PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Mrągowo, Seminarium współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
PRIORYTET IX PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Joanna Klimek Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Spotkanie informacyjne: Harmonogram ogłaszania konkursów Plan Działania na rok 2011 dla Priorytetu IX PO KL (Kryteria dostępu/strategiczne) Zmiany w.
Spotkanie informacyjne poświęcone konkursom nr: 5/POKL/9.4/2011, 6/POKL/9.3/2011 oraz 7/POKL/9.4/2011.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego Plan Działania na rok 2010 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki PO KL
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
z Europejskiego Funduszu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Oferta Edukacyjna w świetle Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Marzec 2007.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Prezentacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 –2013
Program Operacyjn y Kapitał Ludzki perspektywa regionalna Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Zielona Góra, luty 2007 r.
Europejski Fundusz Społeczny
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki SYSTEM WDRAŻANIA W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
1. Wydział EFS Wrocław, sierpień 2009.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki perspektywą rozwoju dla lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego Agnieszka Pidek – Klepacz Biuro Europejskiego.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu IX PO KL na 2013 rok.
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim (z wyłączeniem Działania 8.2) 01 grudnia 2014 r. Jacek Suski Dyrektor Wojewódzkiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
„Możliwości wsparcia edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ” Roman Ciepiela Wicemarszałek Małopolski Przewodniczący Podkomitetu.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Instytucja Pośrednicząca PO KL Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych Priorytet IX PO.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA WRPO Interwencja Europejskiego Fundusz Społecznego.
Joanna Urbanowicz – Zastępca Dyrektora Departament Polityki Regionalnej Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Oświęcim, 12 października 2009 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zapis prezentacji:

PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH

DOSTĘPNOŚCI KSZTAŁCENIA ZWIĘKSZENIE DOSTĘPNOŚCI KSZTAŁCENIA POZIOMU WYKSZTAŁCENIA ORAZ PODNIESIENIE POZIOMU WYKSZTAŁCENIA REGIONALNYCH ZASOBÓW LUDZKICH Główny cel Priorytetu

1.Upowszechnianie edukacji przedszkolnej, szczególnie na obszarach wiejskich. 2.Zmniejszenie nierówności w jakości usług edukacyjnych, szczególnie pomiędzy obszarami wiejskimi i miejskimi (w zakresie kształcenia ogólnego). 3.Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych 4.Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego. 5.Zwiększenie uczestnictwa osób dorosłych w kształceniu ustawicznym w formach szkolnych 6.Podnoszenie i dostosowanie kwalifikacji kadr systemu oświaty 7.Pobudzenie aktywności mieszkańców obszarów wiejskich w kierunku rozwoju edukacji i podnoszenia poziomu ich wykształcenia. Cele szczegółowe

9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty 9.2 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego 9.3 Upowszechnienie kształcenia ustawicznego w formach szkolnych 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Działania: PRIORYTET IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH

PRIORYTET IX EDUKACJA PRZEDSZKOLNA GŁÓWNE KIERUNKI WSPARCIA W 2009r. TO: SZKOLNICTWO ZAWODOWE

DZIAŁANIE 9.1 WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH I ZAPEWNIENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI USŁUG EDUKACYJNYCH ŚWIADCZONYCH W SYSTEMIE OŚWIATY Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych – Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych – projekt systemowy realizowany przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Poddziałania:

PODDZIAŁANIE Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej Dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat) Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym Istniejące przedszkola Funkcjonujące inne formy wychowania przedszkolnego Grupy docelowe Typy projektów Tworzenie przedszkoli na obszarach i w środowiskach o niskim stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej Wsparcie istniejących przedszkoli przyczyniające się do zwiększonego uczestnictwa dzieci w wychowaniu przedszkolnym Opracowanie i realizacja kampanii informacyjnych promujących edukację przedszkolną

PODDZIAŁANIE Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Szkoły i ich organy prowadzące realizujące kształcenie ogólne Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnzjalnych prowadzących kształcenie ogólne Grupy docelowe Typy projektów Programy rozwojowe szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie ogólne ukierunkowane na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszenie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia, w szczególności obejmujące: dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz specjalistyczne, dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz specjalistyczne, doradztwo i opiekę pedagogiczno-psychologiczną dla uczniów, doradztwo i opiekę pedagogiczno-psychologiczną dla uczniów, programy skierowane do dzieci i młodzieży, programy skierowane do dzieci i młodzieży, dodatkowe zajęcia dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, dodatkowe zajęcia dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno – rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno – zawodowym, zawodowym, wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania, wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania, wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką oświatową. wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką oświatową.

PODDZIAŁANIE Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych Szczególnie uzdolnieni w zakresie nauk matematyczno - przyrodniczych i technicznych uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którym trudna sytuacja materialna utrudnia rozwój edukacyjny Grupy docelowe Realizacja regionalnych programów pomocy stypendialnej dla szczególnie uzdolnionych uczniów (zwłaszcza w zakresie nauk matematycznych, przyrodniczych i technicznych) szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, których niekorzystna sytuacja materialna stanowi barierę w rozwoju edukacyjnym Typy projektów

