Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 - 2019 w województwie mazowieckim Warszawa, 26 sierpnia 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Układ wniosku Część A – identyfikacja projektu i wnioskodawcy Część B – charakterystyka projektu Część C - efekty realizacji projektu Część D – część
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Tematy: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja Dotacja na finansowanie przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ROBOCZE Założenia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019 Wielkopolski Urząd.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program został zatwierdzony Uchwałą Nr 154/2015 Rady Ministrów w dniu 8 września 2015 roku, zacznie obowiązywać od 2016 roku, dofinansowanie.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Reglamentacja procesu budowy
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Remont drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda – Tułodziad i remont drogi powiatowej Nr 1922N Kraplewo - Lichtajny (na długości ok. 6,6 km) Zadanie dofinansowane.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój 1.
Wniosek o dofinansowanie i wytyczne dot. jego wypełniania (instrukcja wypełniania wniosku)
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Nabór Wniosków Na 2011 rok Wrocław Sierpień 2010 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Działanie 1.7 PO IiŚ na lata Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego Mariola Orlik Zespół Funduszy.
Zadanie dofinansowane w ramach
Zadanie dofinansowane w ramach
Andrzej J. Nowak, Architekt Miasta
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
System oceny projektów w ramach RPO WP
w kontekście nowelizacji Ustawy Wdrożeniowej
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
SPOTKANIE INFORMACYJNE
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata w województwie mazowieckim Warszawa, 26 sierpnia 2016 r.

Podstawowe założenia Programu Wnioskodawcy Jednostki samorządu terytorialnego – gminy lub powiaty Przedmiot wniosku Budowa, przebudowa lub remont dróg gminnych lub powiatowych » Zadanie planowane do wykonania, odbioru oraz rozliczenia w roku udzielenia dotacji « PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Zasady dotyczące liczby składanych wniosków oraz finansowania inwestycji »Powiaty ziemskie – maksymalnie 2 wnioski »Gminy i miasta na prawach powiatu – maksymalnie 1 wniosek »Maksymalna kwota dotacji – ,00 zł »Maksymalny poziom dofinansowania – 50% kosztów kwalifikowanych PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Podstawowe wymogi formalne PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim »wniosek musi być złożony przez właściwy podmiot – jednostkę samorządu terytorialnego z terenu województwa mazowieckiego oraz musi być podpisany przez osoby uprawnione z ramienia wnioskodawcy »wniosek musi dotyczyć budowy, przebudowy lub remontu drogi zaliczonej do kategorii dróg gminnych lub powiatowych, której ustawowym zarządcą jest wnioskodawca »wniosek musi być złożony w terminie (decyduje data wpływu do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie) »wniosek musi być złożony na właściwym formularzu, wypełnionym zgodnie z wytycznymi zawartymi w Instrukcji wypełniania wniosku »wniosek musi zawierać wszystkie wymagane załączniki, umożliwiające zgodną z przepisami realizację zadania opisanego we wniosku o dofinansowanie »kluczowe elementy wniosku, dotyczące finansowania oraz terminu realizacji zadania, muszą być zgodne z założeniami Programu

