Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Hrywniak Justyna Mirosław Michał Perzyna Anna Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAZWA PROJEKTU Imię i Nazwisko Łódź, …….. marca 2011.
Advertisements

OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Ocena porównawcza kosztu kredytu i leasingu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
OPIS PLANU FINANSOWEGO
Prywatyzacja usług publicznych.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Czysty transport miejski
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Analiza SWOT… a po co mi to?
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Kluczowe czynniki sukcesu
Sporządzamy biznesplan
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Anna Magdziak Paweł Jedynak Finansowanie Przedsiębiorstwa,10 listopada 2009r.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Analiza kluczowych czynników sukcesu
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Ocena projektów inwestycyjnych
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Aktualna sytuacja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w Polsce
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Rachunkowość zarządcza
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Ewaluator Podsumowanie. 2 Ewaluator  Prezentacja projektów - wymiana informacji o projektach uczestników  Przypomnienie schematu – EWA / WKB / BP 
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
Tytuł projektu Wywiady #1. Które założenia testowaliśmy? Które KONKRETNIE hipotezy z modelu biznesowego (BMC) poddaliście sprawdzeniu?
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
jest najbardziej złożoną kompleksową metodą oceny, służąca sprawdzeniu, w jakim zakresie, za pomocą jakich środków i w jakim czasie itd. projekt może.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Co to jest biznes plan? Biznes plan jest zestawem dokumentów (analiz i programów), w których na podstawie oceny sytuacji strategicznej firmy oraz danych.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Korzyści wynikające z inwestycji przyłączeniowych realizowanych wspólnie przez przedsiębiorstwa wytwarzające i przesyłające ciepło na przykładzie.
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Hrywniak Justyna Mirosław Michał Perzyna Anna Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014 RAIL TRANS

Opis projektu System szybkich połączeń pasażerskiego transportu kolejowego pomiędzy dużymi ośrodkami zurbanizowanymi. Rozwiązanie tańsze (i szybsze) od alternatywnej podróży samolotem Klientem docelowym jest pracownik korporacji wyższego szczebla na poziomie menedżerskim Duża inwestycja, konkurencja przewoźnicy kolejowi i lotniczy Szybciej, taniej i bezpiecznie Zasoby: wiedza, kadry, infrastruktura

Wykonalność finansowa – kategorie kosztów: koszty stałe (zakup pociągów, dopuszczenia do ruchu), koszty zmienne (eksploatacja, głównie energia), – duże koszty początkowe: 6 pociągów każdy po 80 mln PLN (razem 480 mln PLN), – możliwości finansowania zewnętrznego: UE, sponsorzy, współpraca z zagranicznymi przedsiębiorstwami

Prognoza przychodów – w początkowym okresie (gdy klienci nie przyzwyczajają się jeszcze do nowej usługi) nie prognozuje się wzrostu sprzedaży, którą można interpolować liniowo – w celu zachęcenia klientów do korzystania z usług w początkowym okresie oferuje się korzystne, mniejsze ceny za usługę

Wykonalność finansowa -relatywnie długi czas zwrotu kosztów -zakładając roczną dynamikę sprzedaży 10% przedsięwzięcie „zwróci się” po ok. 7,5 roku

Wykonalność finansowa Podstawowe informacje o pomyśle biznesowym Nazwa pomysłu (10 znaków) Rail Trans ocena punktowa Część identyfikacyjna Istota pomysłu biznesowego (główny atut)System połączeń pasażerskiego transportu kolejowego (uzupełnionego transportem autobusowym) pomiędzy dużymi ośrodkami zurbanizowanymi w sytuacji wzrostu mobilności społeczeństwa Rodzaj sprzedaży - produkt / usługa / towar?Transport lądowy pasażerski BranżaUsługa rynkowa mniej wiedzochłonna Część opisowa Ocena 0-5 Produkt/sprzedaż 18 Prognozowana dynamika sprzedaży 10% 4 Kierunki zbytu (regionalnie / kraj / export)Krajowy, międzynarodowy 4 Szanse na zdobycie klientów na starcieZastosowanie nowoczesnych i szybkich pociągów samoczynnie pozwoli na darmową reklamę w mediach 5 Kanały dystrybucjiInternet, automaty biletowe na stacjach, sprzedaż pojazdowa przez personel 5 Branża/konkurencja 14 Branża charakteryzująca się wysoką dynamiką?Potrzeby przemieszczania ludzi intensywnie rosną w dzisiejszych czasach wraz z rozwojem gospodarczym oraz wzrostem zamożności społeczeństwa 5 Bariery dostępu do rynku danej branżyWymagane są duże nakłady kapitaowe, aby wejść na rynek, istnieje także szereg uwarunkowań prawnych 2 Źródła przewagi konkurencyjnejNowoczesną jakością usług - wzorem przedsiębiorstwa NTV (usługa: Italo Treno) we Włoszech, na skalę możliwości polskiej infrastrutkry kolejowej 4 Możliwość ochrony zdobytej przewagi konkurencyjnejWykreowanie dobreo nowej marki pozwoli na nieutożsamianie firmy z negatywnym wizerunkiem polskich kolei 3 Warunki realizacyjne 12 Wymagane zasoby (technologia, ludzie, wiedza)Zakup nowoczesnych pociągów, zdobycie homologacji, zatrudnienie fachowców od kształtowania przewozów pasażerskich 3 Czy nie za wcześnie bądź za późno na uruchomienie?Moment jest dobry, gdyż w Polsce głośno mówiło się niedawno o kupnie pociągów Pendolino 5 Atuty realizacyjne inicjatorów przedsiewzięciaWiedza na temat organizacji przewozów pasażerskich 4 Nakłady inwestycyjne/finansowanie 14 Wartość koniecznych nakładów inwestycyjnych6 pociągów, każdy po ok. 80 mln PLN, razem: 480 mln PLN + eksploatacja jak niżej 3 Czy prognozowane parametry finansowe są korzystne?wymagany jest duży nakład początkowy, który będzie zwracał się przez relatywnie długi czas 3 Wymagany % finansowania zewnętrznego?dużo 3 Łatwość uzyskania finansowania zewnętrznegoMożliwość współpracy z prywatnymi firmami kolejowymi obsługującymi przewozy pasażerskie z zagranicy (NTV, DB) 5 wynik: Prognoza finansowa (planuj kategorie opisane na niebiesko) 58 Rachunek wyników, w PLN miesiąc ilość jednostek, w sztukach Sprzedaż średnia cena, w PLN Koszty operacyjne marża40%koszt jedn Zysk brutto CIT19% zysk netto Zysk netto narastająco nakłady inwestycyjne Nakłady inwestycyjne narastająco Saldo zysk netto - nakłady inwestycyjne (narastająco) ( )( )( )( )( )( ) stopa dyskonta15% "przepływy pieniężne" do oceny opłacalności ( ) NPV dla testu przedsięwzięcia ( ) IRR #LICZBA! Uzyskany wynik oceny punktowej: 58max=75 F - narastająco

