Tytuł projektu :”Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem do sukcesu zawodowego”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
NASZ ADRES Łódź ul. Kaliska 25/27 tel/fax GODZINY OTWARCIA: 1. Sekretariat Kierownik administracyjny.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Realizowanej w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem do sukcesu zawodowego” przez Zespół.
Projekt : "Trening czyni mistrza-kreujemy przyszłość zawodową uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim" Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
Krajowe Centrum Europass
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Założenia systemu ECVET
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
3D students – dialoGue, democracy,digital
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Tytuł projektu :”Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem do sukcesu zawodowego”

Projekt znalazł się na 71 miejscu listy rankingowej na 733 wniosków złożonych z całego kraju, w Wynikach selekcji konkursu wniosków złożonych do Akcji 1 – Mobilność uczniów i kadry w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w roku Przyznane dofinansowanie: ,00 Euro

W skład Zespołu projektowego wchodzą:  Koordynator projektu – Katarzyna Rybińska  Pracownik ds. rekrutacji i promocji – Dorota Wilk  Pracownik ds. monitoringu i ewaluacji – Wioletta Banasik  Pracownik ds. obsługi kadrowo – finansowej projektu – Janina Jeżewska

Instytucją partnerską jest Firma Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte w Schkeuditz której głównym celem jest zwiększanie mobilności zawodowej na europejskim rynku pracy. Firma specjalizuje się w organizacji praktyk zawodowych dla uczniów szkół technicznych i zawodowych oraz wyjazdów szkoleniowych kadry kształcącej z działu kształcenia zawodowego lub ogólnego.

Firma Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH została założona w 1997 r. i pełni rolę organizacji przyjmującej w ramach mobilnościowych programów unijnych. Jest ośrodkiem kształcenia zawodowego podobnym do polskich centrów kształcenia praktycznego. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Schkeuditz, oddalonej o 16 km od saksońskiego Lipska. Firma Vitalis GmbH posiada swoją własną bazę noclegową i żywieniową, klub młodzieżowy, boisko do gry w siatkówkę i piłkę nożną oraz miejsce do grilowania, gdzie nie tylko młodzież ale i nauczyciele mają możliwość integracji w środowisku europejskim.

r. – rozpoczęcie projektu, r. – działania promocyjne oraz rekrutacja uczestników. Sporządzenie listy głównej i rezerwowej wybranych uczestników.

r. – r. – odbyła się wizyta przygotowawcza dyrektora szkoły Jana Rybińskiego i koordynatora projektu Katarzyny Rybińskiej u partnera naszego projektu – firmy Vitalis w Schkeuditz.

Cele wizyty przygotowawczej:  sprawdzenie miejsc praktyk zawodowych, zakwaterowania, spędzania czasu wolnego oraz realizacji programu kulturowego dla uczestników projektu,  poznanie możliwości organizacyjnych naszego partnera,  uzgodnienie szczegółowych warunków pobytu naszych uczniów – uczestników projektu,  omówienie procedur zastosowania systemu ECVET w naszym projekcie.

Przygotowanie językowe r. – r. – zrealizowano po 30 godzin zajęć z języka niemieckiego zawodowego dla każdej grupy uczestników kształcących się na kierunkach technik usług fryzjerskich i technik budownictwa. Przygotowanie językowe przeprowadziła Pani Małgorzata Hamela – nauczyciel języka niemieckiego w naszej szkole. Na zakończenie zajęć odbył się test sprawdzający.

Przygotowanie pedagogiczne r. – odbyły się warsztaty pedagogiczne w ilości 5 godzin lekcyjnych. Zajęcia przeprowadził Pan Łukasz Misztal – pedagog szkolny. Tematyka warsztatów dotyczyła: komunikacji interpersonalnej, metod rozwiązywania konfliktów, sposobów walki ze stresem, zasad współżycia społecznego oraz analizy własnej osobowości. Warsztaty zakończyły się testem sprawdzającym.

