Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Zakupy.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
Starożytni Matematycy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Zdrowe odżywianie.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Przygotowujemy zdrowe kanapki na drugie śniadanie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Rok szkolny 2011/2012.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
8 listopada 2011r. ~DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA~ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 23 W KALISZU.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
1 Aktywny, zdrowy, szczęśliwy
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
W ramach szkolnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:  wychowawcy zapoznali uczniów z ulotką przygotowaną przez PSSE w Ostrowi.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Śniadanie „Wiemy, co jemy, bo zdrowi być chcemy” Samorządowa Szkoła Podstawowa w Gałdowie Śniadanie 8 listopad 2013 daje moc W ramach akcji w okresie poprzedzającym.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła Promująca Zdrowie
Program eTwinning Planowanie projektów
Program eTwinning Planowanie projektów
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo

Temat naszego projektu to „Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo”. Wybraliśmy taki temat, bo nasza szkoła należy do sieci „Szkół Promujących Zdrowie” i dba o promowanie zdrowego stylu życia oraz bierze udział w ogólnopolskim programie profilaktycznym „Trzymaj Formę”. Dlatego projekt był kontynuacją dotychczasowych działań szkolnych, wzbogacony o wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnej oraz poszerzenie umiejętności i treści z języka angielskiego. Projekt był realizowany przez trzech nauczycieli, którzy biorą udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Projekt był realizowany w klasach III, IVB i VB szkoły podstawowej podczas lekcji wychowawczych, zajęć świetlicowych oraz języka angielskiego.

Każda z klas stanowiła odrębny zespół, który miał do wykonania wyznaczone zdania. Opiekunem klasy III była p. Magdalena Jakubczyk. Opiekunem klasy IV b była p. Anna Herok Opiekunem klasy V b była p. Karolina Partyka-Dziadura

Celami głównymi projektu były: - rozwijanie umiejętności uczniów w samodzielnym poszukiwaniu informacji w różnych źródłach (internet, książki, publikacje), a następnie w selekcjonowaniu i porządkowaniu znalezionych informacji – celem sformułowania jasnego, prostego przekazu; - rozwijanie krytycznego podejścia do narzędzi TIK służących tłumaczeniu z jednego języka na drugi i ćwiczenie umiejętnego ich wykorzystywania; - rozwijanie umiejętności pracy w grupie – autonomii uczniów, odpowiedzialności za własną pracę, współpracy i wspierania się nawzajem w działaniach, podziału obowiązków; - uczenie planowania działań, określania celów i sposobów realizacji zadań, trzymania się wytyczonego planu, ewaluacji własnej pracy; - doskonalenie posługiwania się narzędziami TIK - wdrażanie do stosowania w praktyce Kodeksu 2.0 – porozumiewanie się z nauczycielem poza szkołą, zamieszczanie informacji

Zadania wykonane przez kl. III Pierwszym naszym zadaniem było wyszukanie informacji na temat zdrowej żywności i zdrowego odżywiania się. Wiele ciekawych informacji na ten temat można było znaleźć w Internecie. Kolejnym naszym zadaniem było przygotowanie słowniczka w języku angielskim dotyczącego zdrowej żywności. Pracowaliśmy w małych grupach. Najpierw przetłumaczyliśmy w słownikach nazwy owoców, warzyw i innych zdrowych produktów a następnie stworzyliśmy słowniczki.

Oto nasze mini słowniczki.

Następne lekcje języka angielskiego były poświęcone tworzeniu piramidy zdrowia. Wykorzystaliśmy do tego znalezione w Internecie obrazki zdrowej żywności, obrazki wycięte z gazet oraz wydrukowane napisy w języku angielskim do podpisu produktów spożywczych. Każdy z nas pracował indywidualnie.

Oto kilka naszych piramid zdrowia:

Pierwsze zadanie dotyczyło przygotowania materiałów związanych ze zdrowym stylem życia, które ukazały się w gazetce szkolnej. Każdy uczeń mógł rozwiązać rebus, krzyżówkę czy też przygotować ulubioną sałatkę Julki z kl. IV B Zadania wykonane przez kl. IV b

Następnie stworzyliśmy pytania do ankiety, które dotyczyły zdrowego stylu życia. Chcieliśmy się dowiedzieć czy uczniowie naszej szkoły dbają o swoje zdrowie. Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów realizujących nasz projekt. A oto wyniki Uczniowie często biegają i jeżdżą na rowerze codziennie jedzą warzywa i owoce często jedzą jogurty bardzo lubią spędzać czas na świeżym powietrzu lubią chodzić na spacery nie często jedzą chipsy Lubią WF śpią w nocy co najmniej 8 godzin Większość uczniów twierdzi, że komputer to nie ich przyjaciel Niezbyt często jadają ryby  Często kupują sobie coś słodkiego np. batony, cukierki,ciastka  połowa ankietowanych twierdzi, że dużo czasu spędza przed komputerem  Na godzinie z wychowawcą dyskutowaliśmy na temat ważności zdrowego stylu życia.

Ostatnie zadanie dotyczyło stworzenia "Polish menu"- polskiego menu. Zadanie było realizowane na lekcjach języka angielskiego. Poznaliśmy słownictwo w języku angielskim związane z jedzeniem, czytaliśmy bloga brytyjskich uczniów o ich tradycyjnych potrawach. Następnie opisywaliśmy w języku angielskim tradycyjne polskie potrawy, wzbogacając swoje projekty zdjęciami tych potraw wyszukanymi w Internecie. Oto niektóre z projektów

Zadanie wykonane przez kl. Vb 1.Książka kucharska z prostymi przepisami na zdrowe jedzenie pt.„Jem kolorowo odżywiam się zdrowo czyli przepisy kulinarne klasy VB”. Pierwsze zadanie polegało na szukaniu przepisów kulinarnych w Internecie bądź w domu rodzinnym. Uczniowie znaleźli przepisy m.in. na sałatki owocowe, warzywne, kolorowe kanapki, sorbety owocowe, lemoniadę, owsiane ciasteczka. Następnie wszystkie przepisy zostały wydrukowane i na forum klasowym uczniowie wybrali zdaniem ich najciekawsze i najzdrowsze pomysły na przygotowanie dań. Ustaliliśmy, że nasza książka będzie składała się z 20 przepisów. Tytuł książki to "Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo czyli przepisy kulinarne klasy 5B".Zakończeniem tego zdania było przeniesienie teorii w praktykę czyli przygotowanie w małych grupach wybranych dań: szaszłyki owocowe, sałatka owocowa, sałatka warzywa, kolorowe kanapeczki, lemoniada. Ta część zadania najbardziej podobała się uczniom. Klasa VB chętnie przygotowała dania, a jeszcze chętniej je jadła.