Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w 2011 r. Joanna Jarzębowska Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
badania rynku turystycznego
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 10 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. - Podsumowania.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Miejsce rynku nieruchomości w gospodarce
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie projektami
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Monitoring Online Mediów Internetowych
OFERTA HANDLOWA DLA FIRM.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo mieszkaniowe po drugim kwartale 2013 r. Małgorzata Skonieczna Project Manager ASM – Centrum Badań
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Bo w Dom-u najlepiej Dom.pl Sp. z o.o. Skwer Wyszyńskiego 5/ Warszawa NIP tel. (0-22)
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
24 kwietnia 2006, Warszawa Elżbieta J. Syrda 24 kwietnia 2006, Warszawa Budownictwo – wyniki roku 2005, perspektywy i uwarunkowania działalności branży.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2010 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2010.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 DYSTRYBUTOR ROKU 2009.
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Ranking dystrybutorów materiałów budowlanych
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy na 2011 r. Oferta deweloperów w największych miastach.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w lutym 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
FUNDACJA WSZECHNICY BUDOWLANEJ OWEOB Promocja Patronat Honorowy Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Sejmu RP oraz Ministra Infrastruktury rukturyPrzewodnicącego.
Firmy budowlane w obecnej sytuacji rynkowej
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
1. Krajowy Instytut Energetyki Rozproszonej powstał jako odpowiedź na postępujący rozwój sektora energetyki odnawialnej i rozproszonej. Małe i średnie.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w październiku 2011 r. Joanna Jarzębowska Junior Project Manager ASM – Centrum Badań.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
NESCAFE Budzik w iPhone
Badanie rynku mediów Wskaźniki
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Monitoring Informacji Tematycznej Szkolenie
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Plan Zwiększenie zadowolenia klientów ZWIĘKSZENIE ZADOWOLENIA KLIENTÓW
Zapis prezentacji:

Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w 2011 r. Joanna Jarzębowska Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Budownictwo mieszkaniowe – grudzień 2011 r. Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Wzrost o 32,2% w stosunku do listopada 2011 Wzrost o 32,3% w stosunku do listopada 2011 Spadek o 20,0% w stosunku do listopada 2011 Wzrost o 8,8% w stosunku do listopada 2011 Spadek o 35,5% w stosunku do listopada 2011 Wzrost o 21,9% w stosunku do listopada 2011

Mieszkania oddane do użytku miesięcznie w okresie I.2009 – XII.2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS

Mieszkania oddane do użytku wraz z powierzchnią miesięcznie w okresie styczeń 2009 – styczeń 2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Średnia powierzchnia mieszkania oddanego do użytku w grudniu 2011 wyniosła 107,6 m 2 i była o 0,8% niższa niż średnia wielkość mieszkania oddanego do użytku w poprzednim miesiącu i wyższa o 1,5% w porównaniu do średniej powierzchni z grudnia ubiegłego roku.

Mieszkania oddane do użytku, których rozpoczęto budowę i na które wydano pozwolenia na budowę w okresie I.2009 – I.2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS

Mieszkania oddane do użytku według form budownictwa (2010 i 2011 r.) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

Mieszkania, których budowę rozpoczęto według form budownictwa (2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

Mieszkania, na których budowę wydano pozwolenia według form budownictwa (2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

Dziękuję za uwagę Joanna Jarzębowska Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Chcesz wiedzieć…  Jaki jest na najefektywniejszy kanał dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną – inwestora, architekta oraz wykonawcy?  Gdzie warto zamieszczać reklamy i co najlepiej przyciąga uwagę odbiorców przekazów reklamowych z sektora budowlanego?  Jakie źródła o branży budowlanej wybierają potencjalni konsumenci?  Jak oceniają media i w jakim zakresie z nich korzystają?  Jakie tytuły prasowe i stacje telewizyjne i radiowe preferują wykonawcy, inwestorzy indywidualni oraz architekci? Raport pozwoli zdobyć wiedzę na temat najskuteczniejszych kanałów dotarcia do respondentów, pozwoli poznać najbardziej opiniotwórcze środki przekazu pod kątem rynku budowlanego. Informacje zawarte w raporcie ułatwią podęcie decyzji w aspekcie przeprowadzania efektywnych kampanii informacyjnych i reklamowych.