Najczęstsze przyczyny odrzucenia wniosków z przyczyn formalnych w naborze wniosków o dofinansowanie zadań w 2016 roku »brak wymaganych załączników (brak dokumentów, dołączone dokumenty są nieaktualne, niekompletne lub nie dotyczą przedmiotu wniosku) »przekroczenie maksymalnego poziomu dofinansowania zadania »w jednostkowych przypadkach: wnioski nie dotyczyły dróg, dla których wnioskodawca był ustawowym zarządcą lub dokumenty uprawniające do wykonania robót nie były wystawione na wnioskodawcę PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Przykłady najczęstszych błędów i uchybień formalnych KWESTIE ADMINISTRACYJNE »brak podpisów i/lub pieczęci osób uprawnionych do podpisania wniosku »wniosek składany jest przez niewłaściwego zarządcę drogi »wniosek nie zawiera wszystkich wymaganych danych »wniosek złożony po terminie » UWAGA! Wniosek musi być złożony na właściwym formularzu « PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Przykłady najczęstszych błędów i uchybień formalnych KWESTIE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU WNIOSKU »wniosek nie dotyczy budowy, przebudowy lub remontu drogi »droga objęta wnioskiem nie jest drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg gminnych lub powiatowych WYJĄTEK: zadanie obejmuje budowę lub przebudowę drogi wewnętrznej i ma na celu osiągnięcie właściwych parametrów, a następnie zaliczenie jej do kategorii dróg publicznych »wniosek dotyczy robót budowlanych scharakteryzowanych niejednorodnie dla wszystkich odcinków dróg nim objętych PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Przykłady najczęstszych błędów i uchybień formalnych KWESTIE DOTYCZĄCE KOMPLETNOŚCI I PRAWIDŁOWOŚCI DOŁĄCZONYCH DO WNIOSKU ZAŁĄCZNIKÓW Brak wszystkich wymaganych załączników: »czytelna mapa poglądowa z zaznaczonymi elementami mającymi wpływ na ocenę merytoryczną wniosku »dokument wymagany przepisami prawa budowlanego, uprawniający wnioskodawcę do wykonania robót budowlanych ›Pozwolenie na budowę ›Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej ›Zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wraz z oświadczeniem o braku sprzeciwu właściwego organu administracji architektoniczno – budowlanej wobec zgłoszenia inwestora »zgoda na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych (jeśli jest wymagana) »projekt stałej organizacji ruchu »projekt zagospodarowania terenu wraz z przekrojami poprzecznymi pasa drogowego (w przypadku przebudowy lub budowy) PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Przykłady najczęstszych błędów i uchybień formalnych KWESTIE DOTYCZĄCE KOMPLETNOŚCI I PRAWIDŁOWOŚCI DOŁĄCZONYCH DO WNIOSKU ZAŁĄCZNIKÓW W celu udokumentowania opisu wniosku w kryterium partnerstwa oraz kontynuacji zadania do wniosku obowiązkowo dołączyć należy: »umowę partnerską wraz z uchwałą potwierdzającą zapewnienie przez partnera deklarowanego wkładu finansowego (w przypadku partnerstwa z inną jst) lub porozumienie bądź inny dokument (w przypadku partnera prywatnego) »dokument lub dokumenty potwierdzające kontynuację zadania, zgodnie ze szczegółami opisanymi w Instrukcji wypełnienia wniosku UWAGA! W przypadku województwa mazowieckiego obowiązkowymi załącznikami do wniosku są również: »zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (kompletny dokument, bez załączników) »dokument potwierdzający wyremontowanie lub wykonanie i oddanie do użytku elementów dróg wskazanych w pkt 12.1 formularza wniosku, ale niewykonywanych w ramach zadania, z uwagi na ich dobry stan techniczny PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Przykłady najczęstszych błędów i uchybień formalnych KWESTIE DOTYCZĄCE KOMPLETNOŚCI I PRAWIDŁOWOŚCI DOŁĄCZONYCH DO WNIOSKU ZAŁĄCZNIKÓW »dołączone do wniosku załączniki nie dotyczą przedmiotu wniosku »dołączone do wniosku załączniki nie odzwierciedlają zakresu rzeczowego wskazanego we wniosku o dofinansowanie lub wskazują na brak możliwości zgodnego z przepisami wykonania pełnego zakresu rzeczowego zadania »dołączone do wniosku załączniki nie są wystawione na wnioskodawcę lub są nieaktualne PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Przykłady najczęstszych błędów i uchybień formalnych KWESTIE DOTYCZĄCE FINANSOWANIA »kwota wnioskowanej dotacji przekracza 3 mln zł »deklarowany wkład własny obejmuje środki pochodzące z budżetu państwa lub budżetu Unii Europejskiej »udział wnioskowanej dotacji przekracza 50% kosztów kwalifikowanych PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane Wydatki kwalifikowane: »wydatki, które zostaną poniesione w roku udzielenia dotacji, dotyczące