PODDZIAŁANIE obszarach problemowychKoncentracja wsparcia na obszarach problemowych, gdzie wskaźnik upowszechnienia edukacji przedszkolnej wynosi poniżej 30% DZIAŁANIE 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty KIERUNKI WSPARCIA W 2009 PODDZIAŁANIE matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczościKoncentracja wsparcia na naukach matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości szkół, placówek oświatowych lub organów prowadzącychZaangażowanie w proces realizowania projektu szkół, placówek oświatowych lub organów prowadzących doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów szkół gimnazjalnychPremiowanie elementów doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów szkół gimnazjalnych wyniki egzaminów zewnętrznych poniżej średniej wojewódzkiejPremiowanie programów rozwojowych szkól, w których uczniowie osiągają wyniki egzaminów zewnętrznych poniżej średniej wojewódzkiej

PODDZIAŁANIE Kontynuacja projektu systemowego realizowanego przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości rozpoczętego w 2008 roku pn. „Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych” Przyznanie pomocy stypendialnej łącznie dla uczniów szczególnie uzdolnionych na przestrzeni lat DZIAŁANIE 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty KIERUNKI WSPARCIA W 2009

DZIAŁANIE 9.2 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego Uczniowie i słuchacze szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe Szkoły i placówki prowadzące kształcenie zawodowe Partnerzy społeczno-gospodarczy Pracodawcy Grupy docelowe Typy projektów Programy rozwojowe szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe ukierunkowane na wyrównywanie dysproporcji w osiągnięciach uczniów w trakcie procesu kształcenia oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego zgodnie z potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy

DZIAŁANIE 9.2 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego KIERUNKI WSPARCIA W 2009 partnerstwie organów prowadzącychProjekty rozwojowe szkół i placówek oświatowych realizowanych w partnerstwie organów prowadzących minimum 500 tys. złProjekty o zwiększonej wartości – minimum 500 tys. zł programów modułowychPremiowanie projektów zakładających realizację programów modułowych (teoria i praktyka w pracowniach) – 8 pkt. współpracę z pracodawcami – 5 pkt.Premia dla projektów zakładających współpracę z pracodawcami – 5 pkt. WWparcie istniejących placówek praktycznej nauki zawodu – 3 pkt.

DZIAŁANIE 9.3 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego Osoby w wieku lat (oraz osoby nie uczące się w wieku lat) zgłaszające z własnej inicjatywy chęć kształcenia ustawicznego w formach szkolnych Szkoły dla dorosłych, placówki kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego prowadzące formalne kształcenie ustawiczne Partnerzy społeczno-gospodarczy Pracodawcy Grupy docelowe Typy projektów Kampanie informacyjne w zakresie formalnego kształcenia ustawicznego Kształcenie w formach szkolnych osób dorosłych Programy formalnego potwierdzania kwalifikacji ogólnych i zawodowych zdobytych w sposób pozaformalny i nieformalny Usługi doradcze dla osób dorosłych Wsparcie dla szkół dla dorosłych, placówek kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego w zakresie kształcenia formalnego

DZIAŁANIE 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Nauczyciele i pracownicy dydaktyczni szkół i placówek oświatowych Instruktorzy praktycznej nauki zawodu Kadra administracyjna i zarządzająca oświatą w szkołach i placówkach oświatowych i ich organach prowadzących Grupy docelowe Typy projektów Studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne i doskonalące dla nauczycieli Studia podyplomowe, kursy i szkolenia oraz inne formy podwyższania kwalifikacji pracowników placówek kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu Studia wyższe oraz kursy kwalifikacyjne dla nauczycieli zainteresowanych podwyższaniem lub uzupełnianiem posiadanego wykształcenia Studia podyplomowe i kursy doskonalące dla nauczycieli i pracowników administracji oświatowej w zakresie organizacji, zarządzania, finansowania oraz monitoringu działalności oświatowej Programy przekwalifikowania nauczycieli szkolnych

DZIAŁANIE 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty KIERUNKI WSPARCIA W 2009 KIERUNKI WSPARCIA W 2009 Koncentracja wsparcia na nauczycielach przedmiotów zawodowychKoncentracja wsparcia na nauczycielach przedmiotów zawodowych w celu zapewnienia pracodawcom wysoko wykwalifikowanych kadr Współpraca z przedsiębiorcamiWspółpraca z przedsiębiorcami w zakresie doskonalenia zawodowego nauczyli (wykorzystanie wiedzy i doświadczeń pracowników przedsiębiorstw, transfer technologii)

DZIAŁANIE 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców Społeczności lokalne aktywnie działające na obszarach wiejskich na rzecz rozwoju edukacji Podmioty działające na obszarach wiejskich Grupy docelowe Typy projektów Tworzenie i wsparcie działalności inicjatyw ukierunkowanych na pobudzenie świadomości środowisk lokalnych i ich zaangażowania w działania na rzecz rozwoju edukacji na terenach wiejskich Projekty przyczyniające się do podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji mieszkańców obszarów wiejskich Działania informacyjno-promocyjne, szkoleniowe, doradcze podnoszące świadomość mieszkańców obszarów wiejskich w zakresie korzyści płynących z kształcenia i szkolenia

potrzeby społeczności lokalnejOdpowiedź na potrzeby społeczności lokalnej - społeczność lokalna zaangażowana w tworzenie lub realizację projektu podmiot działający na obszarze objętym wsparciemRealizowany przez podmiot działający na obszarze objętym wsparciem 10 do 50 tys. złWartość projektu – od 10 do 50 tys. zł 12 miesięcyMaksymalny okres realizacji projektu – 12 miesięcy DZIAŁANIE 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich KIERUNKI WSPARCIA W 2009

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Andrzej Martynuska Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie Plac na Stawach Kraków