LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzic jako doradca zawodowy
Advertisements

Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Powiatowy Zespół Szkół w Lędzinach - 6 uczniów
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Centrum Kształcenia i Wychowania w Wiechlicach
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
System edukacji w Polsce
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Gostynińskie Centrum Edukacyjne
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Rok ukończenia szkoły W PREZENTACJI WYKORZYSTANO WYNIKI Z ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD ABSOLWENTÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR1 PO UKOŃCZENIU SZKOŁY W 2014.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Losy absolwentów dane statystyczne Losy absolwentów dane statystyczne.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PATRONAT PREZYDENT MIASTA CZĘSTOCHOWY DYREKTOR DELEGATURY KURATORIUM OŚWIATY W CZĘSTOCHOWIE CentrumInformacjiZawodowej Centrum Kształcenia Praktycznego.
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Preferencje zawodowe uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 Opracowała:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
im. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Kostrzynie nad Odrą
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
dobry start w przyszłość
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
REKRUTACJA 2018 / 2019 OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY
Zapis prezentacji:

LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r

CEL BADANIA:  Celem badania losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 jest pozyskanie informacji o dalszym kształceniu absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku.  Dane o losach absolwentów, o tym jak potoczyły się ścieżki edukacyjne pozwolą usystematyzować wiedzę odnośnie ich dalszego kształcenia.

ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE – W BADANIU ZASTOSOWANO: 1) Technikę wywiadu bezpośredniego poprzez: kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów oraz szkołami do których absolwenci składali dokumenty rekrutacyjne, rozmowy z wychowawcami klas, rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 2) Analizę dokumentacji szkolnej. 3) Analizę dokumentacji doradcy zawodowego.

OPIS WYNIKÓW W roku szkolnym 2014/2015 Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło jedenastu absolwentów, w tym:  sześciu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim  pięciu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym.

W roku szkolnym 2014/2015 absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 stanowili grupę składającą się:  z czterech dziewcząt (36,4%), w tym dwóch dziewcząt niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, co stanowi 18,2% grupy absolwentów oraz dwóch dziewcząt niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym czyli 18,2% tej grupy.  Natomiast chłopcy stanowili 63,6% grupy absolwentów, w tym czterech niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim (36,4%) oraz trzech niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym (27,3%).

 Wszyscy uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim złożyli dokumenty rekrutacyjne do Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku i zostali przyjęci do Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej.  Kierunki preferowane przez absolwentów to:  stolarz, mechanik pojazdów samochodowych - chłopcy,  kucharz i fryzjer - dziewczęta.

 Czterech uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym podjęło dalszą naukę w Szkole Przysposabiającej do Pracy, w tym:  Trzech w Zespole Szkół Nr 16 w Białymstoku.  Jeden w Szkole Przysposabiającej do Pracy w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach.  Jedna absolwentka uczęszcza do Ośrodka Dziennego Pobytu w Białymstoku.

ANALIZA DOKUMENTACJI  Analiza dokumentacji doradcy zawodowego w zakresie badań preferencji zawodowych uczniów wykazała spójność w wyborze kierunków kształcenia w Zasadniczej absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim.  Z analizy dokumentacji szkolnej (dzienniki lekcyjne, karty wycieczek) oraz doradcy zawodowego wynika, że absolwenci niepełnosprawni intelektualnie uczestniczyli w roku szkolnym 2014/2015 w wycieczkach edukacyjno – zawodowych w zakładach pracy: stolarskim, mechanicznym, gastronomicznym oraz fryzjerskim, co mogło przyczynić się do świadomego wyboru kierunków kształcenia.  Natomiast konsultacje indywidualne prowadzone przez doradcę zawodowego z absolwentami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym oraz udział w dniach otwartych Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Zespole Szkół Nr 16 w Białymstoku przyczynił się do podjęcia przez nich dalszej edukacji.

WNIOSKI:  Wszyscy absolwenci po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęli dalszą edukację, w tym 100% uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim w Zasadniczej Szkole Zawodowej Specjalnej oraz 90% absolwentów w Szkole Przysposabiającej do Pracy. Jedna absolwentka niepełnosprawna intelektualnie w stopniu umiarkowanym uczęszcza do Ośrodka Dziennego Pobytu w Białymstoku.  Wybór kierunków kształcenia absolwentów w jest spójny z badaniami preferencji zawodowych uczniów przeprowadzonych w roku szkolnym 2014/2015.

OPRACOWAŁA: URSZULA MAKOWSKA – DORADCA ZAWODOWY