Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Psychologia Zarządzania
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami partnerskimi
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Ewaluacja w edukacji, jako interakcja, proces i wspomaganie. Prof
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Definicja kultury organizacyjnej
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Psychologia w zarządzaniu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Pedagogika szkoły wyższej
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Szablon planu strategicznego
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Obserwacja wybranych uczniów
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Strategie komunikacji korporacyjnej
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Systemy Business Intelligence – warunki użytkowania Halina Tańska Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytet Warmińsko-Mazurski „e-commerce” Olsztyn.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Nasz wpływ na kwestie globalne
Obserwacja wybranych uczniów
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Zmianą

Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i zespoły umiejętności rozpoznawania głównych interesariuszy w procesie zmian; zrozumienia, co nimi kieruje i sposobu komunikowania się z nimi, by uzyskać poparcie dla procesu zmian rozumienia międzyludzkich oddziaływań w organizacjach; poznania istoty ludzkich zachowań i interakcji oraz ich wpływu na proces zmian nabywania umiejętności umożliwiających właściwe zaplanowanie procesu zmian.

Metody oceniania projekt……………………..60% zadanie (1)…………… % SKALA STOPNI zaliczenie 50 – 64% dobry 65 – 79% z wyróżnieniem 80 – 100%

Zarządzanie Zmianą Sesja 1 Zrozumieć Zmianę

Rozkład zajęć - Sesja1 Wprowadzenie do modułu Pojęcie Zmiany – racjonalna i emocjonalna strona procesów zmian Różne fazy procesu zmian PRZERWA Wpływ procesów zmian na organizacje – współczynniki sukcesu i niepowodzenia Wpływ procesów zmian na jednostki i zespoły – współczynniki sukcesu i niepowodzenia Wnioski

Osoby zaliczające niniejszy moduł: zdefiniują „Zmianę” zrozumieją racjonalne i emocjonalne aspekty procesów zmian zrozumieją każdą fazę procesu zmian określą wpływ zmian na organizację określą wpływ zmian na jednostki i zespoły

Czym jest Zarządzanie Zmianą? Znaleźć wspólne punkty pomiędzy tym co się dzieje, a tym co jest możliwe w przyszłości: oto główny cel zarządzania zmianą. “Obecna sytuacja” kontra “sytuacja w możliwej i preferowanej przyszłości” Richard Tanner Pascal and Jerry Sternin: Your company’s secret change agents. Harvard Business Review, May 2005

Racjonalne i Emocjonalne Aspekty Procesów Zmian Linearny, racjonalny proces zaplanowanego wdrażania specyficznej zmiany Zmiana zachowań jest cyklicznym procesem emocjonalnym POLE NAPIĘCIA

Fazy procesu zmian: 1. Faza ustalania strategii Zbadaj i określ problem (palące kwestie) Przypisz cechy i rozważ różne opcje Wybierz jedną opcję i się w nią zaangażuj 2. Faza ustalania celu Przełóż wybraną strategię, wizję i misję na konkretne działania Stwórz spis interesariuszy i uzyskaj ich poparcie Stwórz plan projektu i orientacyjny plan wdrażania zmian 3. Faza wdrażania Zrealizuj plan projektu Zarządzaj oporem i ludzkim aspektem zmian Integruj zmianę z kulturą organizacji 4. Faza oceny i kontynuacji działań Oceń stopień integracji zmiany z kulturą organizacji Elastyczna Tworzenie Stała

Zarządzanie Zmianą jako wielkie wyzwanie POZIOM MAKRO POZIOM MESO POZIOM MIKRO STRATEGIA – sposób osiągnięcia WIZJA – tożsamość + cel strategiczny Osoby wykonujące/ doświadczający plan działań STRUKTURAPROCESY Zmiana Organizacyjna Zmiana Indywidualna

Elementy niepowodzenia w zarządzaniu zmianą (Cozijnsen, 2004) Problemy z angażowaniem się i budzeniem poczucia obowiązku Problemy w tworzeniu skutecznego współudziału i zaangażowania osób w projekt zmiany Brak przekazania pracodawcom informacji o wszystkich aspektach procesu zmiany Brak skuteczności w nauczaniu pracodawców samodzielnego uczenia się (indywidualny sposób uczenia się)

Elementy sukcesu w zarządzaniu zmianą (Cozijnsen, 2004) Satysfakcja (satysfakcja z procesu zmian) Zachowanie (psychologia socjalna, uczenie się & przeszkolenie) Kontekst Organizacji (kultura, styl przewodniczenia) Przewodniczenie (zarządzanie zmianą)

“Tabela Poprawy Wyników” ZACZNĘPRZESTANĘ BĘDĘ WIĘCEJBĘDĘ INACZEJ