Jesteśmy uczniami klasy 1 ZSZ w zawodzie fryzjer. Postanowiliśmy przeprowadzić badania społeczne wśród uczniów- młodocianych pracowników w zakresie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Środzie Śląskiej NOWY EGZAMIN Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
INTERNET Damian chmielewski. „Międzysieć”??!!! ■Internet (skrót od ”inter-network”, dosłownie tłumacząc z ang. „między-sieć”) – ogólnoświatowa sieć komputerowa.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
OBSŁUGA KARTY DILO. Karta diagnostyki i leczenia onkologicznego zawiera: - oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, - oznaczenie.
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
PODSUMOWANIE 1. ZTS ZAZ SPOŁDZ. SOC. EFS VIP 2 ZTS – ZROBIMY TO SAMI ZAZ SPOŁDZ. SOC. EFS VIP 3.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Epoka rycerzy przeminęła.. Archaizmy Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Pawęż- prostokątna drewniana.
JAK ZDOBYĆ PRACĘ?. JAK PISAĆ CV?  Zaczynamy od danych osobowych: Imię, nazwisko, adres zamieszkania, aktualny numer telefonu, data urodzenia ewentualnie.
Ankieta na temat odżywiania się i uprawianej aktywności fizycznej uczniów naszej szkoły.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Opracowały : Aneta Biłanik i Klaudia Będkowska z III c.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
15 X 2015 KLASA 3A W BIBLIOTECE REJONOWEJ. Najpierw „wybrali ś my si ę ” na wycieczk ę do lasu, która by ł a wytworem naszej dzieci ę cej wyobra ź ni.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Prezentację przygotował:
WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SIŁ ZBROJNYCH W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH POTRZEBAMI OBRONY PAŃSTWA, POTRZEBAMI SIŁ ZBROJNYCH LUB ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (art.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Do sprzedania dom w Nowej Iwicznej Opis nieruchomości: Dom z „duszą” przy ulicy Stokrotki w Nowej Iwicznej. Wyłącznie transakcja bezpośrednia. Jesteśmy.
Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec,
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Klasy VII i VIII w okresie przejściowym
CYBERPRZEMOC.
Rola książki w życiu człowieka
Dane szkoły Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 3 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Legnicy ul. Lotnicza 26
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
O ochronie danych osobowych
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
O ochronie danych osobowych
Młodzieżowa Rada Miejska Miasta Dąbrowa Górnicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Badanie #finanseprzyszlosci 3 - Czy jesteśmy gotowi udostępnić informacje o sobie i swoim koncie firmie niebędącej bankiem.
Powiślańska Szkoła Wyższa – dobry start
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Prezentacja skierowana do absolwentów
Odwrócona lekcja „Praca”.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO ,,POGOTOWIE NAUKOWE’’
Zapis prezentacji:

Jesteśmy uczniami klasy 1 ZSZ w zawodzie fryzjer. Postanowiliśmy przeprowadzić badania społeczne wśród uczniów- młodocianych pracowników w zakresie świadomości prawa do ochrony danych osobowych. Młodociany pracownik to osoba, która ukończyła 16 lat, a nie przekroczyła 18 lat. Pracodawca może zatrudnić tylko takiego pracownika młodocianego, który ukończył 16 lat, ukończył co najmniej gimnazjum i przedstawił świadectwo lekarskie stwierdzające, że praca danego rodzaju nie zagraża jego zdrowiu. (Kodeks pracy, art.190 Młodociany pracownik to osoba, która ukończyła 16 lat, a nie przekroczyła 18 lat. Pracodawca może zatrudnić tylko takiego pracownika młodocianego, który ukończył 16 lat, ukończył co najmniej gimnazjum i przedstawił świadectwo lekarskie stwierdzające, że praca danego rodzaju nie zagraża jego zdrowiu. (Kodeks pracy, art.190)

 Celem badań było ustalenie poziomu świadomości uczniów szkoły zawodowej o prawie do prywatności i ochrony danych osobowych.

