Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AAC (ang.) Augmentative and Alternative Communication wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się lub wspomagająca i alternatywna komunikacja.
Advertisements

Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie
Poznańskie przedszkola niepubliczne - przekształcone w latach z placówek publicznych Poznań, 16 luty 2005 roku URZĄD MIASTA POZNANIA Wydział.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
To trzynastoosobowa grupa uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
ŚWIETLICOWE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW. Do naszej świetlicy zawitali ostatnio mili goście - dzieci z Przedszkola nr 34.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
WITAMY WITAMY W XXXV LO W ŁODZI. ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA STEFANA BATOREGO W ŁODZI ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
M OJA SZKOŁA M OJA KLASA S ZKOŁA PODSTAWOWA W K SIĄŻU W IELKIM Anna Sych Klasa VI.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
IX kółko języka francuskiego 6 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy; podtrzymanie zasad współpracy, motywowanie do poszerzania wiedzy.
X kółko języka francuskiego 13 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy, dalsze budowanie relacji pedagogicznej, motywowanie do poszerzania.
Prezentację przygotował:
XI kółko języka francuskiego 20 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy wypracowywanie zasad współpracy w grupie uczniów i między nauczycielem.
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5 IM. JULIANA TUWIMA W ŁODZI ŁÓDŹ, UL. KRÓLEWSKA 13/15.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
XII kółko języka francuskiego 3 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, uśmiech,
VII kółko języka francuskiego 22 kwietnia 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt,
XIII kółko języka francuskiego 10 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; wdrażanie do systematyczności (m.in. W prowadzeniu zeszytu),
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Wyjazd do niemiec, 2016r..
VI kółko języka francuskiego
Projekt „Lekki tornister”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Dzień Zdrowia w Gimnazjum nr 6
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Erasmus+ w Liceum Ogólnokształcącym w Nisku.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI szkoły podstawowej

I-II kółko języka francuskiego 4 marca 2016 Cele: - psychopedagogiczny: poznać grupę, ułatwić uczniom poznanie siebie nawzajem, zachęcić, zaufać sobie, wzmocnić poczucie wartości; ustalić zasady pracy (kontrakt: systematyczność, zeszyt, uśmiech, wzajemna współpraca: między uczniami oraz uczniów z nauczycielkami. - komunikacyjny: powitać koleżankę/kolegę/Panią: Bonjour X, Bonjour Madame; podziękować koleżance/koledze/Pani : Merci X, Merci Madame; - językowy – wprowadzenie elementów języka : bonjour, merci, 1, 2,3,4,5 - kulturowy: odwołanie się do wiedzy ogólnej ucznia (skojarzenia z Francją, zabytki Paryża); Środki ekspresji : mimika, gesty, ruch, prace plastyczne. Techniki: rytuał Tonga, burza mózgów, puzzle, skojarzenia słowne; obraz-słowo, zabawa z piłką; Formy pracy: w grupie, w małych grupach. W oparciu o: H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014 K.W.Vopel, Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje, cz.1., Kielce 2002.

11 marca 2016 Cele komunikacyjne : powitać koleżankę/kolegę/Panią: Bonjour X, Bonjour Madame; podziękować koleżance/koledze/Pani : Merci X, Merci Madame; przedstawić siebie, przedstawić kolegę/koleżankę, przedstawić kogoś. odpowiedzieć na pytanie : Comment tu t’appelles? Osłuchiwanie się z poleceniami: Bonjour! Assieds-toi! Asseyez-vous! Ecoutez !Viens! Venez! Cele językowe – powrót do elementów języka : bonjour, merci, 1 – do 9. je m’appelle,tu t’appelles, il s’appelle, elle s’appelle (liczba pojedyncza). Cele kulturowe: odwołanie się do wiedzy ogólnej ucznia, poznawanie zabytków Paryża; Środki ekspresji : mimika, gesty, taniec, ilustracje. Techniki: imitacja, symulacja, śpiew, taniec, rysunek, zabawa z piłką, puzzle. Pomoce dydaktyczne: mapa Francji, arkusz papieru pakowego, kartki A3; Kartoniki z imionami uczniów, kartoniki z cyframi od 1 do 5. W oparciu o: H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014 K.W.Vopel, Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje, cz.1., Kielce 2002.

Z czym się wam kojarzy Francja? Oto imponujący wynik pracy uczniów: Po zapisaniu wszystkich skojarzeń pogrupowaliśmy je wspólnie i wyróżniliśmy graficznie

Puzzle – zabytki Paryża

1.Oto Max i jego pokój. Powiedzcie, co widzicie: Oto słowa podane przez uczniów: półka łóżko plakat z alfabetem (n-l: afisz) lampka biurko cd – płytki książki, wieża Eiffla fotel lampa magnetofon myszka komputer komiksy rolki słuchawki plakat z cyframi cyfry 2. Wiele z tych słów brzmi tak samo albo bardzo podobnie w języku francuskim. Pewnie się domyślacie, które …?. A teraz posłuchajcie i zaznaczcie które. Nauczyciel wymawia kilka wyrazów po francusku : magnétophone, affiche, lampe, CD, chiffres, rollers, bureau, fauteil, radio, disque, alpabet, la tour Eiffel.

4 marca : merci/bonjour/pardon/ boutique/je t’aime/ Auchan/Leroy merlin/Carrefour/la Tour Eiffel/1,2,3,4,5, … Na każdych zajęciach ze znanych dzieciom i nowopoznanych słów budować będziemy Wieżę Eiffla: 11 marca : salut/madame/ monsieur/je m’appelle/ tu t’appelles/Il s’appelle/elle s’appelle/Notre Dame/6,7,8,9… Szukamy słów, które znamy po francusku: praca w grupkach trzyosobowych

Nauczycielki przygotowały dla każdego uczestnika kółka kartoniki interkulturowe z imionami

Salut! Ćwiczyliśmy powitanie z osoba dorosłą oraz z kolegą i koleżanką Bonjour!

KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 4 marca Prowadzenie 1 godziny : Oksana Bakunowicz, Martyna Czarnecka Prowadzenie 2 godziny : Milena Długołęcka, Magda Mickiewicz PLAN KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej. KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 11 marca Prowadzenie 1 godziny : Milena Długołęcka, Magda Mickiewicz Prowadzenie 2 godziny : Paulina Gierałtowska, Paulina Wyrzykowska PLAN KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej.