Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński Fotoreportaż z budowy ostatniego etapu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni Stan prac na dzień 22 grudnia 2007
Trasa Kwiatkowskiego w Gdyni Zakres budowy – połączenie istniejącej Estakady z Obwodową Trójmiasta Rozpoczęcie ostatniego etapu budowy trasy - 21 sierpnia 2006 roku. Cykl budowy ok. 20 miesięcy. Zakończenie prac drugi kwartał 2008 roku. Koszt inwestycji – 255 mln zł, z tego ok mln zł z UE Główne roboty budowlane: dwie jezdnie jednokierunkowe, dwupasmowe o długości ok.2730 m, szerokości 7 m z pasem rozdziału szerokości 3,0 m trzy wiadukty WD drogowe o łącznej długości 844 m i wysokości filarów do 30 m mury oporowe, zbiorniki retencyjne, kładki, przejazdy gospodarcze, oświetlenie pasy włączenia do ruchu, łącznice z aktualnym układem drogowym Prace główne z zakresu ochrony środowiska: 1,5 km ekranów akustycznych Wykonanie urządzeń antywibracyjnych dla przyległych budynków budowa ekranów antyrozbryzgowych na wiaduktach budowa ogrodzenia na terenie leśnym oraz budowa przepustu dla zwierząt Zagęszczenie ściany lasu nowymi zasadzeniami
Szkic przebiegu trasy
Węzeł Obwodowa – Wiadukt WD-3
Dojazd do węzła Obwodowa od strony miasta
Stan na
Odcinek między Obwodową, a wiaduktem WD-2
Najazd na wiadukt WD-2
Stan na Wiadukt WD-2
Stan na Wiadukt WD-2
Stan na
Wiadukt WD-2
Widok z kładki łukowej na wiadukt WD-2
Widok z wiaduktu WD-2 na dzielnicę Cisowa
Stan na Kładka łukowa nad trasą
Widok z kładki na Wiadukt WD-1
Wiadukt WD-1
Stan na Wiadukt WD-1
Prace porządkowe pod Wiaduktem WD-1
Budowa murów oporowych
Budowa zbiorników retencyjnych i ekranów akustycznych i dróg pobocznych
Przejazd gospodarczy I konstrukcje ekranów akustycznych przy Leszczynkach
Dojazd do Estakady Kwiatkowskiego
Wzmacnianie poboczy nasypów
Konstrukcje ekranów akustycznych
Rozjazd przed Estakadą – prawoskręt do centrum Gdyni
Początek Estakady od strony ul. Morskiej – widoczne zbiorniki retencyjne
Estakada nad ul. Morską