Czy lubimy czytać?
Ile przeczytała 6a???
Każdy uczeń klasy 6a przeczytał średnio 17,72 książki. Dziewczyny przeczytały 131 książek, a chłopcy 259. Lektury stanowią 25,3% przeczytanych książek Łącznie klasa 6a przeczytała 390 książek.
Ile przeczytała 6b???
Każdy uczeń klasy 6b przeczytał średnio 7,62 książki. Dziewczyny przeczytały 133 książek, a chłopcy 73. Lektury stanowią 47,5% przeczytanych książek Łącznie klasa 6b przeczytała 206
Ile przeczytała 5a???
Każdy uczeń klasy 5a przeczytał średnio 23,42 książki. Dziewczyny przeczytały 211 książek, a chłopcy 117. Lektury stanowią 14,9% przeczytanych książek Łącznie klasa 5a przeczytała 328 książek
Ile przeczytała 5b???
Każdy uczeń klasy 5b przeczytał średnio 18,53 książki. Dziewczyny przeczytały 271 książek, a chłopcy 82 książki. Lektury stanowią 23,2% przeczytanych książek Łącznie klasa 5b przeczytała 353 książek
Ile przeczytała 4a???
Każdy uczeń klasy 4a przeczytał średnio 13,7 książek. Dziewczyny przeczytały 99 książek, a chłopcy 162 książki. Lektury stanowią 30.65% przeczytanych książek Łącznie klasa 4a przeczytała 261 książek
Ile przeczytała 4b???
Każdy uczeń klasy 4b przeczytał średnio książek. Dziewczyny przeczytały 197 książek, a chłopcy 168 książki. Lektury stanowią 18.9% przeczytanych książek Łącznie klasa 4b przeczytała 365 książek
Historia Książki i Pisma Historia książki – dziedzina wiedzy badająca książkę od początków jej istnienia. Historia ta dzieli się na dwa okresy: książkę rękopiśmienną – sprzed ery druku, tworzoną do 1500 roku (zalicza się tu też inkunabuły) oraz na epokę książki drukowanej, której rozwój zawdzięczamy Janowi Gutenbergowi. Są różne rodzaje pisma jednym z najstarszych pism jest pismo klinowe. Pismo klinowe stworzone zostało najprawdopodobniej przez Sumerów ok lat przed naszą erą. Pierwotnie było złożone z przedstawień rysunkowych, które wyobrażały przedmioty Sumerów Inne pisma to np. pismo egipskie, pismo japońskie, pismo łacińskiei wiele wiele innych.
Historia Pisma Japońskiego Znaki chińskie zostały importowane do Japonii w V-VII w n.e. (wg tradycji podawana jest data 402 r. - wtedy to pierwsze chińskie teksty przywiezione zostały na archipelag japoński) razem z buddyzmem. Ponieważ jednak języki chiński i japoński nie mają ze sobą nic wspólnego pod względem fonetycznym, morfologicznym i składniowym, Japończycy zmuszeni byli do wynalezienia uproszczonego "alfabetu" (ściślej: sylabariusza) kana, służącego obecnie do zapisu m.in. końcówek fleksyjnych.
Pismo łacińskie W starożytności łacina miała zasadniczo, jak każdy język, dwie odmiany: literacką i potoczną. Istniały i rozwijały pewne specyficzne cechy odmiany, czy też dialekty lokalne, takie jak łacina italska, galijska, brytyjska, hiszpańska, afrykańska. Wobec skąpej ilości źródeł do ich poznania, pochodzących na dodatek z różnych epok, trudno niekiedy orzec coś pewnego na temat ich wzajemnego stosunku, mimo że część zachodzących tam zjawisk jest dla nas całkiem uchwytna.
Statystyki Szkolne 3 uczniów którzy przeczytali najwięcej książek to: Klara Woźniak 77 książek Julia Zarychta 70 książek Karolina Jankowiak 55 książek Łącznie uczniowie klas 4-6 przeczytali 1903 książki.
Wniosek nasuwa się taki że pomimo tego, że lubimy bardziej grać na komputerze to i tak lubimy też czytać.
Źródła: Wikipedia Google grafika
Wykonali: Marcin Wilk Paweł Kaczmarski Krzyś Michalik Maciek Borkowski