Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rada Rodziców jako organ szkoły
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie
Koncepcja pracy szkoły
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
RODZICE W SZKOLE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.

Plan spotkania - informacje wstępne o istocie funkcjonowania SP 2 (misja, wizja, model absolwenta), - stan prac budowlanych, - przydział uczniów do klas, - grono pedagogiczne, - organizacja roku szkolnego (strona internetowa szkoły), - zajęcia dodatkowe - program profilaktyki, program wychowawczy

MISJA SZKOŁY Dzisiaj należy wiedzieć co trzeba poznawać jutro, by radzić sobie pojutrze. Misją naszej społeczności szkolnej jest stwarzanie uczniom optymalnych warunków do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju poprzez zapewnienie wysokiego poziomu edukacji, kształtowanie kompetencji kluczowych istotnych w procesie uczenia się przez całe życie z uwzględnieniem indywidualizmu ucznia i poszanowaniem uniwersalnych wartości oraz praw człowieka. Podejmowane działania będą służyły wzrastaniu młodych ludzi ceniących przeszłość ale i śmiało patrzących w przyszłość, będących aktywnymi członkami społeczności lokalnej, narodowej i globalnej.

WIZJA SZKOŁY Jesteśmy po to, aby wyposażyć ucznia w wiedzę i umiejętności, które pozwolą mu rozwijać się i funkcjonować w zmieniającym się świecie. Dlatego Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach ma być szkołą nowoczesną. Jesteśmy po to, aby wyposażyć ucznia w wiedzę i umiejętności, które pozwolą mu rozwijać się i funkcjonować w zmieniającym się świecie. Dlatego Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach ma być szkołą nowoczesną. N - naucza uczenia się i rozumienia świata, N - naucza uczenia się i rozumienia świata, O - otwarta jest na potrzeby uczniów, nauczycieli, rodziców, W - wykorzystuje elementy doradztwa zawodowego do rozwoju O - otwarta jest na potrzeby uczniów, nauczycieli, rodziców, W - wykorzystuje elementy doradztwa zawodowego do rozwoju uczniów, O - ochoczo przystaje na innowacyjne rozwiązania w procesie edukacyjnym, C - czynnie uczestniczy w życiu lokalnej społeczności, stając się szkołą obywatelską i partnerską, Z - zapewnia bezpieczeństwo, E - efektywnie przygotowuje uczniów do następnego etapu edukacyjnego i osiągania sukcesów, S - szanuje drugiego człowieka i środowisko naturalne, N - nastawiona jest na współpracę, A - aktywnie uczestniczy w procesie wychowania i opieki, wspierając w tym rodziców. uczniów, O - ochoczo przystaje na innowacyjne rozwiązania w procesie edukacyjnym, C - czynnie uczestniczy w życiu lokalnej społeczności, stając się szkołą obywatelską i partnerską, Z - zapewnia bezpieczeństwo, E - efektywnie przygotowuje uczniów do następnego etapu edukacyjnego i osiągania sukcesów, S - szanuje drugiego człowieka i środowisko naturalne, N - nastawiona jest na współpracę, A - aktywnie uczestniczy w procesie wychowania i opieki, wspierając w tym rodziców.

MODEL ABSOLWENTA Realizując misję naszej szkoły i działając zgodnie z jej wizją, dążymy do wykształcenia i wychowania ucznia, który: cechuje się wysoką kulturą osobistą i wykazuje dbałość w porozumiewaniu się językiem ojczystym; cechuje się wysoką kulturą osobistą i wykazuje dbałość w porozumiewaniu się językiem ojczystym; porozumiewa się w językach obcych, porozumiewa się w językach obcych, samodzielnie zdobywa i analizuje informacje oraz wyciąga wnioski, samodzielnie zdobywa i analizuje informacje oraz wyciąga wnioski, twórczo rozwiązuje problemy, twórczo rozwiązuje problemy, wykorzystuje nabytą wiedzę i umiejętności w różnych sytuacjach życiowych, wykorzystuje nabytą wiedzę i umiejętności w różnych sytuacjach życiowych, sprawnie posługuje się technologią informacyjną, sprawnie posługuje się technologią informacyjną, określa swoje możliwości i predyspozycje w kierunku dalszego ich kształtowania, określa swoje możliwości i predyspozycje w kierunku dalszego ich kształtowania, efektywnie współpracuje w grupie, efektywnie współpracuje w grupie, zna historię, kulturę i tradycję swojego kraju, regionu i środowiska lokalnego, zna historię, kulturę i tradycję swojego kraju, regionu i środowiska lokalnego, jest wrażliwy na problemy społeczne i okazuje szacunek wobec ludzi, przyrody, odrębnych kultur, religii i odmiennych poglądów, jest wrażliwy na problemy społeczne i okazuje szacunek wobec ludzi, przyrody, odrębnych kultur, religii i odmiennych poglądów, włącza się aktywnie w działania na rzecz wspólnego dobra na różnych poziomach odniesienia, włącza się aktywnie w działania na rzecz wspólnego dobra na różnych poziomach odniesienia, jest odpowiedzialny za swoje postępowanie, jest odpowiedzialny za swoje postępowanie, wykazuje godną postawę obywatelską i przestrzega prawa. wykazuje godną postawę obywatelską i przestrzega prawa.

Stan prac budowlanych

Przydział uczniów do klas - kl. „O”a – 18 osób - kl. „O”b - 18 osób - kl. „O”c – 16 osób - kl. 1a – 13 osób - kl. 1b – 15 osób - kl. 2a – 19 osób wychowawca – p. A. Paczkowska - kl. 2b – 24 osoby, wychowawca – p. M. Michalska - kl. 2c – 23 osoby, wychowawca – p. S. Warda - kl. 3a – 22 osoby Razem 168 uczniów

Grono pedagogiczne Skład: - nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (9 osób), - nauczyciel j. angielskiego, religii - specjaliści (pedagog, psycholog, logopeda, gimnastyka korekcyjna), - świetlica

Organizacja roku szkolnego 1 września 2016 inauguracja roku szkolnego 2016/2017 Informacje – strona internetowa szkoły (czerwiec/lipiec) – odnośnik na stronie Gminy Komorniki ( i SP 1 w Plewiskach (

Kalendarz roku szkolnego 2016/2017

INNE Świetlice z podziałem klasy 0-1, 2-3 Stołówka Sklepik szkolny

Zajęcia dodatkowe Język angielski Informatyka Koła zainteresowań zaproponowane przez nauczycieli

Program profilaktyki, program wychowawczy USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz oraz z 2016 r. poz. 35, 64, 195 i 668) Art Do kompetencji rady rodziców należy m.in. 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli, programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli, programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców; programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców; 2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 34 ust. 2; 4. Jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a lub b, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną.