1  22-400 Zamość  ul. Okrzei 24  84 639 56 99; 84 639 07 09  

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Kącik Logopedyczny.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
PEDAGOG SZKOLNY.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Przykłady dobrych praktyk
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Rok szkolny 2018/2019.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  

2

3 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą poradnie: Przesiewowe badania: logopedyczne, ryzyka dysleksji, trudności matematycznych. Teatroterapia dla nieśmiałych dzieci.

4 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą poradnie: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Programy zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz warsztaty dla rodziców np. „Akademia Kreatywności”.

5 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą poradnie: Diagnozowanie, opiniowanie, terapia indywidualna i grupowa. Diagnozowanie, opiniowanie, terapia indywidualna i grupowa. Szkolenia dla nauczycieli, porady, konsultacje, zajęcia i prelekcje dla rodziców.

6 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą przedszkola i szkoły: - Dostosowanie dorosłych, - Uspokojenie i zapewnienie rodziców, współpraca z nimi, - Zmiana!

7 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co możemy wszyscy razem? - WSPÓŁPRACA ! - WSPÓŁPRACA ! Szkolenia, wymiana doświadczeń, szkoła dla rodziców i wychowawców, konferencje, wspólne spotkania i konsultacje, inne…

8 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Po pierwsze – diagnoza problemu, Po drugie – konfrontacja z wynikiem, „nie zamiatanie pod dywan”, wszelkie zaniedbanie zemści się w przyszłości po stokroć, Po trzecie - korzystanie z rekomendowanych programów:

9 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Programy rekomendowane przez ORE; PARPA; KBPN. Dobra praktyka poradni: „Program przeciwdziałania agresji w szkole” realizowany jest w szkołach od 2008/2009 objęto nim dotychczas 386 nauczycieli, 995 rodziców oraz 1937 uczniów.

10 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY po czwarte: ustalenie zasad i konsekwencji, przestrzeganie „Procedur postępowania w szkole w sytuacji przemocy” (opracowanych przez policję).

11 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Zdecydujcie Państwo czy dominować w szkole ma profilaktyka: a) Defensywna Cel: „Żeby chwasty nie zagłuszyły zboża” Czynności destrukcyjne -(tępienie chwastów) Eliminowanie lub redukcja czynników ryzyka. Czy ? b) Kreatywna (Pozytywna) Cel: „Żeby zboże zagłuszyło chwasty” Czynności konstrukcyjne (podlewanie i nawożenie zboża) Wzmacnianie czynników chroniących, budowanie odporności, rozwijanie potencjału.

12 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY jeśli skłaniasz się ku odpowiedzi „b” – proponujemy program Golden Five; Po piąte – spróbujmy nowego czyli kompleksowe wspomaganie rozwoju szkoły (zaprośmy do szkoły lub placówki SORE);

13 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Ponadto poradnia proponuje: Kurs umiejętności wychowawczych; Spotkania z pedagogami szkolnymi; Program „Internet Tak Uzależnienie Nie”; Szkolenia, warsztaty, konferencje; Porady i konsultacje…

14 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Program rządowy na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła”

15 Dziękuję za uwagę