Konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu 21 maja 2010 TEMAT: Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy na rynku pracy. PROGRAM 9.00 – 9.10 Powitanie,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
Rodzic jako doradca zawodowy
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
RODZICE W SZKOLE.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Konferencja Opolskiego Kuratora Oświaty ,,Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianie edukacji włączającej” Opole,
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu 21 maja 2010 TEMAT: Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy na rynku pracy. PROGRAM 9.00 – 9.10 Powitanie, wprowadzenie w tematykę konferencji – M. Wróbel, dyrektor ZSS w Opolu Prezentacja „Założenia programowe szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy” – prelegent I. Michałowicz, nauczyciel w ZSS w Opolu 9.30 – Prezentacja multimedialna pt. „Potrafimy pracować” – prelegenci E. Rupowska i B. Siadak, nauczyciele w ZSS w Opolu – Przerwa poczęstunkowa, zwiedzanie Szkoły Przysposabiającej do Pracy – Prezentacja „Dlaczego warto tworzyć stanowiska pracy dla osób niepełnosprawnych?” – prelegent S. Lewandowska, Opolski Oddział PFRON – Prezentacja „Trener Pracy – zatrudnienie wspomagane osób niepełnosprawnych” – prelegent K. Urbańska, OFOS w Opolu – Dyskusja i podsumowanie konferencji.

W Konferencji udział wzięli: Pani Krystyna Dworecka, z-ca Naczelnika Wydziału Oświaty w Opolu Pani Jadwiga Szramiak, starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu Pan Zdzisław Krzysztofek, dyrektor Opolskiego Oddziału PFRON Pan Antoni Duda, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu Pan Adam Chwastowski, Wydział Polityki Społecznej Urzędu Miasta w Opolu Pan Stanisław Wasążnik, prezes Zarządu Przędsiębiorstwa Gastronomiczno – Handlowego „Gastropol” Sp. z o.o. Pan Jan Ostrowski, Prezes Opolskiego Forum Organizacji Socjalnych Pani Małgorzata Brykczyńska – Kreis, PGH „Gastropol” Pani Sylwia Lewandowska, PFRON w Opolu Pani Daria Bakanowicz, doradca zawodowy Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu Pani Kamila Urbańska, trener pracy OFOS w Opolu Dyrektorzy placówek kształcenia specjalnego województwa opolskiego Pracujący absolwenci Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Opolu oraz ich rodzice Konferencję poprowadził J. Wiśniak, nauczyciel ZSS w Opolu

Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Opolu Uchwałą Rady Miasta z dniem 1 września 2005 roku, w ramach Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu, utworzono Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy. Dzięki temu młodzież niepełnosprawna umysłowo, podobnie jak jej pełnosprawni rówieśnicy, uzyskała możliwość dalszej edukacji szkolnej. Obecnie kształcenie dzieci i młodzieży w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu odbywa się na trzech poziomach edukacyjnych: 6-letnia szkoła podstawowa 3-letnie gimnazjum 3- letnia szkoła przysposabiająca do pracy

PODSTAWY PRAWNE I. USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY. Art. 9 ust.1 pkt. 3 lit. h: Tworzy się trzyletnie szkoły specjalne przysposabiające do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa potwierdzającego przysposobienie do pracy.

II. PODSTAWA PROGRAMOWA. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Załącznik nr 7. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

PROGRAM PRZYSPOSOBIENIA DO PRACY dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi uczęszczających do Szkoły Przysposabiającej do Pracy

Cele edukacyjne: Celem edukacji jest utrwalanie i poszerzanie zakresu posiadanej przez uczniów wiedzy, kształcenie kompetencji społecznych, zdolności adaptacyjnych i nabywanie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie, poprzez:  kształtowanie zainteresowań i ujawnianie zdolności praktycznych,  rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i poszanowania innych,  umożliwianie kontaktu ze środowiskiem lokalnym i zrozumienia przynależności człowieka do tego środowiska,  osiągnięcie maksymalnej zaradności i niezależności na miarę indywidualnych możliwości uczniów oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za samodzielnie podejmowane decyzje,

 kształtowanie właściwej postawy uczniów wobec pracy, w aspekcie motywacji, kompetencji i wykonania,  przygotowanie do wykonania, indywidualnie i zespołowo, różnych prac, mających na celu zaspokojenie potrzeb własnych i otoczenia,  kształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami, maszynami i urządzeniami oraz opanowanie prostych umiejętności i czynności pracy,  kształtowanie umiejętności związanych z poszukiwaniem pracy, w tym korzystania z różnych źródeł informacji,  przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w różnych formach życia społecznego, pełnienia ról społecznych oraz przygotowanie do załatwiania różnych spraw osobistych w urzędach i instytucjach.

Profil kształcenia: Pomocnik w gospodarstwie domowym.

Lp.PrzedmiotKl. IKl. IIKl. III 1.Funkcjonowanie osobiste i społeczne777 2.Wychowanie fizyczne333 3.Przysposobienie do pracy RAZEM Religia222 Zajęcia rewalidacyjne10 Zajęcia sportowe222 Zajęcia kształtujące kreatywność222 RAZEM16 OGÓŁEM NA KLASĘ Ramowy plan nauczania

Działalność szkoły określona jest przez:  indywidualne programy edukacyjne opracowane przez zespół specjalistów dla każdego ucznia dostosowane do jego możliwości umiejętności i zainteresowań,  program wychowawczy szkoły,  program profilaktyki,  program przysposobienia do pracy opracowany dla danego oddziału.