Kluczowe partnerstwaGłówne działaniaWartośćRelacje z klientamiKlienci Korporacje pozyskiwanie klientów szybkie podróże dla kadry kierowniczej, abonament dla stałych klientów pracownicy korporacji wyższego szczebla: Firmy produkujące pociągi za pomocą: call center, reklam wirtualnych porównywalny czas podróży jak w przypadkuzniżki dla korporacji na poziomie menadżerskim Firmy call center transportu lotniczego Prywatne firmy kolejowe z zagranicy o dużo mniejszych kosztach, Kluczowe zasoby możliwość korzystania podczas podróży Kanały dystrybucji i komunikacji wiedza z urządzeń elektronicznych (np. notebook,strona internetowa kadrytablet, telefon) call center - rozmowy wychodzące infrastruktura infolinia telefoniczna struktura kosztów źródła przychodów zmodernizowanie infrastruktury Sprzedaż biletów Zakup nowoczesnych pociągów, zdobycie homologacji, koszty pracowników

WYWIADY - Które założenia testowaliśmy? Zweryfikowano istnienie potrzeby: szybkiego przemieszczenia podczas podróży służbowych z jednoczesnym zmniejszeniem ich kosztów możliwości korzystania podczas podróży z urządzeń elektronicznych

Jakie zadaliśmy pytania? 1. Jakim środkiem komunikacji odbywasz podróże służbowe? 2. Czy w trakcie podróży służbowych potrzebujesz korzystać z urządzeń elektronicznych? W jaki sposób realizujesz sprawy pilne? 3. Z jakimi problemami aktualnie spotykasz się podczas podróży służbowych? Co mogłoby Cię skłonić do zmiany środka komunikacji?

Jakie były odpowiedzi? Wywiady przeprowadzono wśród pracowników korporacji wyższego szczebla na poziomie menadżerskim. Większość odpowiedzi na zadane pytania pokrywała się. Uzyskano następujące odpowiedzi: 1. samochód, samolot 2. Istnieje potrzeba korzystania z urządzeń elektronicznych. Sprawy pilne do realizacji w przypadku poruszania się samochodem wymagają postoju, co skutkuje wydłużeniem podróży bądź zlecane są innym pracownikom firmy. 3. Długi czas podróży, duże koszty. Zmniejszenie wskazanych parametrów skłoniłoby do zmiany środka komunikacji.

Co z tych odpowiedzi wynika? Potencjalni Klienci potwierdzili, że zaproponowane rozwiązanie stanowi odpowiedź na ich potrzeby. Głównym czynnikiem decydującym o wyborze są: redukcja kosztów, redukcja czasu podróży, poprawa jakości przemieszczania się.

Jak to wszystko się przekłada na naszą BMC? Odpowiedzi potencjalnych Klientów potwierdziły, że potrzeby Klientów zostały poprawnie określone. Ponadto, czynniki warunkujące konkurencyjność są przedstawione odpowiednio, tj.: nowoczesna jakość usług, wykreowanie nowej marki. W związku z powyższym nie istnieją powody do korekt w założeniach

Jakie kolejne kroki? Jakie następne testy? Ustalenie szczegółowych warunków relacji z Klientami. Nawiązanie współpracy.

Dziękujemy za uwagę