Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Handel elektroniczny - definicja
Advertisements

CZYLI JAK ZŁOŻYĆ SKLEP W INTERNECIE
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
niemiecki z ekonomią w tle
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
SSL - protokół bezpiecznych transmisji internetowych
W. Bartkiewicz Biznes elektroniczny Wykład 1. Wprowadzenie.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Zastosowania Internetu
Rynki konkurencji niedoskonałej
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Centra Informacji Gospodarczej to informacyjne wsparcie obrotu gospodarczego na terenie całej Polski Główne zadania Centrów to: Edukacja w dziedzinie.
Technika płatności w Internecie.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
TRANSAKCJE HANDLOWE W INTERNECIE
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
PRACUJ TYLKO Z DOBRYM PARTNEREM. niedziela, 2 marca O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy; profesjonalna.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Istota konkurencji w internecie …
Ogólnokrajowa karta miejska
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Internetowego Biura Rachunkowego
Analiza ekonomiczno – finansowa
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
TECHNIK HANDLOWIEC.
niezawodności Z problemem jakości systemów informacyjnych wiąże się problem zapewnienia odpowiedniej niezawodności ich działania.
PRODUKT.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Informatyka Zakres rozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz TEMAT : Administracja i bezpieczeństwosieci TEMAT : Administracja i bezpieczeństwosieci.
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
SEGMENTACJA RYNKU.
Sprzedawaj w Europie! Amazon i eBay od A do Z.
Publiczne prawo konkurencji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Istota informacji w e - handlu
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016

Handel Elektroniczny Handel elektroniczny (ang. E-commerce) to specyficzny rodzaj handlu obejmujący zakup i sprzedaż towarów oraz usług, wykorzystujący sieć internetową jako środek wymiany pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. Ze względu na globalny zasięg sieci internetowej istnieje możliwość dotarcia do konsumentów całego globu. Rozpowszechnioną formą handlu elektronicznego są sklepy internetowe.

Ze względu na podmioty biorące udział w handlu elektronicznym wyróżnia się: handel elektroniczny pomiędzy firmami (B2B, ang. Business to Business), handel elektroniczny pomiędzy firmą a konsumentem (B2C, ang. Business to Customer), handel elektroniczny pomiędzy konumentami (C2C, ang. Customer to Customer), handel elektroniczny pomiędzy konsumentem a firmą (C2B, ang. Customer to Business).

Korzyści handlu elektronicznego łatwy i szybki kontakt z klientami i partnerami, możliwość szybkiej aktualizacji oferowanych towarów i usług, bieżące informacje związane z dostępnością oferowanych produktów i usług, pozyskiwanie informacji o klientach w celu określenia ich preferencji,

Korzyści handlu elektronicznego lepsza obsługa klienta, oszczędność czasu, całodobowa obsługa, nowe sposoby reklamy i promocji oraz jednoczesne obniżenie kosztów z tego zakresu.

Zwiększanie przychodów Handel elektroniczny stanowi dodatkowy kanał sprzedaży, daje szansę uzyskania wzrostu przychodów i pomaga powiększyć udziały w rynku. Pozwala także generować dodatkowe przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej w serwisie internetowym. W szczególności, jeśli zaimplementowana strategia handlu elektronicznego pozwala obsłużyć wiele rutynowych czynności związanych ze sprzedażą, to odciążony personel działu sprzedaży może zająć się wytyczaniem nowych kierunków ekspansji.

R ynkowa ekspansja Handel elektroniczny pozwala rozszerzać sprzedaż produktów oraz znajomość ich marki i nazwy firmy poza obecny rynek. Ponoszone koszty są przy tym niższe niż w rozwiązaniach alternatywnych, takich jak budowa nowych sklepów lub prowadzenie kampanii reklamowych. Realizacja strategii handlu elektronicznego w Internecie zapewnia obecność na prawdziwie globalnym rynku, niezależnie od wielkości firmy. Z odpowiednim wsparciem promocyjnym serwis internetowy może stać się potężnym źródłem nowych możliwości biznesowych.

Zagrożenia i wady handlu on-line Z punktu widzenia klientów: zapewnienie bezpieczeństwa płatności przez sieć, niepewność, co do rzetelności sprzedawcy, brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru, odczuwalny brak fizycznie istniejącego sprzedawcy, z którym można skonsultować pewne pilne kwestie.

Zagrożenia i wady handlu on-line Z punktu widzenia handlowców: zbyt wysoki koszt dostarczenia towaru do klienta, brak efektywnego i rozbudowanego systemu spedycyjnego i dostawczego, brak efektywnej obsługi płatności kartami kredytowymi, obniżenie osiąganych marż, wynikające ze spłaszczenia cen a często z „wojny cenowej” między podmiotami, głównie reklamującymi się w porównywarkach cenowych.

Nowa Ekonomia Handel w Internecie rozwija się w bardzo szybkim tempie. Podstawy do jego narodzin stworzyła powszechna komputeryzacja oraz tani dostęp do Internetu w Stanach Zjednoczonych. W 1996 roku obroty przedsiębiorstw prowadzących działalność w Sieci wyniosły 800 mln. USD, w roku 1997 dziesięciokrotnie więcej – 8 mld. USD by w 1999 roku sięgnąć poziomu 18 mld USD

E-commerce w Polsce Nowością na polskim rynku e-commerce są programy partnerskie polegające na budowaniu sieci sprzedaży z pomocą osób poleconych, znajomych, przyjaciół. Dotychczas podobne programy działały na tradycyjnym rynku. Działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej (IAB) Polska Grupa Robocza e-Commerce stworzyła Poradnik e-Commerce dla Kupujących

Aspekty prawne handlu elektronicznego w Polsce Umowy cywilnoprawne zawierane za pomocą metod elektronicznych uregulowane są przepisami kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta[4]. Ustawodawca przewidział 14-dniowy okres zwrotu towaru bez podania przyczyny, ale tylko w przypadku kiedy towar nie był używany, posiada oryginalne opakowanie i nie był wykonany na zamówienie.

Bezpieczeństwo handlu elektronicznego Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:

Bezpieczeństwo handlu elektronicznego możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji. szyfrowany kanał transmisji na drodze klient – sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction). zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione. zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa)