STYLE KIEROWANIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Psychologia Zarządzania
Co naprawdę utrudnia wdrażanie elastycznego czasu pracy w polskich firmach? Panel dyskusyjny pt „Elastyczne formy zatrudnienia – bariery i możliwości.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Przywództwo, lider, manager, praca zespołowa
Społeczna funkcja zarządzania
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Definicja rachunkowości zarządczej
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Definicje operacji.
Anna Paszkowska-Rogacz
Normy praktyki zawodowej
KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNIKÓW.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
FUNKCJA PERSONALNA.
ORGANIZACJA JAKO STRUKTURA
KULTURA ORGANIZACYJNA
Tworzenie hierarchii organizacyjnej
Psychologia w zarządzaniu
Organizacja i zarządzanie firmą
PSYCHOLOGIA W ZARZĄDZANIU
Lider- Przywódca.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Pozycja lidera – kierowanie
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Procesy grupowe A.Kawalec.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYKŁAD V KIEROWANIE.
Kierowanie zespołami pracowniczymi
Organizowanie pracy i rola lidera
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Przywództwo, władza Ćwiczenia nr 2.
Szkoła Współpracy.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Kultura organizacyjna MSP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wprowadzenie teoretyczne
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
REENGINEERING Mariusz Kucharski Tomasz Koniszewski.
LIDER.
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
FUNKCJE ZARZĄDZANIA: kierowanie. WŁADZA LEGALNA CHARYZMATYCZNA TRADYCJONALNA.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Wstęp do zarządzania i marketingu
Portret lidera. Zygmunt Korzeniewski Wpływ na innych Przede wszystkim na członków grupy, aby wzięli na siebie większe zadania, stosowali ostrzejsze normy.
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Przywództwo.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czynniki strukturotwórcze
Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia Imię i nazwisko trenera.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,
Proces przewodzenia i kontrolowania
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

STYLE KIEROWANIA

STYLE KIEROWANIA Sposób oddziaływania przełożonego na podwładnego. Sposób wykonywania funkcji kierowniczych. Zbiór metod i technik kierowania ludźmi. Sposób wykonywania władzy kierowniczej. Sposób realizacji roli organizacyjnej.

PIRAMIDA POTRZEB WEDŁUG A. MASLOWA Potrzeby rozwoju Samorealizacja Potrzeby wartościowania Potrzeby społeczne Potrzeby redukcji odczuwanych braków Potrzeby bezpieczeństwa Potrzeby fizjologiczne

Menedżer posiada coraz Pracownicy posiadają coraz CONTINUUM STYLÓW PRZYWÓDZTWA Całkowicie koncentrujący się na szefie Całkowicie koncentrujący się na pracownikach Menedżer posiada coraz większe uprawnienia Pracownicy posiadają coraz więcej swobody Autokratyczny Demokratyczny Partycypacyjny

CIĄGŁA SKALA ZACHOWAŃ PRZYWÓDCZYCH Przywództwo zorientowane na szefa Przywództwo zorientowane na podwładnych Sprawowanie władzy przez kierownika Obszar swobody podwładnych Kierownik podejmuje decyzję i ogłasza ją Kierownik namawia do akcepta- cji decyzji Kierownik przedstawia pomysł i zachęca do pytań Kierownik przedstawia projekt decyzji, który może ulec zmianie Kierownik przedstawia problem, uzyskuje propozycje i podejmuje decyzje Kierownik określa granice kompetencji, prosi grupę o decyzję Kierownik pozwala podwładnym na działania w granicach przez niego ustalonych

SIATKA KIEROWNICZA BLACKE i MOUTON Troska o podwładnych duża Troska o podwładnych mała mała duża Troska o produkcję

