Co to jest e-PUAP e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem. Poprzez e-PUAP do Urzędu można składać elektroniczne formularze wniosków, informacji lub deklaracji podatkowych. Złożenie wniosku musi być poprzedzone założeniem indywidualnego konta użytkownika. Warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Możesz skorzystać z platformy e-PUAP za pomocą własnego komputera Potrzebujesz: Komputer z dostępem do Internetu. Konta na platformie e-PUAP. Ważnego podpisu elektronicznego w zestawie z czytnikiem i kartą.
…lub za pomocą urzędomatów Do tego celu potrzebujesz tylko karty z podpisem elektronicznym.
Jak założyć konto użytkownika e-PUAP? Konto możesz założyć na dwa sposoby: Korzystając z własnego komputera i wpisując adres: Lub korzystając z przycisku umieszczonego na ekranie urzędomatów.
Zakładanie nowego konta Aby założyć nowe konto użytkownika kliknij „Załóż konto” lub dotknij na ekranie urzędomatu.
Po zapoznaniu się z regulaminem zaznacz pole Akceptuję powyższy regulamin i naciśnij przycisk Dalej.
Wprowadź swoje dane. Pola zaznaczone * są obowiązkowe. Aby wypełnić pola przy użyciu urzędomatu użyj wirtualnej klawiatury (przycisk znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu).
Metody logowania Logowanie przez hasło: Liczba znaków - (8-32) Liczba znaków specjalnych (np.!#%) - (1) Ilość cyfr - (1) Podczas zakładania konta użytkownik może również wprowadzić dane dodatkowe (np. Pesel).
Zaznacz pole aby logować się w oparciu o certyfikat. Zaznaczenie tej opcji wymaga kwalifikowanego podpisu elektronicznego i zainstalowanego komponentu na stronie.
Wpisz tekst widoczny na obrazku i kliknij Dalej.
System informuje o stworzeniu konta na platformie e-PUAP. Do funkcjonowania w systemie konieczne jest powiązanie z organizacją. W tym celu kliknij Dalej.
W celu zweryfikowania opcji organizacji wybierz jedną z możliwych opcji.
Wprowadź dane. Wprowadź dane teleadresowe.
Aby zakończyć edycję profilu naciśnij Prześlij.
Aby sfinalizować proces zakładania konta naciśnij Zakończ.
Składanie dokumentów przy pomocy platformy e-PUAP. Aby złożyć dokument przy pomocy platformy e-PUAP w witrynie Kliknij na katalog usług lub dotknij go na ekranie dotykowym urzędomatu.
Aby wyświetlić listę usług udostępnionych przez Urząd Miasta Tarnobrzeg wybierz odnośnik wg podziału terytorialnego.
Z listy wybierz Województwo Podkarpackie.
Kliknij Powiat m. Tarnobrzeg. Kliknij Miasto Tarnobrzeg (gmina miejska), a następnie wybierz z listy Urząd Miasta Tarnobrzeg.
Kliknij na jedną z kategorii. Aby wybrać dany formularz Kliknij w odnośnik Przejdź do formularza.
Przykładowy formularz
Po dokładnym wypełnieniu formularza kliknij przycisk Zapisz.
Aby podpisać formularz podpisem elektronicznym kliknij przycisk Podpisz.
Użycie karty z podpisem elektronicznym Do szczeliny czytnika włóż kartę z podpisem elektronicznym.
Jeśli zakończyłeś (aś) pracę z dokumentem i chcesz go wysłać kliknij lub dotknij na ekranie dotykowym przycisk Wyślij.
Po złożeniu dokumentu potwierdzonego podpisem elektronicznym zostanie wygenerowane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO).
Zapraszamy do korzystania z usług platformy e-PUAP.