Rodzice nie muszą być samotni

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

Rodzina Bogiem silna….
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Teoria harmonii prof. Marii Braun –Gałkowskiej
SPOTKANIE 5 RODZICE I TEŚCIOWIE. SPOTKANIE 5 RODZICE I TEŚCIOWIE.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
Krok 7 Siła odprężającego śmiechu.
Dojrzałość szkolna dziecka
Niby banalne pytanie, a jednak nie jest tak łatwo na nie odpowiedzieć
Wychowanie i wychowawcy wobec problemów płynnej nowoczesności
JAN PAWEŁ II
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Na dobre i na złe… Więzi łączące klasę 6 a.
MAŁŻEŃSTWO.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
Ks. Jan Twardowski Kochać....
Jak budować więzi z dziećmi?
DOM, DO KTÓREGO CHCE SIĘ WRACAĆ MOJE DZIECKO W KRYZYSIE.
Życie nastolatka.
Etapy budowania więzi w rodzinie
warsztaty dla rodziców
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
,,ŻEBY CZŁOWIEK BYŁ CZŁOWIEKIEM’’
Motywacja.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Miłość.
Mówi się, że potrzeba tylko jednej minuty, żeby kogoś zauważyć, jednej godziny, żeby go ocenić i jednego dnia, żeby polubić, ale całego.
“Jakże ogromną siłę ma modlitwa dziecka
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
O korzeniach i skrzydłach…
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Idea oceniania kształtującego
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Słowo Życia Maj 2011.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
SESJA DRUGA Dlaczego Jezus umarł?.
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
O m i ł o ś c i.... B o m i ł o ś ć to... chcieć czynić drugiego wolnym, a nie uwodzić go, to uwolnić go z jego więzów, jeśli pozostawał więźniem, aby.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
„ Ponieważ Bóg jest miłością, chciałby, żebyśmy uczestniczyli w (…) Jego radości i otrzymali Jego błogosławieństwo”. (Youcat, p.170)
środowisko wychowawcze
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
Ucz swoje dzieci, że niczego poza sobą nie potrzebują do szczęścia – ani osoby ani miejsca czy rzeczy – i prawdziwe szczęście odnajduje się wewnątrz siebie.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Słowo Życia Luty 2017 “Dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza” (Ez 36, 26)
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
Praca domowa: Wybierz z następnego slajdu jedno zdanie, przepisz je i rozwiń tak, aby odpowiadało na pytanie: Jak chrześcijanin może realizować wiarę.
„Ponieważ Bóg jest miłością, chciałby, żebyśmy uczestniczyli w (…) Jego radości i otrzymali Jego błogosławieństwo”. (Youcat, p.170)
główną potrzebą emocjonalną dziecka.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
1 1.
Idealna miłość istnieje nie tylko w książkach
Zapis prezentacji:

Rodzice nie muszą być samotni 7 zasad budowania więzi Rodzice nie muszą być samotni

Jak budować dobre więzi z dziećmi ? Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Afirmacja uczuć Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Afirmacja uczuć Afirmacja znaczy „potwierdzenie, zgoda, uznanie” Afirmacja daje poczucie autentyczności Uznaje, że ich uczucia są ważne Pokazuje, że uznajemy ich osobowość Nie powinniśmy zaprzeczać uczuciom Towarzyszyć i uznawać: strach, radość, zakochanie, itp.

Akceptacja uczuć Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Akceptacja osoby Absolutna podstawa dobrych stosunków Zapewnienie miłości bez względu na to, co się stanie (bezwarunkowa) Oddzielenie osoby od czynu Akceptacja daje poczucie bezpieczeństwa Akceptacja otwiera szczerość i zaufanie Brak akceptacji: niepokój, szukanie dowartościowania

Docenianie Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Docenianie Kamień węgielny dobrych stosunków Koncentracja na rzeczach pozytywnych Docenianie daje poczucie znaczenia To co robią, też się liczy ! Ich osiągnięcia mają dla kogoś znaczenie Brak doceniania: niechęć, apatia

Okazywanie uczuć Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Okazywanie uczuć Pokazuje dzieciom, że są warte kochania Dajemy im poczucie, że są kochani Dodaje im sił emocjonalnych Okazywanie miłości słowem lub gestem Nie można zaniedbywać okazywania miłości wraz z wiekiem dzieci

Dostępność Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Dostępność Potrzebny jest czas, aby uczestniczyć w życiu dziecka Dajemy im poczucie ważności Budujemy więź Wejść w świat dziecka z zainteresowaniem Bez rad i poczucia wyższości Inne rzeczy nie mogą być ważniejsze

Odpowiedzialność Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Odpowiedzialność Jasne określenie zasad Jasne określenie konsekwencji Odpowiedzialność daje pewność siebie Zasady dają wolność poruszania się w dozwolonym polu Trzeba pozwolić ponieść konsekwencje lub wyegzekwować je

Autorytet Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Autorytet Trzeba być dla dzieci przykładem Autorytet pochodzi od Boga Ucząc autorytetu uczymy pokory Pokaż, że też podlegasz autorytetowi Trzeba być autentycznym, nie „świętym” Słowo „przepraszam” nie obniża autorytetu Dzieci wychodzą spod naszego autorytetu i trzeba się z tym pogodzić.

Miłość i ograniczenia Ograniczenia MIŁOŚĆ Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Miłość i ograniczenia Pragnienie dobra naszych dzieci Dawanie im najlepszych rzeczy Miłość nie jest przyzwoleniem na wszystko Trzeba być przykładem miłości Trzeba wprowadzać ograniczenia Stworzyć dom, do którego „chce się wracać”.

Dziękuję za uwagę  Kontakt: Wspólnota Genezaret Orły – edycja poznańska skoczki@adres.pl 601 591 008

Pytania: Jak radził(a)eś sobie z tymi zasadami do tej pory? a) Powiedz o momentach, kiedy realizował(a)eś daną zasadę. b) Podziel się sytuacjami, w których nie udało Ci się realizować danej zasady. Co było odkrywcze dla Ciebie w danej zasadzie? Co chciałbym zmienić w relacjach w związku z daną zasadą?