Kierowanie zrównoważone Kierowanie autorytarne SIATKA KIEROWNICZA duża 9 1,9 Kierowanie klubowe Zwracanie całej uwagi na odczuwane przez ludzi po- trzeby utrzymywania harmo- nijnych stosunków, prowadzi do wygodnego, przyjaznego klimatu w organizacji i tempa pracy 9,9 Kierowanie zespołowe Zaangażowanie ludzi prowadzi do osiągnięć w pracy; współzależność wynikająca ze wspólnoty celów z organizacją sprzyja tworzeniu atmosfery zaufania i szacunku 8 7 6 5,5 Kierowanie zrównoważone Zadowalającą sprawność organizacji uzyskuje się przez zrównoważenie konieczności wykonania pracy z utrzymaniem na zadowalającym poziomie morale ludzi 5 TROSKA O LUDZI 4 3 9,1 Kierowanie autorytarne (wymuszające posłuszeństwo) Sprawność operacji wynika z takiego ułożenia warunków pracy, by ludzie przeszkadzali w możliwie małym stopniu 1,1 Kierowanie zubożone Minimalizacja wysiłków dla wykonania wymaganej pracy wystarczy do utrzymania członkowstwa w organizacji 2 mala 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 mala TROSKA O PRODUKCJĘ duża

Nastawienie na pracowników Nastawienie na zadania TRÓJWYMIAROWA KONCEPCJA STYLÓW KIEROWANIA Rozwojo-wiec Biuro-krata Życzliwy Autokrata Realist. Organiza-tor Towa-rzyski Separujący się Poświęcający się Zintegro-wany Misjonarz Kompro-mista WYSOKIE Nastawienie na pracowników WYSOKA Dezerter Autokrata Efektywność NISKIE NISKA NISKIE WYSOKIE Nastawienie na zadania

CZYNNIKI WYZNACZAJĄCE STYL KIEROWANIA LUDŹMI SYLWETKA OSOBOWOŚCIOWA I ZAWODOWA OKREŚLONEGO KIEROWNIKA SYLWETKA OSOBOWOŚCIOWA I ZAWODOWA BEZPOŚREDNIEGO PRZEŁOŻONEGO KIEROWNIKA SYLWETKI OSOBOWOŚCIOWE I ZAWODOWE PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW TYP ORGANIZACJI I STOPIEŃ JEJ SFORMALIZOWANIA LICZBA OŚRODKÓW DYSPOZYCYJNYCH STOPIEŃ NAPIĘCIA ZADAŃ ETAP ROZWOJU KIEROWNICZEGO SWOBODA POSŁUGIWANIA SIĘ BODŹCAMI PRZEZ PRZEŁOŻONEGO

I ETAP Badanie warunków i środków działania (nie wychylaj się) Etapy rozwoju kierowniczego styl autokratyczny I ETAP Badanie warunków i środków działania (nie wychylaj się) styl nie ingerujący

II ETAP Bunt przeciwko uznanym autorytetom (ja tu jestem królem) Etapy rozwoju kierowniczego styl demokratyczny II ETAP Bunt przeciwko uznanym autorytetom (ja tu jestem królem) styl autokratyczny

Dojrzałość kierownicza (chodź, zróbmy to razem) Etapy rozwoju kierowniczego styl sytuacyjno-koncepcyjny III ETAP Dojrzałość kierownicza pozytywna kooperacja (chodź, zróbmy to razem) styl sytuacyjno-koncepcyjny

EWOLUCYJNY MODEL PRZYWÓDZTWA /P.HERSEY I K.H.BLANCHARD/ Duże natężenie STYL PRZYWÓDCY Duży nacisk na stosunki, mały na zadania Duży nacisk na zadania i na stosunki Zachowania zorientowane na stosunki Mały nacisk na zadania i na stosunki Duży nacisk na zadania, mały na stosunki Małe natężenie Duże natężenie Zachowania zorientowane na zadanie Dojrzałość członków grupy Dojrzali Niedojrzali

GŁÓWNE ASPEKTY TRANSFORMACYJNEGO PRZYWÓDZTWA Monitoring stałe przeszukiwanie otoczenia analiza nowych trendów i wzorców wykorzystanie przełomów i radykalnych przemian Szybkie działanie szybkość ważniejsza niż ewentualne błędy Stworzenie misji krótka, jasna, porywająca wizja firmy budowa długofalowej strategii Inspiracja pracowników atmosfera dramatu budowa kultury organizacyjnej Źródło: K.Obłój. Strategia sukcesu firmy