Czy uczniowie- młodociani pracownicy są świadomi konieczności ochrony danych osobowych? Uczniowie nie są świadomi konieczności ochrony danych osobowych

KOBIETYMĘŻCZYŹNI KL2 1. A -100% B-0% 2. A-75% B-0% C-25% D-0% E-0% 2. A-90% B-0% C-0% D- 10% E-0% 3. A-0% B-0% C-75% D-0% E-25% F-0% 3. A-0% B-7% C-72% D- 0% E-21% F-0% 4. A-67% B-33%4. A-40% B-60% 5. A-100% B-0%5. A-75% B-25% 6. A-75% B-25% C-0% D-0% E-0% F-0% 6. A-71% B-22% C-7% D-0% E-0% F-0% 8. A-0% B-0% C-67% D-0% E-0% F-0% G-33% 8. A-0% B-0% C-70% D- 10% E-0% F-0% G-20% 9. A-67% B-33%9. A-90% B-10% 10. A-0% B-100%10. A-70% B-30% 11. A-33% B-67%11. A-50% B-50% 12. A-100% B-0%12. A-90% B-10% KOBIETYMĘŻCZYŹNI KL3 1. A-100% B-0% 2. A-100% B-0% C-0% D-0%2. A-70% B-10% C-20% 3. A-0% B-0% C-13% D-25% E-44% F-18% 3. A-0% B-0% C-30% D-0% E-18% F-22% 4. A-43% B-57%4. A-0% B-100% 5. A-57% B-43%5. A-84% B-16% 6. A-0% B-36% C-36% D-15% E- 15% F-0% 6. A-4% B-0% C-24% D-4% E-24% F-18% 8. A-86% B-14% C-0% D-0% E-0% F-0% G-0% 8. A-22% B-56% C-0% D-0% E-11% F-0% G-11% 9. A-100% B-0%9. A-86% B-14% 10. A-0% B-100%10. A-14% B-86% 11. A-57% B-43% C-0%11. A-57% B-43% 12. A-71% B-39%12. A-66% B-14% KOBIETYMĘŻCZYŹNI KL1 1. A-100% B-0% 2. A-48% B-10% C-3% D-16% E-23%2. A-40% B-0% C-0% D-40% E-20% 3. A-0% B-11% C-23% D-14% E-39% F- 23% 3. A-20% B-20% C-20% D-0% E-40% F-0% 4. A-6% B-94%4. A-0% B-100% 5. A-62% B-38%5. A-50% B-50% 6. A-2% B-24% C-28% D-24% E-13% F- 9% 6. A-0% B-50% C-50% D-0% E-0% F-0% 8. A-33% B-21% C-40% D-0% E-0% F-0% G-6% 8. A-50% B-0% C-0% D-0% E- 0% F-0% G-50% 9. A-87% B-13%9. A-50% B-50% 10. A-40% B-60%10. A-50% B-50% 11. A-26% B-67% C-7%11. A-0% B-50% C-50% 12. A-40% B-60%12. A-50% B-50%

Czy przy udostępnianiu swoich danych osobowych masz świadomość swoich praw w tym zakresie? A) Tak, znam wszystkie swoje prawa B)Tak, ale nie znam wszystkich swoich praw C)Nie

Wszyscy respondenci posiadają konta na portalach społecznościowych (głównie Facebook), udostępniają tam najczęściej swój wizerunek ( zdjęcie), imię, nazwisko oraz datę urodzenia. Większość ankietowanych wie, czym są dane osobowe, wiedzą, że należy je chronić, lecz nie stosują się do tego. Uczniowie przy udostępnianiu swoich danych mają świadomość swoich praw, lecz nie znają ich wszystkich.

Badania przeprowadziłyśmy za pomocą metody sondażu z wykorzystaniem ankiet