Straż Miejska w Policach
Straż Miejska w Policach rozpoczęła działalność 1 lutego 1992 r. 9 strażników 1 pojazd zakres działania: miasto Police 9 strażników 1 pojazd zakres działania: miasto Police Od 2004 roku: 13 strażników 2 pojazdy zakres działania na terenie całej gminy Od 2004 roku: 13 strażników 2 pojazdy zakres działania na terenie całej gminy
Ilość podjętych interwencji
Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, a także pomocy w usuwaniu skutków klęsk żywiołowych i innych zagrożeń Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas imprez publicznych Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, a także pomocy w usuwaniu skutków klęsk żywiołowych i innych zagrożeń Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas imprez publicznych Podstawowe zadania straży:
Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych Spożywanie alkoholu w miejscach zabronionych Zaśmiecanie miejsca publicznego Niezachowywanie środków ostrożności przy trzymaniu zwierząt Zakłócanie spokoju w miejscach publicznych Używanie słów nieprzyzwoitych w miejscach publicznych Oraz inne czyny zakłócające normy współżycia społecznego Spożywanie alkoholu w miejscach zabronionych Zaśmiecanie miejsca publicznego Niezachowywanie środków ostrożności przy trzymaniu zwierząt Zakłócanie spokoju w miejscach publicznych Używanie słów nieprzyzwoitych w miejscach publicznych Oraz inne czyny zakłócające normy współżycia społecznego
Kontrola w zakresie ruchu drogowego Naruszenia zakazów zatrzymywania się i postoju Naruszenia zakazu ruchu Nieużywanie elementów odblaskowych przez pieszych i oświetlenia przez rowerzystów Odholowywanie pojazdów nieużytkowanych z dróg publicznych Naruszenia zakazów zatrzymywania się i postoju Naruszenia zakazu ruchu Nieużywanie elementów odblaskowych przez pieszych i oświetlenia przez rowerzystów Odholowywanie pojazdów nieużytkowanych z dróg publicznych
Wykonywanie zadań z zakresu bezpieczeństwa powszechnego
Realizacja zadań zawartych w ustawach szczególnych Ustawa o utrzymaniu czystości porządku w gminie Prawo ochrony środowiska Ustawa o ochronie zwierząt Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Ustawa o recyklingu Ustawa o ochronie praw lokatorów Kodeks wyborczy Ustawa o utrzymaniu czystości porządku w gminie Prawo ochrony środowiska Ustawa o ochronie zwierząt Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Ustawa o recyklingu Ustawa o ochronie praw lokatorów Kodeks wyborczy
Realizacja zadań zawartych w aktach prawa miejscowego Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Police Regulamin cmentarza Okresowe rozporządzenia wojewody Uchwała w sprawie opłaty targowej Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Police Regulamin cmentarza Okresowe rozporządzenia wojewody Uchwała w sprawie opłaty targowej
Współpraca z Policją Wspólne służby patrolowe z dzielnicowymi i ogniwem interwencyjno-patrolowym (160 w roku 2014) Zabezpieczanie imprez i uroczystości na terenie gminy (20 imprez i uroczystości w roku 2014) Realizowanie zgłoszeń wpływających do Policji w przypadku braku patrolu Policji (73 interwencje w roku 2014) Wspólne służby patrolowe z dzielnicowymi i ogniwem interwencyjno-patrolowym (160 w roku 2014) Zabezpieczanie imprez i uroczystości na terenie gminy (20 imprez i uroczystości w roku 2014) Realizowanie zgłoszeń wpływających do Policji w przypadku braku patrolu Policji (73 interwencje w roku 2014)
Współdziałanie z innymi podmiotami Wspólne kontrole posesji z pracownikami ZWiK (w sumie 360 skontrolowanych posesji w latach ) Asysty dla pracowników ZGKiM Asysty dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych Asysty dla wydziałów Urzędu Miejskiego w Policach Asysty dla GKRPA Współpraca z OPS Współpraca z SANEPIDEM Wspólne działania ze Strażą Leśną Współpraca z radami osiedli i sołeckimi Wspólne kontrole posesji z pracownikami ZWiK (w sumie 360 skontrolowanych posesji w latach ) Asysty dla pracowników ZGKiM Asysty dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych Asysty dla wydziałów Urzędu Miejskiego w Policach Asysty dla GKRPA Współpraca z OPS Współpraca z SANEPIDEM Wspólne działania ze Strażą Leśną Współpraca z radami osiedli i sołeckimi
Działania profilaktyczno-edukacyjne Bezpieczna droga do szkoły Bezpieczne ferie Bezpieczne wakacje Na drodze wybierz życie Bądź bezpieczny, noś odblaski Bezpieczna droga do szkoły Bezpieczne ferie Bezpieczne wakacje Na drodze wybierz życie Bądź bezpieczny, noś odblaski
Podsumowanie W znacznym stopniu odciąża pracę Policji Straż Miejska jest umundurowaną formacją samorządową, która podlega bezpośrednio burmistrzowi Podejmuje interwencje w sprawach, które są najbardziej uciążliwe dla mieszkańców
Dziękuję za uwagę