II KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA STRATEGII ROZWOJU GMINY MIŁOSŁAW NA LATA 2016 - 2022.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
Plan Odnowy Miejscowości
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
S TRATEGIA R OZWOJU M IEJSKIEGO O BSZARU F UNKCJONALNEGO M IASTA P UŁAWY NA LATA Cele Strategii rozwoju miejskiego obszaru funkcjonalnego Miasta.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA STRATEGII ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO MIASTA I GMINY WIELEŃ NA LATA
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Sochaczew na lata
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat III ZADANIA REWITALIZACYJNE GÓRA,
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
OPRACOWANIE: Starostwo Powiatowe w Kluczborku WSPÓŁPRACA: Grupa Ergo Sp. z o.o.
1 Strategia Rynku Pracy Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020 Prezentacja założeń.
PLAN SPOTKANIA Podstawowe pojęcia Obszar rewitalizacji Misja, wizja i cele rewitalizacji Warsztaty.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Warsztat konsultacyjny
Warsztat konsultacyjny
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

II KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA STRATEGII ROZWOJU GMINY MIŁOSŁAW NA LATA

STRATEGIA ROZWOJU GMINY  jeden z najważniejszych dokumentów przygotowywanych przez jednostkę samorządu terytorialnego;  realizuje ustawowy wymóg prowadzenia polityki rozwoju w oparciu o strategiczne planowanie;  przygotowywany w oparciu o określone procedury z udziałem społeczności lokalnej;  podstawowe narzędzie do ubiegania się o środki unijne;  określa priorytety, cele i kierunki rozwoju społeczno-gospodarczego gminy; INFORMACJE WSTĘPNE

CZĘŚĆ I. 1. Wstęp 2. Metodologia prac nad Strategią 3. Analiza SWOT 4. Wizja i misja gminy 5. Plan operacyjny (cel główny, cele strategiczne i operacyjne, kierunki działań) 6. Nawiązanie do dokumentów wyższego rzędu (ocena spójności celów z dokumentami wyższego rzędu) 7. Procedury wdrażania, monitoringu, ewaluacji, aktualizacji i promocji Strategii STRUKTURA DOKUMENTU

CZĘŚĆ II. Załącznik nr 1. Diagnoza społeczno- gospodarcza Gminy Miłosław CZĘŚĆ III. Załącznik nr 2. Wykaz planowanych do realizacji inwestycji wraz z określeniem okresu ich realizacji, szacunkowych wartości, możliwych źródeł finansowania oraz jednostek odpowiedzialnych za realizację CZĘŚĆ IV. Załącznik nr 3. Raport z konsultacji społecznych

Aktywne, rozwijające się społeczeństwo Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy Nowoczesna infrastruktura i funkcjonalna przestrzeń publiczna Świadome korzystanie z zasobów środowiska CELE OPERACYJNE 1,2,3,4,5,6 CELE OPERACYJNE 1,2,3,4,5 CELE OPERACYJNE 1,2,3 CELE OPERACYJNE 1,2,3,4 KIERUNKI DZIAŁAŃ DRZEWO CELÓW CELE STRATEGICZNE

CEL STRATEGICZNY 1. Aktywne, rozwijające się społeczeństwo SPOŁECZEŃSTWO

CEL OPERACYJNY 1.1. Pobudzenie aktywności lokalnej społeczności KIERUNKI DZIAŁAŃ  wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych dla młodzieży,  wsparcie działalności organizacji sportowych i kulturalnych,  doposażanie placówek oświatowych i kulturalnych,  dostosowanie obiektów służących integracji społecznej do potrzeb niepełnosprawnych,  wsparcie działań integrujących społeczność lokalną podejmowanych przez Miłosławskie Centrum Kultury i organizacje pozarządowe. Aktywne, rozwijające się społeczeństwo

CEL OPERACYJNY 1.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu KIERUNKI DZIAŁAŃ  rozszerzenie pakietu usług edukacyjnych i kulturalnych,  wzbogacenie oferty sportowo-rekreacyjnej,  działania integrujące społecznie seniorów,  aktywizacja osób niepełnosprawnych,  zastosowanie mechanizmu kontroli społecznej wobec osób dotkniętych patologiami społecznymi (alkoholizm, narkomania). Aktywne, rozwijające się społeczeństwo

