Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Przeprowadzone metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interview )
Przejrzysta Polska 2007 Wynik ewaluacji PP 2007 PBS DGA Warszawa 19 kwietnia 2007r.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Przedstawicielstwo KE 10 lipiec Gdyby w najbliższą niedzielę jeszcze raz miało się odbyć głosowanie (referendum) w sprawie przystąpienia Polski.
Postawy polityczne przedsiębiorców Raport z badań.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Badania opinii publicznej
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji
w oparciu o ekonomiczną teorię demokracji
Wykonała: Aleksandra Śmieciuch
Marketing lokalny Dr Joanna Jonczek.
Politycy pod kontrolą – co można zrobić pojedynczo? – opis przypadku.
Kampanie społeczne działań strażniczych
Metody badawcze w psychologii
Ewaluacja projektu systemowego „Droga do sukcesu”
Badanie potrzeb i opinii społeczeństwa
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Blog HGW Watch – przykład monitoringu władz lokalnych.
Podstawowe informacje
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
Internet jako narzędzie badań
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Metody zbierania danych empirycznych
Problemy wychowawcze dzieci
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Sondaż preferencji wyborczych październik 2014 r..
Kształtowanie i badanie opinii publicznej
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Projektowanie procesu badawczego
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Wojciech SKROCKI, Zarządzanie Sportem, gr. IV. S TRESZCZENIE W poniższej pracy skupie się na przybliżeniu pojęcia sondaży przedwyborczych, metod ich przeprowadzania.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Marketingowy system informacji
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Modele zachowań wyborczych
KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Promocja 10/15 Marketing polityczny. Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Marketing polityczny Założenia przedmiotu Sławomir Gawroński – Rzeszów 2016.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Komunikowanie polityczne
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
FINANSE POLSKICH PARTII
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
System partyjny i wyborczy
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu

Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS OBOP, GFK Polonia Sondaże jako „piąta władza”

Sondaże – trudności badawcze Przygotowanie ankiety Prawdziwość deklaracji respondentów Opinia o sondażach Zaufanie Koszty

Funkcje sondaży opinii publicznej Poznawcze Perswazyjne Polityczne

Sondaże w kampaniach wyborczych Podstawowa rola sondaży w kampaniach wyborczych – platforma i kontrola 3 rodzaje sondaży: - ogólnodostępne standardowe - medialne - prywatne

Sondaże prywatne Grupy docelowe, problematyka, kontrola kampanii, stratedzy i pollsterzy Bazowe Ponawiane Tropiące

Projektowanie badań marketingowych 1) Określenie celu badania – przekształcenie problemu decyzyjnego w problem badawczy 2) Skonstruowanie narzędzia badawczego (ankiety, scenariusza) -Pytania jednoznaczne, zrozumiałe -Niesugestywne, nieemocjonalne -Odpowiednia kolejność 3) Dobór próby -Losowy ( osób) -Cechy populacji (społeczne, polityczne) -Miniatura -CATI – Computer Assisted Telephone Interviewing -indywidualne wywiady kwestionariuszowe (survey) 4) Analiza danych – dane surowe i ostateczne wnioski

Udzielanie odpowiedzi na pytania Strategia optymalna - interpretacja pytania, wnioskowanie o intencji, przeszukiwanie pamięci, integrowanie informacji w odpowiedź Strategia zadowalającej odpowiedzi Strategia konstruowania odpowiedzi Efekt asymilacji Efekt kontrastu Spirala milczenia

Wpływ wyników sondaży na zachowania wyborcze Media Bandwagon effect Efekt rozpędu Przenoszenie głosów na przegrywającego w sondażach Głosowanie strategiczne

Wpływ wyników sondaży na zachowania polityków Media – ogólny klimat (liderzy i przegrani) Newsy Sondaże zastępują opinie członków partii (koalicje) Selekcja kandydatów Arbitraż wyborczy – referendum Strukturalizacja i przekształcenia sceny politycznej Argument w dyskursie politycznym – legitymacja „Gra w sondaże” – weryfikacja działań sztabów wyborczych