Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Rekonstrukcja Zdarzenia Drogowego
Ryszard Solski, Sigma International
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Podstawy analizy makroekonomicznej – główne kontrowersje i kierunki
Podstawowa analiza rynku
Rola państwa w gospodarce
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Usłyszeć miasto o audioguide gdańsk, wygodnym zwiedzaniu oraz kierowaniu strumienia turystów.
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
Województwo pomorskie –
Copywriter.
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Czym jest doradztwo zawodowe?
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Technik Organizacji Reklamy
Reklama społeczna Co to jest?.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Marketing usług agroturystycznych
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Bartłomiej Zieliński Daniel Celmer 3 TOR
Strategie promocji.
Technik Organizacji Reklamy
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
TECHNIK HANDLOWIEC.
13. Obrazy świata I Nieco współczesnej astronomii Andrzej Wiśniewski Wstęp do filozofii Materiały do wykładu.
Komunikowanie się dawniej i dziś
Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą.
Komunikacja jest to proces przekazywania informacji pomiędzy jej uczestnikami.
Przeszłość Teraźniejszość Przyszłość
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
Metody komunikacji.
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
KOMUNIKACJA DAWNIEJ I DZIŚ
Czyli jak człowiek komunikował się kiedyś i dziś.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. Technik Cyfrowych.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
DZIEJE KSIĄZKI I BIBLOTEK W XIX WIEKU Opracowały: A GNIESZKA ARMATA WERONIKA MIZERA.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
„Every Baby is Johnson’s Baby” Najlepsze wykorzystanie kontentu
Technik grafiki i poligrafii cyfrowej
MÓJ ZAWÓD.
Studia pierwszego stopnia
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TECHNOLOGIA W ŻYCIU CODZIENNYM
MARKETING INTERNETOWY
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Zapis prezentacji:

Reklama Czym jest?

Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji związanych z produktem lub firmą, a także kształtowania potrzeb nabywców i sterowania popytem. Funkcje reklamy: -nakłanianie -informacja -przypomnienie

U podstaw reklamy czyli era przedmarketingowa (od czasów historycznych do poł. XVIII w.) - Kupcy i kupujący porozumiewali się ze sobą bezpośrednio. Stosowano także gliniane tablice. Ciekawy był zawód miejskich nawoływaczy. Pomocne były także publiczne obwieszczenia. - W XVI w., a więc po wynalezieniu druku, w Anglii i Niemczech pojawiły się ulotki o masowym zasięgu.

Początki reklamy współczesnej Ważne są trzy daty: - W roku 1704 ukazała się pierwsza reklama prasowa w USA. - Pierwszą agencję reklamową otwarto w 1843 roku w Filadelfii. - W Polsce do rozwoju reklamy przyczynił się przede wszystkim cykl wykładów o reklamie w Wyższej Szkole dla Handlu Zagranicznego we Lwowie prowadzony od 1925 roku przez profesora Olgierda Langera.

Reklama Encyklopedii Britannica z 1911 r.

Lokomobila benzynowa – reklama zakładów Ursus z Rękodzielnika z 1914 r.

Coca-cola, 1900 r.

A jak reklama wygląda dziś? Trzy poprzednie slajdy obrazują reklamy z początku XX wieku. Współcześnie ciekawym zjawiskiem jest reklama społeczna. Jest zadaniem jest kształtowanie zmian społecznie pożądanych, np. kampania społeczna akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.

„Cała Polska czyta dzieciom”