CEL OPERACYJNY 1.3. Aktywizacja osób bezrobotnych KIERUNKI DZIAŁAŃ  wsparcie w zakładaniu działalności gospodarczych,  współpraca międzysamorządowa w regionie w zakresie wymiany informacji nt. rynku pracy,  wspieranie równości szans na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów ekonomii społecznej. Aktywne, rozwijające się społeczeństwo

CEL OPERACYJNY 1.4. Poprawa warunków bytowych rodzin objętych pomocą społeczną KIERUNKI DZIAŁAŃ  wsparcie dla rodzin opiekujących się osobami przewlekle chorymi i starszymi,  zwiększenie liczby mieszkań socjalnych i komunalnych na terenie gminy. Aktywne, rozwijające się społeczeństwo

CEL OPERACYJNY 1.5. Swobodny dostęp do wysokiej jakości opieki medycznej KIERUNKI DZIAŁAŃ  działania na rzecz ułatwienia dostępu do lekarzy specjalistów,  zainicjowanie wielodziedzinowych programów profilaktycznych. Aktywne, rozwijające się społeczeństwo

CEL OPERACYJNY 1.6. Rozwój dostępności i promowanie e-usług na terenie Gminy Miłosław KIERUNKI DZIAŁAŃ  zwiększenie powszechnej dostępności e-administracji dla mieszkańców, przedsiębiorców i inwestorów,  zwiększenie dostępności usług publicznych przy wykorzystaniu Internetu i innych nowoczesnych technologii,  wspieranie firm prywatnych w zakresie budowy nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Aktywne, rozwijające się społeczeństwo

CEL STRATEGICZNY 2. Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy GOSPODARKA I TURYSTYKA

Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy CEL OPERACYJNY 2.1. Wykorzystanie atrakcyjności przyrodniczej gminy KIERUNKI DZIAŁAŃ  zagospodarowanie terenów nadwarciańskich,  promocja gminy w zakresie turystyki, ze szczególnym uwzględnieniem parku miejskiego i licznych zabytków,  wsparcie dla osób zamierzających rozpocząć lub rozwijać działalność gospodarczą związaną z sektorem turystyki.

Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy CEL OPERACYJNY 2.2. Promocja gospodarcza gminy KIERUNKI DZIAŁAŃ  uzbrojenie terenów inwestycyjnych,  działania na rzecz aktywizacji lokalnej przedsiębiorczości,  wykorzystanie atutu lokalizacji przy autostradzie.

Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy CEL OPERACYJNY 2.3 Rozwój lokalnego rynku pracy KIERUNKI DZIAŁAŃ  promowanie i zachęcanie do zakładania działalności gospodarczych,  podnoszenie wiedzy i kwalifikacji lokalnej społeczności inicjatywami edukacyjnymi,  zainicjowanie działalności podmiotów ekonomii społecznej.

Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy CEL OPERACYJNY 2.4. Turystyka impulsem rozwojowym gminy KIERUNKI DZIAŁAŃ  organizowanie cyklicznych imprez kulturalnych promujących gminę,  działania na rzecz rozbudowy bazy gastronomiczno- noclegowej,  zagospodarowanie turystyczne terenów nadwarciańskich,  działania na rzecz rozwoju agroturystyki,

Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy CEL OPERACYJNY 2.4. c.d. Turystyka impulsem rozwojowym gminy KIERUNKI DZIAŁAŃ  promocja turystyczna, w tym propagowanie historii gminy oraz atrakcyjnych walorów przyrodniczych,  odpowiednie oznakowanie obiektów zabytkowych i walorów przyrodniczych gminy,  włączenie stowarzyszeń i organizacji pozarządowych w działania mające na celu rozwój branży turystycznej w gminie.

