Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

Związku Miast Polskich
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Strategia działania KZK GOP na lata
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Marketing w transporcie
Czysty transport miejski
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Oskar Krajnik Liceum Ogólnokształcące im. ks. Janusza Stanisława Pasierba w Pelplinie Autorski projekt poprawy czystości w moim mieście.
Rola ośrodków naukowych jako stymulatora realizacji
Zarządzanie mobilnością oraz wsparcie przewozów
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
PROJEKT CLUE ZEROWA EMISJA GAZÓW CIEPLARNIANYCH W OBSZARACH MIEJSKICH W EUROPIE CLIMATE NEUTRAL URBAN DISTRICTS IN EUROPE.
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Tytuł.prezentacji Gdyński dialog z seniorami – mechanizm refleksyjnego kształtowania przestrzeni miasta, w odpowiedzi na potrzeby osób starszych „Samorząd.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Panel: Transport komunalny
Niskoemisyjny transport w Gminie Lublin
w województwie pomorskim
CZY WIESZ, ŻE...? … pierwszymi środkami komunikacji zbiorowej w Lublinie były dorożki i omnibusy konne.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
ALMADA – dobre praktyki transportowe

Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Gdynia,

Struktura prezentacji Cele projektu TROLLEY Badania sześciu miast – partnerów projektu TROLLEY (2010 r.); Pogłębiona analiza badań marketingowych preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni z roku 2010 (2012 r.); Badania porównawcze transportu autobusowego i trolejbusowego w Gdyni (2012 r.); Podsumowanie.

Cele projektu TROLLEY opracowanie strategii działania możliwych do wykorzystania dla innych miast posiadających komunikację trolejbusową; opracowanie innowacyjnych metod promocji komunikacji trolejbusowej, pozycjonowanie jej jako środka transportu przyjaznego dla środowiska; rewitalizacja i poprawa wizerunku komunikacji trolejbusowej w Europie Środkowej.

Struktura projektu TROLLEY Dla tak sformułowanych celów przyjęto strukturę projektu, która obejmuje trzy zasadnicze „pakiety robocze” dotyczące: optymalizacji zużycia energii; zwiększenia niezawodności i efektywności; poprawy wizerunku komunikacji trolejbusowej. Okres realizacji projektu: luty 2010 – maj 2013.

Wizerunek trolejbusów wśród mieszkańców Gdyni (badania w ramach TROLLEY) w 2010 r. źródło: K. Migdał- Najman, K. Najman, M. Wołek: WP5 of TROLLEY Project: Improved Image and Patronage, Output Local Trolley Guides. Final Report

Szybki Komfortowy Ekologiczny Modny Bezpieczny Gdynia na tle innych miast trolejbusowych w 2010 r. Brno Szeged Salzburg Parma Gdynia Eberswalde

Profil semantyczny trolejbusu i autobusu w świetle wyników badań marketingowych ZKM Gdynia w 2010 r.

Oczekiwane działania władz miasta względem transportu trolejbusowego w 2010 r. – analiza zmian w stosunku do roku 2002 źródło: oprac. własne na podstawie wyników badań marketingowych ZKM Gdynia z roku 2002 oraz 2010

Oczekiwane działania władz miasta względem transportu trolejbusowego (2010): dzielnice obsługiwane trolejbusami i dzielnice tej obsługi pozbawione źródło: oprac. własne na podstawie wyników badań marketingowych ZKM Gdynia z roku 2010

Percepcja trolejbusów po konwersji Nowoczesne trolejbusy Solaris Trollino od 2001 r.; Nowoczesne autobusy w transporcie miejskim w Gdyni od 1995 r.

Percepcja trolejbusów po konwersji Badania marketingowe zostały przeprowadzone w maju 2012 r. i objęły pasażerów transportu miejskiego w Gdyni; zrealizowano 1106 wywiadów, struktura próby została dopasowana do struktury demograficznej mieszkańców Gdyni; Badania prowadzono w pięciu „grupach”, tj. wśród pasażerów nowych trolejbusów (Solaris Trollino), trolejbusów po konwersji, trolejbusów Jelcz, autobusów Solaris Urbino oraz starszych autobusów Mercedes O405.

Percepcja trolejbusów po konwersji: porównanie z autobusami podobnej klasy dominacja trolejbusów w odniesieniu do walorów ekologicznych; minimalnie lepiej ocenione w kontekście nowoczesności; porównywalne jeśli chodzi o komfort podróży; o wiele niższy odsetek respondentów niezdecydowanych w przypadku trolejbusów.

Percepcja trolejbusów po konwersji: porównanie z nowoczesnymi trolejbusami Istotna różnica w ocenie poszczególnych atrybutów dla trolejbusu po konwersji oraz nowoczesnego Solaris Trollino; 32% of respondentów wskazało „nowoczesność” w przypadku Trollino, zaledwie 10% w przypadku trolejbusu po konwersji; Tylko 3% respondentów nie potrafiło wskazać żadnej pozytywnej cechy w odniesieniu do Solaris Trollino, podczas gdy w odniesieniu do trolejbusu po konwersji odsetek ten wyniósł 12%.

Podsumowanie Transport trolejbusowy w Gdyni stanowi istotny element transportu miejskiego, którego kształtowanie uwzględnia zasadę zrównoważonego rozwoju. Stanowi ona punkt wyjścia dla podejmowania kompleksowych działań inwestycyjno-organizacyjnych mających na celu dalszy rozwój transportu trolejbusowego w Gdyni. Atrybutami w oparciu o które powinien być kształtowany wizerunek transportu trolejbusowy w Gdyni są nowoczesność oraz jego walory ekologiczne. Zadanie realizacyjne zapisane w Strategii Rozwoju Miasta Gdyni (2003 r.) „rozwijanie komunikacji trolejbusowej jako przyjaznej dla środowiska oraz współtworzącej unikatowy wizerunek miasta” jest wciąż aktualne i zyskuje na znaczeniu w kontekście europejskiej polityki transportowej.