 Źródła informacji o wydarzeniach/produktach z branży budowlanej wykorzystywane przez potencjalnych klientów.  Rodzaje poszukiwanych informacji o wydarzeniach/produktach z branży budowlanej.  Ocena rodzajów mediów wg poszczególnych płaszczyzn działania.  Częstotliwość korzystania z poszczególnych mediów przez osoby z branży budowlanej.  Elementy skutecznego przekazu reklamowego.  Określenie najmniej i najbardziej skutecznego rodzaju reklamy.  Wpływ reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji, Internecie na decyzje zakupowe. Dzięki raportowi poznasz…

 Stosunek inwestorów indywidualnych, wykonawców i architektów do działań reklamowych pojawiających się w poszczególnych mediach (prasa ogólna, prasa branżowa, radio, telewizja, Internet).  Elementy skutecznego przekazu reklamowego dla prasy, radia, telewizji i Internetu.  Podział na najmniej i najbardziej skuteczna reklamę w poszczególnych mediach.  Wpływ reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji, Internecie na decyzje zakupowe inwestorów indywidualnych, wykonawców i architektów. Raport to także doskonałe źródło informacji na temat przekazów reklamowych kierowanych do osób związanych z branżą budowlaną

W roku 2012 zespół ASM kontynuuje cykliczne opracowania kwartalnie oraz miesięcznie opatrzone szyldem Monitoring Rynku Budowlanego. Cel… …to dostarczanie zawsze aktualnych i pełnych informacji dotyczących szeroko rozumianego rynku budowlanego.

1. SYTUACJA MAKROEKONOMICZNA POLSKI  Wskaźniki makroekonomiczne – dane kwartalne  Prognozy sytuacji makroekonomicznej kraj (PKB oraz składowe popytu krajowego, stopa bezrobocia, zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw, inflacja) W 2012 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są:

2. SYTUACJA NA RYNKU BUDOWLANYM  Wskaźniki budowlane – dane kwartalne  Budownictwo na GPW  Budownictwo inżynieryjne  Ceny w budownictwie w tym: Analiza cen materiałów budowlanych Analiza cen materiałów elektrycznych i instalacyjnych Analiza cen pracy i sprzętu budowlanego  Prognozy rozwoju budownictwa w cyklu kwartalnym i rocznym Analiza cen w cyklach półrocznych! W 2012 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są:

3. NIERUCHOMOŚCI W POLSCE  Efekty budownictwa mieszkaniowego i ceny mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym  Prognozy rozwoju mieszkalnictwa, w tym: Mieszkania oddane do użytku w podziale na Indywidualne, na sprzedaż lub/i wynajem i inne Mieszkania na budowę których wydano pozwolenia Mieszkania rozpoczęte  Efekty budownictwa niemieszkalnego W 2012 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są:

Składowa raportu – BAZA DANYCH Monitoring Rynku Budowlanego to nie tylko aktualny zapis bieżącej sytuacji w sektorze, to także dostęp do ogólnopolskiej i regionalnej BAZY DANYCH, czyli serwisu umożliwiającego natychmiastowy wgląd do najświeższych i historycznych danych z rynku budowlanego oraz makroekonomii. KAŻDY RAPORT MRB 2012 ZAWIERA RÓWNIEŻ: załącznik Excel tabele, które ułatwią samodzielną analizę wskaźników

Kontakt : Projekty syndykatowe i na wyłączność: Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Analiz Rynku Budowlanego Tel: /24/ ; Paweł Łuszcz – Senior Project Manager Tel.: /24/ ; Projekt Monitoring Rynku Budowlanego: Joanna Jarzębowska – Project Manager Tel.: /24/ ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Ul. Grunwaldzka Kutno NIP: ; nr KRS: Sąd Rejonowy Łódź Śródmieście Kapitał zakładowy: zł

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Ranking Marek Budowlanych 2012 Najnowsza edycja badania Wykonawców rusza… Elżbieta Czerniec ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Zatem jak można przekonać nabywców materiałów budowlanych do wyboru własnej marki? Ranking Marek Budowlanych ASM organizuje już od 7 lat! Na czym polega wyjątkowość i prestiż tego rankingu? Z pewnością pomocne w tym procesie jest pozyskanie zaufania kupujących poprzez działania marketingowe, w tym niezależne badania jakości marki i wywalczenie wysokiej pozycji w rankingu.

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Po drugie… badamy czynniki najistotniejsze Wybrane czynniki wpływające na wybór produktu przez wykonawców. Wykonawca w swym wyborze kieruje się parametrami, które gwarantują zadowolenie Klienta z wykonania zlecenia.

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Zatem klasyfikacja corocznie dokonywana przez ASM jest rankingiem najbardziej miarodajnym ze wszystkich konkursów w branży budowlanej na rynku! Wyniki nie są efektem pracy jurorów kierujących się subiektywnymi kryteriami. TO RYNEK PRZEMAWIA!!! Laureaci Rankingu Marek Budowlanych z lat ubiegłych mają wysoką świadomość tych faktów i podkreślają zdobyty tytuł w swych działaniach marketingowych.

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Potwierdza jakość produktów i usług, Podnosi prestiż firmy w oczach Klientów, Pozwala poznać punkt widzenia fachowców na własną markę Świadczy o popularności i uznaniu dla marki wśród fachowców i inwestorów indywidualnych, Umacnia pozycję marki na rynku, Daje możliwość efektywnej promocji marki i rozwijania istniejących akcji marketingowych Firmy, Jest symbolem nowoczesności i rzetelności. Tytuł Budowlana Marka Roku 2012 Daj szansę własnej marce i zwyciężaj! ZAPRASZAMY!!!