Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2015/2016, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z 7.10.2009 r. w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
i bezpieczeństwa uczniów
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Debata pracowników szkoły
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
Szkoła Podstawowa nr 174 im. Jana Machulskiego w Łodzi
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Grupy wychowawcze. Wychowankowie Ośrodka po zajęciach w szkole wracają do Internatu, który jest dla nich drugim domem.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Praca metodą projektu edukacyjnego
RAPORT EWALUACJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ- organizacja pracy świetlicy szkolnej i atrakcyjność organizowanych w niej zajęć w roku szkolnym 2016/2017.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Uczniowie cudzoziemscy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2015/2016, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324)

Przedmiot ewaluacji: Funkcjonowanie świetlicy szkolnej. Zespół ds. ewaluacji wewnętrznej w składzie: Dorota Krzykowska Jolanta Sienicka Edyta Cwajna-Małek Agnieszka Konieczny

Pytania kluczowe: Jak przebiega organizacja zajęć opiekuńczo- wychowawczych w świetlicy zgodnie z potrzebami szkoły i oczekiwaniami rodziców? W jaki sposób atmosfera pracy świetlicy sprzyja rozwojowi społecznemu uczniów, podtrzymywaniu więzi koleżeńskich i rówieśniczych? Na czym polega różnorodność atrakcyjność ofert zajęć, odpowiadających zainteresowaniom uczniów? W jaki sposób organizowane są przez nauczycieli realizujących w świetlicy zajęcia wynikające z zapisów KN art.42 ust.2b?

Kryteria: Szkoła stwarza sprzyjające warunki do realizacji zajęć w świetlicy. Wychowawcy świetlicy oraz nauczyciele rozpoznają potrzeby uczniów przebywających na świetlicy Świetlica zapewnia warunki do rozwoju zainteresowań uczniów Świetlica zapewnia warunki do wyrównywania braków i zaległości w nauce.

Metody i próby badawcze: - ankieta wśród uczniów przebywających na świetlicy - ankieta wśród rodziców - ankieta wśród nauczycieli pracujących w świetlicy - wywiad z intendentem stołówki - analiza dokumentacji świetlicy (dzienniki zajęć, dzienniki z art.42 ust.2b )

Wyniki badań- opinie uczniów Czym dla Ciebie jest świetlica? Miejscem zabawy86% Miejscem do odrabiania zadania domowego 46% Miejscem wypoczynku49% Miejscem oczekiwania na zajęcia 49% Miejscem do poznania kolegów/koleżanek i wspólnych zabaw 35%

Czy czujesz się bezpiecznie w świetlicy? Tak- 95 %Nie- 0%Nie mama zdania- 5%

W których zajęciach najchętniej uczestniczysz? Zajęcia plastyczne62% Zajęcia ruchowe41% Gry planszowe, stolikowe27% Zajęcia czytelnicze30% Zabawy na boisku szkolnym 83 % Oglądanie filmów i bajek92% Zabawy towarzyskie65 %

W których zajęciach najchętniej uczestniczysz? Zajęcia relaksujące81% Wycieczki tematyczne60% Zajęcia kulinarne41% Odrabianie zadań domowych30% Zajęcia dydaktyczne33% Wspólne projekty65% Zajęcia regionalne8%

Godziny i pora dnia przebywania dzieci w świetlicy Ilość uczniów zapisanych do świetlicy – 220 osób Godziny pracy świetlicy Godziny/pora dnia Ilość I godz.17% 2-3 godz.27% 4-5 godz.17% Przed lekcjami46% Po lekcjach79%

Pomoc w odrabianiu zadań domowych i uzupełnianiu braków w lekcji Nauczyciel pomaga mi w odrabianiu zadania- 19% Koleżanka/kolega pomaga mi w odrabianiu zadania-19% Odrabiam samodzielnie- 38% Nie odrabiam zadania w świetlicy-33%

Co najbardziej podoba Ci się w świetlicy i dlaczego chętnie tam przychodzisz? Miłe panie -79% Zajęcia artystyczne - 60% Kontakty z rówieśnikami - 60% Posiłki na stołówce - 65% Przyjazna atmosfera na świetlicy - 60% Wygląd świetlicy - 68% Wycieczki tematyczne - 41% Gry planszowe i stolikowe - 36% Zawody i turnieje - 30% Odrabianie zadań domowych - 27% Zajęcia z komputerem - 62%

Co Ci najbardziej przeszkadza w świetlicy? Hałas-78% Zbyt duża ilość dzieci-17% Za mało miejsca na zabawy-11%

Wyniki badań- w opinii rodziców Świetlica jest miejscem przyjaznym i bezpiecznym dla dziecka-96 % W świetlicy pracuje odpowiednia liczba wychowawców- 68% Oferta zajęć w świetlicy pomaga w zaspokojeniu potrzeb mojego dziecka- 96% Wyposażenie świetlicy w sprzęt dydaktyczny jest wystarczające- 68 % Godziny pracy w świetlicy są wystarczające- 100%

Które z wymienionych zajęć organizowanych w świetlicy cenicie sobie Państwo najbardziej? odpowiedźprocent Zajęcia plastyczne88% Zajęcia sportowe68% Wycieczki tematyczne60% Zajęcia czytelnicze52% Gry planszowe i stolikowe52% Zabawy ruchowe48% Zabawy towarzyskie36%