prac wykonanych w danym roku »roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi gminnej i/lub powiatowej, a także inne towarzyszące im prace wyłącznie w pasie drogowym tych dróg, służące poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczące wyposażenia technicznego drogi »roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg innych kategorii, pod warunkiem dysponowania przez wnioskodawcę odpowiednim dokumentem wystawionym na wnioskodawcę, uprawniającym do ich wykonania »koszt sprawowania nadzoru inwestorskiego, pod warunkiem, że został on wskazany we wniosku o dofinansowanie PRZYKŁADY Wykonanie: jezdni, chodników, zjazdów, zatok autobusowych i peronów przystankowych, poszerzeń jezdni, zatok postojowych, kanalizacji deszczowej lub innego odwodnienia drogi, oświetlenia drogi, oznakowania pionowego i poziomego jezdni. PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane Wydatki niekwalifikowane: »prace planowane do wykonywania i/Iub rozliczenia w roku innym, niż rok udzielenia dotacji »infrastruktura techniczna niezwiązana z drogą, w rozumieniu przepisów budowlanych i techniczno - budowlanych, w szczególności określonych w ustawie Prawo budowlane i rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie »koszt wykonania „odcinka granicznego, którego długość przekracza 5% długości całego zadania zgłoszonego do dofinansowania PRZYKŁADY: ›wykonanie kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, gazowej i teletechnicznej oraz przyłączy do tych sieci, urządzeń wodnych i melioracyjnych. Wyjątek dotyczy przebudowy tych sieci w związku usunięciem kolizji (koszt kwalifikowany) ›koszt wykupu gruntów, koszt wykonania oraz ewentualnej aktualizacji dokumentacji technicznej i projektowej ›koszt wykonania prac prowadzonych poza pasem drogowym przebudowywanych dróg lub robót nieobjętych załączonym do wniosku pozwoleniem na budowę, ZRIDem, czy też zgłoszeniem robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane Wskazówki: »w przypadku przebudowy infrastruktury, która nie stanowi wyposażenia technicznego drogi, we wniosku o dofinansowanie należy określić, czy ich wykonanie planowane jest w celu usunięcia kolizji »jeżeli wniosek o dofinansowanie dotyczy kolejnego etapu rozpoczętych już inwestycji, z wniosku lub jego załączników powinno jasno wynikać, które prace Wnioskodawca zamierza wykonać i rozliczyć w roku udzielenia dotacji. Faktury za wydatki dotyczące prac wykonanych, np. w 2016 roku, stanowić będą wydatek niekwalifikowany PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

Największe zagrożenia w zakresie spełnienia wymogów formalnych dla wniosków składanych w tegorocznym naborze wniosków: »brak możliwości objęcia jednym wnioskiem o dofinansowanie odcinków dróg, dla których przewidywane roboty budowlane nie są scharakteryzowane jednorodnie (jako budowa, przebudowa lub remont) »wymóg dołączania do wniosku o dofinansowanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych pod rygorem odrzucenia wniosku, nawet w przypadku, gdy wnioskodawca nie planuje wykonywać lub finansować ze środków dotacji robót w zakresie elementów dróg niespełniających wymaganych parametrów technicznych »zmiana formularza wniosku, która wymaga od wnioskodawcy wskazania zgodnej z dokumentacją projektową długości i szerokości poszczególnych elementów dróg, których poprawne wypełnienie ma istotny wpływ na ocenę merytoryczną wniosku. Dlatego też, poprawność wypełnienia wniosku o dofinansowanie podlegać będzie weryfikacji na etapie oceny formalnej PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim

PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA Dziękuję za uwagę Katarzyna Harmata Kierownik Oddziału Rozwoju Regionalnego w Wydziale Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego Warszawa, 26 sierpnia 2016 r. w województwie mazowieckim INFORMACJI DOTYCZĄCYCH OGŁOSZONEGO NABORU WNIOSKÓW, UDZIELAJĄ PRACOWNICY ODDZIAŁU ROZWOJU REGIONALNEGO WYDZIAŁU CERTYFIKACJI I ROZWOJU REGIONALNEGO MAZOWIECKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO W WARSZAWIE