Przygotowanie kulturowe r. – zrealizowano 5 godzin lekcyjnych. Uczestnicy projektu pozyskali wiedzę dotyczącą: obyczajów panujących w Niemczech, różnic międzykulturowych, gospodarki i systemu ustrojowego Niemiec, dziedzictwa kulturowego i historii Niemiec oraz norm społeczno – kulturalnych panujących u naszych zachodnich sąsiadów. Zajęcia kulturowe przeprowadziła Pani Małgorzata Hamela. Zajęcia zakończyły się testem sprawdzającym.

r. – spotkanie informacyjne dyrektora szkoły z uczestnikami projektu i ich rodzicami, przed wyjazdem do Niemiec.

r. – r. – pobyt 20 uczestników projektu w Niemczech wraz z 2 opiekunami: Małgorzatą Hamela – nauczycielem języka niemieckiego i Katarzyną Rybińską – nauczycielem przedmiotów zawodowych na kierunku fryzjerskim i jednocześnie koordynatorem projektu. Podczas okresu mobilności, 10 uczennic z klas II i III technikum usług fryzjerskich i 10 uczniów z klas II i III technikum budownictwa odbyło 2-tygodniowe praktyki zawodowe w niemieckich przedsiębiorstwach. Zrealizowany został również program kulturowy, w ramach którego uczestnicy projektu zwiedzili Lipsk oraz Berlin.

 Podczas wycieczki do Lipska uczniowie obejrzeli m.in.: zabytkowy „Augustusplatz” z Operą Lipską i Filharmonią „Gawendhaus”, zabytkowy pasaż handlowy, Kościoły Św. Tomasza i Św. Mikołaja, Stary i Nowy Ratusz Miejski, Muzeum DDR oraz ZOO.  W ramach 2-dniowej wycieczki do Berlina, uczestnicy projektu zwiedzili: Muzeum Figur Woskowych, Galerię Malarstwa oraz obejrzeli m.in. siedzibę Parlamentu w historycznym Reichstagu, Ambasady, Pałac Prezydenta, Urząd Kanclerza Federalnego, Bramę Brandenburską, skwer „Alexanderplatz” z Wieżą Telewizyjną i Czerwonym Ratuszem i Katedrę Berlińską.

Instytucją goszczącą była firma Vitalis - partner naszego projektu. Na zakończenie pobytu w Niemczech, uczestnicy projektu otrzymali Certyfikaty i Zaświadczenia potwierdzające zaliczenie praktyk zawodowych. Wszyscy uczniowie wraz z opiekunami wrócili do Polski, zadowoleni z praktyk zawodowych i z realizacji programu kulturowego.

Do oceny uzyskanych efektów zawodowych naszych uczniów, po raz pierwszy zastosowano system ECVET. Jest to techniczna rama umożliwiająca transfer, uznawanie i akumulację osiągnięć, efektów uczenia się oraz ich walidację.

 Zwiększenie przejrzystości kwalifikacji  Podnoszenie kompetencji obywateli  Uczenie się przez całe życie  Drożność między kontekstami uczenia się  Zwiększenie mobilność uczących się  Walidacja, uznawanie kompetencji zdobywanych na drodze formalnego uczenia się za granicą  Rozwój współpracy i zwiększenie zaufania między partnerami w Europie

W naszym projekcie zostały zastosowane następujące dokumenty systemu ECVET:  Porozumienie o partnerstwie (Memorandum of Understanding)  Porozumienie o programie zajęć (Learning Agreement)  Indywidualny wykaz osiągnięć (Karta oceny efektów kształcenia)

Podczas dzisiejszej konferencji, uczestnicy projektu otrzymają następujące dokumenty:  Certyfikaty Europass Mobilność,  Zaświadczenia potwierdzające udział w zajęciach językowo – kulturowo – pedagogicznych,  Certyfikaty Paszporty Językowe,  Zaświadczenia potwierdzające odbycie praktyk zawodowych, wystawione przez partnera naszego projektu - niemiecką firmę Vitalis GmbH