„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Advertisements

Nakrętki butelek PET – akcja społeczna, czyli jak można zrobić coś dla siebie i innych.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Mądre rady na odpady! Prezentacja symboli, które ułatwiają dokonywanie właściwych wyborów podczas zakupów, poszczególne znaki nam to ułatwią.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
VII Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Sosnowcu.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Ekologia naszej wsi!. Akcja zbieranie puszek, nakrętek i baterii.  Nasza szkoła już od kilku lat prowadzi projekt segregacji śmieci. Przejawia się to.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
,,Elektroodpady – Proste Zasady,,
Toruńskie Technikum Informatyczne
Sprawozdanie z działalności SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Projekt „Lekki tornister”
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„CZYSTO, ŁADNIE WOKÓŁ NAS”
Świetlica.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Szkoła Promująca Zdrowie
TRZECIE spotkanie Zespołu
6-LATEK W SZKOLE.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Nasze Miniprzedsiębiorstwo - Jasmin-FIO LVI Liceum Ogólnokształcące im
Przedszkole Promujące Zdrowie
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Edukacja globalna w szkole podstawowej
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
W dniach listopada obchodzimy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
W rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów w §3 czytamy.
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”

Nasza dru ż ynaNasza dru ż yna

Cele projektu: Określenie problemów środowiska przyrodniczego, w którym żyjemy. Określenie zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby dla życia człowieka. Kształtowanie postawy odpowiedzialności za obecny i przyszły stan środowiska. Mobilizacja społeczności uczniowskiej do zbiórki i segregacji odpadów. Kształtowanie umiejętności twórczego myślenia, kreatywności, skutecznego komunikowania w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi. Kształtowanie umiejętności publicznych wystąpień.

P ROJEKT : „C ZY KAŻDEMU Z NAS JEST BLISKA OCHRONA ŚRODOWISKA ?” POWSTAŁ W CELU ROZWIJANIA WŚRÓD SPOŁECZNOŚCI UCZNIOWSKIEJ PRAWIDŁOWEJ POSTAWY, ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA OBECNY I PRZYSZŁY STAN NASZEGO ŚRODOWISKA. W IELU Z NAS PRZECHODZI OBOJĘTNIE WOBEC POJAWIAJĄCYCH SIĘ CORAZ CZĘŚCIEJ KATASTROF EKOLOGICZNYCH, UWAŻA, ŻE NAS TO NIE DOTYCZY. P ROBLEMY GLOBALNE DOTYCZĄ JEDNAK KAŻDEGO MIESZKAŃCA Z IEMI. M OŻEMY JE ROZWIĄZAĆ WSPÓLNIE PODEJMUJĄC ODPOWIEDNIE DZIAŁANIA. T YLKO MAŁYMI KROKAMI MOŻNA OSIĄGNĄĆ SUKCES. P OPRZEZ POPULARYZACJE NASZYCH DZIAŁAŃ CHCEMY WYROBIĆ POŚRÓD SPOŁECZNOŚCI UCZNIOWSKIEJ CHĘĆ I GOTOWOŚĆ DO POPRAWY STANU CZYSTOŚCI NASZEGO ŚRODOWISKA, W KTÓRYM ŻYJEMY. C ELE TE MOŻEMY OSIĄGNĄĆ POPRZEZ WSPÓŁPRACĘ Z DYREKCJĄ SZKOŁY, SPOŁECZNOŚCIĄ UCZNIOWSKĄ, WŁADZAMI LOKALNYMI ORAZ MIESZKAŃCAMI NASZEJ GMINY. P RAGNIEMY PODJĄĆ NOWE WYZWANIE, JAKIM JEST ODPOWIEDZIALNOŚĆ CZŁOWIEKA ZA DZIAŁANIA WOBEC PRZYRODY. Skąd pomysł na projekt ?

OKREŚLENIE PROBLEMU ! ANKIETY

Wyniki przeprowadzonej przez nas ankiety

Efekty naszej pracy :  gazetki ścienne, plakaty, ulotki propagujące ochronę środowiska, kt ó rym żyjemy,,  wykonanie pojemnik ó w na surowce wt ó rne,  segregacja surowc ó w wt ó rnych,  prezentacja multimedialna,  zdjęcia.

GAZETKI

PLAKATY

ULOTKI PROPAGUJĄCE OCHRONĘ ŚRODOWISKA

REBUSY, KRZYŻÓWKI I ZAGADKI

WYKONALIŚMY REFERATY DOTYCZĄCE PRZYCZYN I SKUTKÓW ZANIECZYSZCZEŃ POWIETRZA, WODY I GLEBY.

Przeprowadzili ś my zbiórk ę surowców wtórnych  Butelki plastikowe  Puszki aluminiowe  Makulatura

Pojemniki na korytarzach szkolnych

„Dopóki jesteśmy zdrowi to powinniśmy pomagać innym, nigdy nie wiadomo czy za jakiś czas to my nie będziemy potrzebowali pomocy ”- Grzegorz Hryniewicz Przeprowadziliśmy zbiórkę nakrętek dla Bartusia Kędziora, trzyletniego chłopca chorego na dziecięce porażenie mózgowe. Do tej pory zebraliśmy 4499 złotych.

SPRZĄTAMY NASZĄ MAŁĄ OJCZYZNĘ

RAZEM DBAJMY O NASZĄ PLANETĘ !