELKOPOLSKIE ZACHODNIOPOMORSKIE

Ocenie merytorycznej poddane zostały 1384 wnioski: 20% wniosków nie spełniało wymagań techniczno-budowlanych w zakresie szerokości pasa ruchu 5,3% wniosków nie spełniało wymagań techniczno-budowlanych w zakresie szerokości pobocza 4,8% wniosków nie spełniało wymagań techniczno-budowlanych w zakresie szerokości chodnika

ZASTRZEŻENIA WNIOSKODAWCÓW Liczba ocenianych wniosków Liczba zgłoszonych zastrzeżeń liczba zgłoszonych zastrzeżeń do liczby wniosków ocenianych (%) liczba uznanych zastrzeżeń Liczba uznanych zastrzeżeń do liczby zgłoszonych zastrzeżeń (%) DOLNOŚLĄSKIE , ,57 KUJAWSKO - POMORSKIE985253, LUBELSKIE ,538 30,77 LUBUSKIE631015, ŁÓDZKIE722534, MAŁOPOLSKIE58813,793 37,5 MAZOWIECKIE ,627 25,93 OPOLSKIE63914,297 77,78 PODKARPACKIE ,594 28,57 PODLASKIE923335, ,52 POMORSKIE821619,513 18,75 ŚLĄSKIE , ,48 ŚWIĘTOKRZYSKIE7579,332 28,57 WARMIŃSKO-MAZURSKIE , WIELKOPOLSKIE901516, ZACHODNIOPOMORSKIE5335,660 0

Zmiany w dokumentach wykonawczych – 2016 r. Cel: wprowadzenie takich zmian, które przyczynią się do usprawnienia procedury naboru wniosków o dofinansowanie w roku 2017.

Zmiany w dokumentach wykonawczych – 2016 r. 1.zasada: w ramach zadania objętego wnioskiem mogą być zgłoszone maksymalnie trzy odcinki drogi/dróg; Przez pojedynczy odcinek rozumie się jednorodny pod względem parametrów funkcjonalnych i technicznych fragment drogi publicznej jednego numeru, o którym mowa w art. 10 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. 9. Każdy odcinek zgłoszony do realizacji w ramach zadania może posiadać inną klasę, o której mowa w § 4 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124), właściwą dla danej kategorii drogi. Zadanie powinno być scharakteryzowane pod względem robót budowlanych w sposób jednolity dla wszystkich odcinków dróg, tj. dopuszcza się zadanie polegające wyłącznie na remoncie, przebudowie, rozbudowie lub budowie drogi/dróg publicznych. W przypadku gdy zadanie obejmuje więcej niż jeden odcinek drogi należy scharakteryzować każdy osobno poprzez wpisanie danych odrębnie dla każdego odcinka (kryteria 1, 2, 3, 5).

Zmiany w dokumentach wykonawczych – 2016 r. 2. każdy członek Komisji ocenia wszystkie wnioski w ramach kryteriów merytorycznych, według skali określonej w Programie i wskazówek zawartych w Instrukcji oceny wniosków i Karcie oceny merytorycznej (w przypadku kryterium nr 2, 3 i 5, gdy zadanie dotyczy 2 lub 3 odcinków, każdy odcinek oceniany jest oddzielnie); 3. w ramach kryterium nr 1 tzw. technicznego – m.in.: wskazano, że zadanie polegające na remoncie może maksymalnie uzyskać 10 pkt (wcześniej 8 pkt), odwrócono punktację za klasę drogi – najwyżej punktowane są najniższe klasy, zmieniono punktację za elementy brd – wprowadzono katalog możliwych elementów brd, których zaplanowanie pozwoli uzyskać maksymalnie 2 pkt;

4. wprowadzono dwa oddzielne wzory wniosków o dofinansowanie w zależności od zakresu zadania: „R-Wniosek” – dla zadań określonych jako remont drogi „PRB-Wniosek” – dla zadań określonych jako przebudowa, rozbudowa lub budowa drogi; 5. uregulowano kwestię odstępstw od warunków technicznych określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie; 6. jako załącznik do wniosku o dofinansowanie projekt organizacji ruchu – wcześniej wymagano zatwierdzonego projektu organizacji;

7. zostały przeredagowane zapisy dotyczące wymaganych dokumentów do oceny wniosku według kryterium nr 5. Przedmiotem wniosku może być również kontynuowanie inwestycji realizowanych choć niezakończonych na dzień składania wniosku o dofinansowanie. W takim przypadku, jako potwierdzenie kontynuacji, akceptowane są również następujące dokumenty: protokół odbioru robót, kopia umowy z wykonawcą wraz z kopią protokołu przekazania placu budowy lub dziennika budowy z wpisami dokumentującymi rozpoczęcie realizacji inwestycji, informacja o tym, że inwestycja realizowana jest/była w ramach poprzednich edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych lub Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata wraz ze wskazaniem daty i numeru umowy o udzielenie dotacji na jej realizację.

Rezerwa subwencji ogólnej w latach – woj.lubuskie

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