Które z wymienionych zajęć organizowanych w świetlicy cenicie sobie Państwo najbardziej ? odpowiedźprocent Odrabianie zadań domowych44% Zajęcia kulinarne36% Wspólne projekty28% Oglądanie filmów i bajek20% Zajęcia regionalne16% Zajęcia relaksujące16%

Wyniki badań opinii nauczycieli pracujących w świetlicy Wyposażenie świetlicy jest wystarczające i odpowiednie do potrzeb uczniów 90% W świetlicy funkcjonuje podział na przestrzeń rekreacyjną i edukacyjną 80% Uczniowie w świetlicy czują się bezpiecznie100% Zajęcia organizowane w świetlicy są dla uczniów atrakcyjne 100%

Ilość nauczycieli pracujących w świetlicy 4 wychowawców w pełnym wymiarze godzin 8 nauczycieli przedmiotowych pracujących w ramach godzin wynikających z zapisów KN art.42 ust.2b

W jaki sposób organizowane są przez nauczycieli realizujących w świetlicy zajęcia wynikające z zapisów KN art.42 ust.2b Zajęcia edukacyjne (pomoc w odrabianiu zadań domowych) Zajęcia rekreacyjne (spacery, plac zabaw, boisko, gry planszowe, zabawy towarzyskie) Zajęcia plastyczne Zajęcia tematyczne (wynikające z planu i kalendarza pracy świetlicy)

Sposoby diagnozowania potrzeb dzieci przebywających w świetlicy Ankieta dla rodziców Rozmowa z rodzicami i dziećmi Analiza informacji umieszczonych na karcie uczestnika świetlicy Rozmowy z pedagogiem szkolnym i wychowawcą

Dokumenty regulujące pracę w świetlicy Regulamin świetlicy, regulamin rekrutacji do świetlicy Procedury postępowania w świetlicy (przyprowadzania i odbierania dziecka, w przyp. niszczenia mienia szkolnego, kontaktów z rodzicami, w przyp. kradzieży, samowolnego opuszczenia świetlicy itp.) Karta uczestnika świetlicy Dziennik zajęć dydaktycznych Zeszyt kontaktów z rodzicami Roczny plan pracy świetlicy

Stołówka szkolna Za funkcjonowanie stołówki odpowiedzialna jest intendentka i szefowa kuchni (bezpośrednio podlegające dyrektorowi szkoły) W stołówce zatrudnionych jest 5 osób (4 kucharki, intendentka) Zasady korzystania ze stołówki oraz bezpieczeństwa określa opracowany regulamin Jadłospisy obiadowe ustalane są zgodnie z zasadami żywienia i bieżącymi przepisami w zakresie żywienia w placówkach oświatowych. W jadłospisie uwzględniane są dobory spożywcze wg Piramidy Zdrowego Żywienia

Stołówka szkolna Sporządzane są również posiłki dla dzieci z dietą bezglutenową (3 posiłki) Na dwóch dłuższych przerwach uczniowie mają możliwość spożywania śniadania przyniesionego z domu lub zakupionego na miejscu Ze stołówki korzystają uczniowie (340 obiadów) i nauczyciele (13 obiadów)

Wnioski Szkoła w miarę możliwości stwarza sprzyjające warunki do realizacji różnorodnych zajęć w świetlicy. Wychowawcy świetlicy oraz nauczyciele rozpoznają potrzeby uczniów przebywających na świetlicy Świetlica zapewnia warunki do rozwoju zainteresowań uczniów zgodnie z ich oczekiwaniami Świetlica zapewnia warunki do odrabiania zadań domowych oraz wyrównywania braków i zaległości w nauce.

Wnioski: Godziny pracy świetlicy zapewniają opiekę uczniom przed i po lekcjach Świetlica szkolna posiada zróżnicowaną i atrakcyjną ofertę zajęć odpowiadającą zainteresowaniom uczniów Atmosfera pracy świetlicy sprzyja nawiązaniu znajomości koleżeńskich

Mocne strony Uczniowie podczas pobytu na świetlicy czują się bezpiecznie uczniowie mają możliwość odrabiania zadania domowego korzystając z pomocy nauczyciela lub starszych kolegów Świetlica zapewnia różnorodność zajęć rozwijających zainteresowania Świetlica jest dobrze wyposażona w pomoce dydaktyczne W czasie pobytu w szkole uczniowie mają możliwość korzystania ze smacznych i zdrowych posiłków Świetlica dysponuje pomieszczeniami na zajęcia rekreacyjne i edukacyjne

Słabe strony Zbyt duży hałas (83% dzieci skarży się na nadmierny hałas w świetlicy Brak w świetlicy projektora i białego ekranu służącego min. do projekcji filmów

Rekomendacje Większe zaangażowanie rodziców dzieci przebywających w świetlicy w doposażenie świetlicy w materiały plastyczne (deklaracja w formie prośby na karcie zgłoszenia dziecka do świetlicy) Podjęcie działań niwelujących nadmierny hałas w świetlicy i podczas przerw Motywowanie uczniów do udzielania wzajemnej pomocy przy odrabianiu zadań i uzupełnianiu zaległości

Dziękujemy za uwagę