Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
dr Joanna Kurowska-Pysz
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA

Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Spotkanie inaugurujące działalność Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego Opole, dnia 29 października 2008r.
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Administracja publiczna na rzecz spójności regionalnej i europejskiej
Innowacje organizacyjne w usługach
Zarządzanie innowacją.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Standaryzacja i unifikacja - kłopot czy korzyści?
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
O KLASTRZE. O KLASTRZE Podpisanie porozumienia GENEZA I ORGANIZACJA Leszczyński Klaster Budowlany zawiązał się formalnie 25 czerwca 2010r. W momencie.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
5. Pedagogika pracy w zarządzaniu
Personal Management w bibliotece
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej mgr Agnieszka Kamińska doktorantka Instytutu Studiów Politycznych PAN 1.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Zarządzanie międzynarodowe
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zapis prezentacji:

Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury Zbigniew Gruszka Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytet Łódzki (Polska)

Plan wystąpienia 2 1.Ustalenia dotyczące wrażliwości zarządzania instytucjami kultury 2.Kultura organizacji 3.Koncepcja organizacji uczących się 4.Proces partycypacyjny pracowników w działaniu strategicznym 5.Standardy postępowania dla bibliotek 6.Podsumowanie

3 Wrażliwość zarządzania instytucjami kultury

1.Twórcy i zarządzający instytucjami kultury 2.Specyfika działalności instytucji kultury 3.Sytuacja bibliotek po 1989 r. 4.Pracownicy jako najważniejszy kapitał bibliotek 4

5 Kultura organizacji 1.Funkcja wewnętrzna funkcja integrująca funkcja poznawczo-informacyjna funkcja adaptacyjna 2.funkcja zewnętrzna wewnętrzne uzgodnienia działające na kontakty zewnętrzne firmy, np. misja, strategia, cele czynniki zewnętrzne działające na firmę, takie jak inne instytucje, uwarunkowania ekonomiczne, prawne, kulturowe itd. Źródło: L. Zbiegień-Maciąg: Kultura w organizacji: identyfikacja kultur znanych firm. Warszawa 2013, s

dobór innowacyjnych pracowników, trening kreatywności i innowacji, rozwijanie uczącej się kultury organizacyjnej, zwiększenie uprawnień pracowników, uwzględnianie pomysłów pracowników w planach innowacyjnych, wspieranie działań innowacyjnych pracowników przez kierowników, kreatywność jako wymóg i norma pracy, 6 Innowacyjna kultura organizacji

7 Koncepcja organizacji uczących się

Uczenie się instytucjonalne należy rozumieć jako sumę wiedzy zdobywanej w sposób ciągły przez pracowników, składającej się na innowacyjną kulturę organizacyjną. 8 8

9 Proces partycypacyjny pracowników w działaniu strategicznym

10 10 Rozpoczęcie Diagnoza wewnętrzna i zewnętrzna Podsumowanie diagnozy Akceptacja Problem strategiczny Wizja i koncepcja strategiczna Akceptacja Kierunki strategiczne Działania Rozpoczęcie

11 Standardy postępowania dla bibliotek Nasze księgi zbilansowały się. 50% danych jest prawdziwe, a 50% przerobione Naše knihy je dáno ven. 50% dat je pravý, a 50% bylo přepracován

ProblemDziałania projakościowe brak środków finansowych Stworzenie biznesplanu Racjonalizacja zakupów Pozyskanie sponsora Aplikowanie po dodatkowe środki poziom obsługi Opracowanie standardu obsługi System szkoleń Wdrożenie narzędzi sprawozdawczych i weryfikujących niskie zaangażowanie personelu identyfikacja poziomu zaangażowania wdrożenie systemu kar i nagród zaangażowanie innowacyjności pracowniczej budowa prestiżu zawodu mała konkurencyjność biblioteki Krytyczna ocena dotychczasowej oferty Identyfikacja potrzeb otoczenia Zastosowanie benchmarkingu poprawa wizerunku bibliotek Identyfikacja czynników osłabiających wizerunek biblioteki; ocena wizerunku monitorowane stosowanie narzędzi promocyjnych wyjście z ofertą dedykowaną nie-czytelnikom budowa relacji z mediami

„ […] wszystkie zmiany z poszukiwaniem możliwości powiększenia efektywności działania w sektorze publicznym powinny być jednocześnie rozpatrywane z perspektywy ich wpływu na jakość, którą należy w tym przypadku ujmować bardzo szeroko. Krótkotrwałe oszczędności w analizowanym obszarze mogą spowodować ogromne straty długookresowe”. 13 Źródło: B. Ziębicki: Efektywność a jakość w sektorze publicznym. [w:] A. Potocki (red.): Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych. Warszawa 2007, s Všechny změny spojene s hledání příležitostí ke zvýšení provozní efektivity ve veřejném sektoru musí byt přezkoumána z hlediska jejich dopadu na kvalitu, která by měla být v tomto případě uznané velmi široce. Krátkodobé úspory v analyzované oblasti mohou způsobit obrovské ztráty dlouhodobě.

14 Dziękuję! Děkuji!