PROJEKT WOS jest ciekawy… - od teorii do doświadczenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
KATEDRA NAUK POLITYCZNYCH Jubileusz 40 lat istnienia
STUDIA WSCHODNIE.
Program Jeśli nie Oxford, to co?
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Wystawa w naszej szkole w dniach września 2009 r.
STUDIA EUROPEJSKIE. Studia europejskie oferują Studentom możliwość zapoznania się z historią Europy, w tym integrowaniem się państw europejskich, od pierwszych.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
Instytut Spraw Publicznych
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
W marcu 2008 r. na zaproszenie Burmistrza Priverno, delegacja z Andrychowa wzięła udział w uroczystościach ku czci św. Tomasza z Akwinu. Najważniejszym.
Język francuski na świecie
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Projekt Comenius Regio
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Magnum Praemium Wratislaviae (lata ). Cel przedsięwzięcia Połączenie konkursów poświęconych historii, tradycji, kulturze oraz innym zagadnieniom.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
LOKALIZACJA UNIWERSYTETU Województwo: śląskie Miasto: Racibórz Źródło grafiki - Racibórz.
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Klasa dziennikarska – I A Jeżeli masz duszę humanisty, temperament dziennikarza, poszukujesz inspiracji, cechujesz się otwartym umysłem i chcesz rozwijać.
Klasa humanistyczno- matematyczna – I B Historia czy matematyka? Profil humanistyczny czy ścisły – oto jest pytanie!
Pod patronatem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SIÓSTR SALEZJANEK IM. JANA PAWŁA II W SUWAŁKACH TECHNIKUM Technik obsługi turystycznej Technik technologii odzieży INTERNAT OFERTA EDUKACYJNA.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
„Da Vinci” humanistyczna klasa akademicka. Przedmioty Trzy przedmioty rozszerzone: język polski historia wiedza o społeczeństwie Przedmioty uzupełniające:
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Alchemia czy wróżbiarstwo
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Pedagogika, studia II stopnia
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Patronaty i współpraca: Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Kuratorium Oświaty, IPN, Instytut Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Polskie Towarzystwo.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata
Zapis prezentacji:

PROJEKT WOS jest ciekawy… - od teorii do doświadczenia

Projekt – dla kogo? Projekt został skierowany do uczniów, którzy:  planują wybrać WOS na maturze,  interesują się tematami społeczno- politycznymi, prawnymi i międzynarodowymi dotyczącymi Polski, Europy i świata,  planują studia na kierunkach humanistyczny (politologia, socjologia, filozofia, europeistyka, stosunki międzynarodowe, prawo).

Projekt – po co?  wzbogacenie oferty edukacyjnej w zakresie wiedzy o społeczeństwie,  zapoznanie z ofertą i miejscem kształcenia w przyszłości,  integrowanie środowiska nauczycieli uczących WOS, wypracowanie wspólnych przedsięwzięć, wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.

Projekt – z kim? Projekt był realizowany we współpracy z:  Uniwersytetem Wrocławskim: Wydziałem Nauk Społecznych,  Uniwersytetem Wrocławskim Wydziałem Prawa, Administracji i Ekonomii,  Regionalnym Ośrodkiem Debaty Międzynarodowej we Wrocławiu.

I aktywność:  udział w wykładzie prof. Leszka Sobkowiaka pt. Metody sprawowania władzy politycznej, Instytut Politologii, Uniwersytet Wrocławski, a także zwiedzanie Wydziału Nauk Społecznych oraz biblioteki wydziałowej.

Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego

II aktywność:  udział w wykładzie prof. Artura Ławniczaka pt. Prawo konstytucyjne w Polsce, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. W tym także zwiedzanie Wydziału oraz jego zasobów bibliotecznych, jak również wieży widokowej oraz Auli Leopoldina.

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii

Aula Leopoldina

III aktywność:  warsztaty z zakresu negocjacji w dyplomacji, przeprowadzone przez dr Adama Cianciarę z Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej we Wrocławiu.

IV aktywność:  udział w grze miejskiej Miasto Europa z okazji 10. rocznicy członkostwa Polski w Unii Europejskiej, zorganizowanej przez PCEiK Oleśnica oraz Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej we Wrocławiu, a także w zajęciach warsztatowo- wykładowych na temat znaczenia Unii Europejskiej we współczesnym świecie.

Szczęśliwy finał  uroczyste podsumowanie i zakończenie projektu w PCEiK w Oleśnicy z udziałem uczniów z I LO, II LO z Oleśnicy oraz z LO w Sycowie, którzy otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie.  Na koniec uczestnicy projektu mogli jeszcze wziąć udział w warsztatach na temat: Savoir-vivre w dyplomacji, przeprowadzonych przez Mateusza Natkowskiego z Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej we Wrocławiu.

Koordynator projektu: dr Anetta Grzesik- Robak Opiekunowie: mgr Małgorzata Wojtczak- II LO mgr Beata Łukawska- LO Syców mgr Krzysztof Szymański- I LO Koordynator i opiekunowie

Dziękujemy za uwagę!

Źródła:   aula3.jpg aula3.jpg  jpg jpg  gami/PNG/256%20x%20256/discussion.pn g gami/PNG/256%20x%20256/discussion.pn g  ands/lonely_revolts/albums/2012_remnant/ lying_politician.gif ands/lonely_revolts/albums/2012_remnant/ lying_politician.gif  sophers- notes/assets/images/products/lead- books.png sophers- notes/assets/images/products/lead- books.png  kManager256x256.png kManager256x256.png   012/06/vote-icon.png 012/06/vote-icon.png  / _800.0.jpg/wydzial-nauk- spolecznych.jpg / _800.0.jpg/wydzial-nauk- spolecznych.jpg