Kodeks 2.0 Debata szkolna
Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a
Podział na grupy dyskusyjne
W jaki sposób używać TIK w naszej szkole? dyskutujemy w grupach i podajemy nasze wnioski/postulaty I II III IV
Wnioski /postulaty gr 1 1.W trakcie długiej przerwy tzw. ”bez przemocy” udostępniona jest dla uczniów sala informatyczna. Uczniowie korzystają z niej pod nadzorem nauczycieli i stosują się do harmonogramu klas. 2.Możliwość korzystania z komputera podczas lekcji w słusznych sprawach. 3.Możliwość udostępnienia drukarki szkolnej przy komputerze znajdującym się na parterze. 4.Wykorzystywanie prezentacji multimedialnych do zadań domowych. 5.Internetu używamy w miarę bezpiecznie. Korzystamy ze sprawdzonych stron.
Wnioski /postulaty gr 2 -Sala komputerowa otwarta na dłuższych przerwach. -Porozumiewanie się z nauczycielami przez , skype itp. -Nauczyciele na stronie internetowej szkoły zamieszczają najważniejsze informacje. -Można używać komputery do bezpiecznych gier. -Korzystanie z sali komputerowej na lekcjach np. filmy i prezentacje. -W większości sal znajdują się komputery lub tablice interaktywne. -Możliwość przynoszenia aparatów itp do szkoły. -Stworzenie filmu lub albumu ze zdjęciami o każdej z klas.
Wnioski /postulaty gr 3 +Możliwość używanie mediów elektronicznych +Komputery dostępne na przerwach +Nie zabierać telefonów jeżeli zadzwonią na lekcji +Czat na szkolnej stronie +Każda klasa ma swoją stronę +Nauka za pomocą Internetu (korzystanie z portali edukacyjnych) +Na lekacjach korzystamy z dostępnych mediów +Kontaktujemy się za pomocą np. komunikatorów +Uczymy osoby dorosłe obsługi komputera(np. dziadków i dorosłych)
Wnioski /postulaty gr 4 Forum klasowe Przerwa z komputerem Słuchanie muzyki na słuchawkach Korespondencja z nauczycielami Wpłacanie pieniędzy poprzez internetowe konta Lekcje interaktywne Częstsze prezentacje na lekcjach Używanie komputera do gier edukacyjnych Dziennik internetowy
dyskusja Jak to wprowadzić u nas?
Głosowanie nad propozycjami najpopularniejsze propozycje Przerwa z komputerem Komunikowanie się z nauczycielami i uczniami Używanie mediów elektronicznych w szkole Gry edukacyjne Możliwość używania komputera na lekcjach
Roboczą wersja Kodeksu 2.0 redaguje zespół w składzie: Pani Joanna Piszczatowska Pani Natalia Szwan-Zarzycka Sandra kl 6d Paulina 6c Mateusz 6b Andrzej 4a Szymon 1c Dominika 6c
Dyskusja w zespole i ustalenie naszej propozycji Kodeksu 2.0
Propozycje do Kodeksu 2.0 Nauczyciele i uczniowie z każdego przedmiotu raz w semestrze wykorzystają na swojej lekcji prezentację multimedialną. Dążymy do tego aby nauczyciele i uczniowie w naszej szkole wykorzystywali na swoich lekcjach TIK (min. gry edukacyjne) W naszej szkole mamy możliwość przesyłania zadań domowych na pocztę mailową nauczycieli w określonych przypadkach. Nauczyciele umieszczają na stronie internetowej NACOBEZU do sprawdzianów.
Propozycje do Kodeksu 2.0 Korzystając z Internetu podchodzimy do znajdujących się tam informacji krytycznie. Sprawdzamy je w dostępnych źródłach. Nauczyciele pomagają w weryfikacji różnych informacji znajdujących się w sieci. Bądź uczciwy – wykorzystując informacje z Internetu podajemy źródło i tworzymy bibliografie. Podpisujemy się swoim imieniem i nazwiskiem pod pracami, zdjęciami i filmami naszego autorstwa. Nauczyciele i uczniowie oraz rodzice komunikują się poprzez , telefon komórkowy.
Propozycje do Kodeksu 2.0 Na stornie internetowej naszej szkoły spróbujemy stworzyć forum uczniowskie. W naszej szkole korzystamy z telefonów komórkowych tylko zgodnie z obowiązującym regulaminem. W trakcie tzw. „przerwy bez przemocy” udostępniona jest dla uczniów sala informatyczna. Uczniowie korzystają z niej pod nadzorem nauczyciela i stosują się do opracowanego harmonogramu klas. Możliwość korzystania w szkole z komputera z Internetem do szybkiego sprawdzenia informacji- tzw. Pogotowie internetowe
Propozycje do Kodeksu 2.0 Korzystamy tylko ze stron i programów udostępnionych w szkole. Nie zamieszczamy w Internecie prywatnych i poufnych informacji o sobie i innych. Stosujemy zasadę ograniczonego zaufania z osobami, z którymi komunikujemy się w Internecie – nigdy nie wiadomo kto naprawdę jest po drugiej stronie.