Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy wszystkich „za” i „przeciw”. Słuchaj rad osób doświadczonych, ucz się na cudzych błędach. I pamiętaj, że jeśli chcesz dostać się na drugi brzeg oceanu, musisz wreszcie stracić z oczu ten, na którym stoisz.
Po drugie: obierz swój cel! Jeśli chcesz, aby Twoja firma była najlepsza na rynku – to masz wizję, nie cel. Dobre cele to takie, które spełniają warunki określane metodą S.M.A.R.T (z ang. „ bystry”) S- szczegółowe, czyli konkretne. Musisz odpowiedzieć sobie na pytania: co lub kto nas ograniczy? Lub pomoże w realizacji celu? Jaki chcemy osiągnąć cel? itd.. M- mierzalne; zmierzenie celu pomoże nam go rozbić na „czynniki pierwsze” i śledzić postępy w realizacji. A- ambitny; tłumaczony również jako atrakcyjny oznacza to, że ma inspirować do działania i być na tyle trudny, aby osiągnięcie go wymaga od nas pracy, która nas czegoś nauczy. R- realistyczny; ma być możliwy do osiągnięcia. Chodzi tu o znalezienie równowagi pomiędzy ambicją a „porywaniem się z motyką na słońce” T- terminowy; wyznaczanie terminu realizacji zadania bardziej mobilizuje T- terminowy; wyznaczanie terminu realizacji zadania bardziej mobilizuje.
Po trzecie: kiedy już wiesz dokąd zmierzasz, bądź zdeterminowany! Najtrudniej walczyć ze swoimi wątpliwościami podsycanymi przez niekorzystne okoliczności albo krytykę innych nie pozwól by te głosy stłumiły Twoje wewnętrzne pragnienie a przede wszystkim nie trać z oczu swojego celu.
Po czwarte: gdy padniesz – powstań! Rzecz jasna zdarzają się porażki wtedy ważna jest elastyczność. Nie należy, rozpamiętywać niepowodzenia, ale myśleć w kategorii rozważań: coś się nie udało? Trudno. Przeanalizuj sytuację i możliwe drogi wyjścia. Każda pomyłka to okazja do nauki. Jeśli potrafisz podejść do tego w ten sposób, nigdy nie popełnisz dwa razy tego samego błędu.
Po piąte: współpracuj z ludźmi!! Możesz robić to poprzez networking, czyli budowania sieci kontaktów, z udziałem swoich znajomych, ich znajomości itd. Kiedy już zaczniesz nawiązywać pierwsze znajomości słuchaj uważnie co mówią do Ciebie ludzie i co tak naprawdę chcą Ci powiedzieć. Bierz pod uwagę ich potrzeby i zastanów się, jak Ty możesz im pomóc. Tomasz Edison powiedział, że to wynik 1% natchnienia i 99% wypocenia. Natchnienie -> przychodzi samo i zwykle w najmniej oczekiwanych momentach.
Prezentacje wykonały: Daria Dmochowska Natalia Riebandt Natalia Pszczoła Katarzyna Bartoszewicz