Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGRODNICZYCH W OSTROWIE
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 10 IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W KOSZALINIE ul
Warsztaty zawodoznawcze
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
SYTUACJA SPOŁECZNO– ZAWODOWA NIEWIDOMYCH I SŁABO WIDZĄCYCH ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ŚREDNICH W POLSCE.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel
Szkolno-Wychowawczy Nr Przemyśl
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Krynica Zdrój Badania Manpower Polska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Losy absolwentów dane statystyczne Losy absolwentów dane statystyczne.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
BADANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Program aktywizacji zawodowej absolwentów

PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Alchemia czy wróżbiarstwo
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Losy absolwentów 2016 (dane udostępnione szkole przez Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji WUP w Krakowie)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Moja przyszłość edukacyjno – zawodowa
Przykłady dobrych praktyk
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Innowacyjna Edukacja - POWER
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Badania losów absolwentów
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Badanie losów absolwentów szkół zawodowych

Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji wyników wykorzystanie badania

Absolwenci po roku od ukończenia szkoły a górnicy z Brzeszcz

Dojazdy do szkół zawodowych technikum zasadnicza szkoła zawodowa szkoła policealna

Kto jest badany? Absolwenci szkół zawodowych tj. ZSZ, T i SP, dla których prowadzone jest kształcenia z w oparciu o KZSZ oraz podstawy programowe dla zawodów Szkoły publiczne vs niepubliczne Organy prowadzące szkół – starostwa, gminy, województwo Organ nadzorujący szkoły

Schemat badania I etap – badanie uczniów ostatnich klas (IX-XI 2016)  dane kontaktowe  plany na przyszłość ukończenie szkoły (VI 2017) II etap – badanie absolwentów (VIII-IX 2018)

Realizacja badania – I pełny cykl uczniów ukończyło szkoły zawodowe w Małopolsce w 2010 roku… etap badania liczba respondentów % ogółu absolwentów w Małopolsce 2009 badanie uczniów ostatnich klas – ankiety % 2009 badanie uczniów ostatnich klas – oświadczenia % 2011 badanie absolwentów – po roku % 2014 badanie absolwentów – po czterech latach %

Absolwenci objęci badaniem

Badanie uczniów ostatnich klas Tematyki poruszane w badaniu: korzystanie z internetu, motywy wyboru zawodu, udział w zajęciach pozalekcyjnych i korepetycjach, doradztwo zawodowe, plany na przyszłość: zawodowe, edukacyjne, migracyjne. profil psychologiczny ucznia

Badanie absolwentów Tematyki poruszane w badaniu: Kwestie dotyczące egzaminów Kwestie dotyczące kontynuacji nauki Identyfikacja aktualnej sytuacji zawodowej respondenta Kwestie dotyczące poszukiwania pracy, bierności zawodowej oraz bezrobocia Zagadnienia dotyczące pierwszej i aktualnej pracy

Sposób realizacji badania Technika realizacji badania BUSZ – ankieta audytoryjna / CAWI (zaangażowanie ankieterów) BLASZ’ka – mix mode (CAWI + CATI) Nawiązanie współpracy oraz przygotowanie warunków realizacji badania Pozyskanie partnerów Promocja badania Analiza danych i przygotowanie raportu – samodzielnie Wkładki

Warunki realizacji badań Ścisła współpraca – budowanie relacji Zapewnienie wszelkich warunków realizacji badania Wykorzystanie wyników WRRP (opiniowanie kierunków) Informacja zwrotna dla szkół Informacja zwrotna dla organów prowadzących Analiza dla potrzeb pozostałych instrumentów polityki regionalnej

Odbiorcy wyników badania szkoły organy prowadzące Projekt Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce WRRP doradcy zawodowi inne instytucje LLL PUP

Formy prezentacji wyników raporty ulotki wyniki indywidualne (w tym wkładki) warsztaty analityczne prezentacje analizy wykorzystujące wyniki badań

Opiniowanie nowych kierunków kształcenia – szablon szkołapowiat wojewó dztwo w zawodzie Liczba absolwentów objętych badaniem Odsetek absolwentów, którzy pracują Odsetek absolwentów, którzy pracują i uczą się Odsetek absolwentów, którzy się uczą Odsetek absolwentów, którzy są bezrobotni (nie pracują, nie uczą się i poszukują pracy) Odsetek absolwentów, którzy są bierni (nie pracują, nie uczą się i nie poszukują pracy) Odsetek absolwentów, którzy przez cały rok byli bierni Odsetek absolwentów, którzy przez cały rok byli bezrobotni Odsetek absolwentów pracujących w wyuczonym zawodzie

Absolwenci po roku od ukończenia szkoły

Departament Polityki Regionalnej Małopolskie Obserwatorium Rozwoju Regionalnego