JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia. Autor: Elżbieta Rojkowska
1.Postrzeganie matematyki we współczesnym świecie. 2.Co ułatwia, a co utrudnia uczniom twórcze myślenie, zarówno w Szkole Podstawowej, jak i w Gimnazjum. 3.Główne kierunki działania na lekcjach matematyki. 4.Ciekawe wytwory uczniów, pokazujące, że matematyka może być fascynująca i inspirująca. 5.Matematyczne złudzenia optyczne.
1.Matematyka, jako twórcza dziedzina wiedzy. 2.Moda na matematykę. 3.Zrozumienie, jako źródło sukcesu.
1.Aby uczeń był twórczy, ja muszę być twórcza i prawdziwa w swoim działaniu. 2.Zachęcam uczniów, by nieustannie pytali o każdy, nawet (w ich mniemaniu) najbardziej „banalny” niezrozumiały szczegół zadania. 3.Zadaję często pytania „skąd? i „dlaczego?”. 4.Szukamy różnych dróg rozwiązań dla danego zadania. 5.Błąd to też droga do sukcesu. 6.Zachęcam uczniów do udziału w konkursach matematycznych.