Przedsiębiorczość czynnikiem pobudzającym gospodarkę gminy CEL OPERACYJNY 2.5. Promocja rolnictwa ekologicznego KIERUNKI DZIAŁAŃ  podnoszenie wiedzy i umiejętności rolników z zakresu rolnictwa ekologicznego,  promocja produkcji zdrowej żywności.

CEL STRATEGICZNY 3. Nowoczesna infrastruktura i funkcjonalna przestrzeń publiczna PRZESTRZEŃ I INFRASTRUKTURA

CEL OPERACYJNY 3.1. Poprawa jakości szlaków komunikacyjnych KIERUNKI DZIAŁAŃ  budowa i modernizacja chodników,  budowa i modernizacja dróg,  utwardzenie dróg gruntowych,  rozbudowa istniejących parkingów oraz budowa nowych, w szczególności przy obiektach użyteczności publicznej. Nowoczesna infrastruktura i funkcjonalna przestrzeń publiczna

CEL OPERACYJNY 3.2. Sprawna i efektywna infrastruktura techniczna KIERUNKI DZIAŁAŃ  rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej na terenie gminy,  budowa przydomowych oczyszczalni ścieków,  rozbudowa sieci oświetlenia,  eliminacja barier architektonicznych w przestrzeni publicznej. Nowoczesna infrastruktura i funkcjonalna przestrzeń publiczna

CEL OPERACYJNY 3.3. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury oświatowej i sportowo - rekreacyjnej KIERUNKI DZIAŁAŃ  modernizacja i budowa obiektów sportowo-rekreacyjnych,  modernizacja i budowa placówek oświatowych,  budowa placów zabaw oraz siłowni zewnętrznych,  budowa boisk sportowych,  budowa i modernizacja pozostałych obiektów infrastruktury sportowo-rekreacyjnej,  wspieranie rozwoju wodnej infrastruktury sportowo- rekreacyjnej. Nowoczesna infrastruktura i funkcjonalna przestrzeń publiczna

ŚRODOWISKO CEL STRATEGICZNY 4. Świadome korzystanie z zasobów środowiska

CEL OPERACYJNY 4.1. Mieszkańcy świadomi odpowiedzialności ekologicznej KIERUNKI DZIAŁAŃ  edukacja mieszkańców poprzez kampanie społeczne,  ochrona miejsc o szczególnych walorach przyrodniczych,  organizacja zajęć dla uczniów na temat ekologii,  monitoring porządku na terenie gminy.

Świadome korzystanie z zasobów środowiska CEL OPERACYJNY 4.2. Wdrożenie rozwiązań gospodarki niskoemisyjnej KIERUNKI DZIAŁAŃ  promowanie wymiany źródeł ciepła na ekologiczne,  termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej,  budowa sieci ścieżek rowerowych,  działania na rzecz uruchomienia komunikacji publicznej na terenie gminy,  promowanie efektywności energetycznej,  montaż instalacji do produkcji energii ze źródeł odnawialnych.

CEL OPERACYJNY 4.3. Zapobieganie emisji szkodliwych zanieczyszczeń KIERUNKI DZIAŁAŃ  edukacja w zakresie stosowania nawozów i środków ochrony roślin,  informowanie i kontrolowanie przedsiębiorców prowadzących działalność na ternie gminy w zakresie zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska. Świadome korzystanie z zasobów środowiska

CEL OPERACYJNY 4.4. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych oraz o wysokich walorach przyrodniczych KIERUNKI DZIAŁAŃ  opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji,  rewitalizacja obszarów zdegradowanych,  podejmowanie działań ukierunkowanych na niwelowanie i ograniczanie natężenia negatywnych zjawisk społecznych,  rewaloryzacja terenów zieleni urządzonej, w szczególności parków.

MISJA GMINY Dążenie do zwiększenia poziomu życia, poprzez wykorzystanie warunków lokalizacyjnych gminy, w szczególności bliskości autostrady i aglomeracji poznańskiej oraz walorów przyrodniczo-krajobrazowych i potencjału kapitału społecznego MISJA GMINY

WIZJA GMINY Dobrze prosperująca gmina w dolinie rzeki Warty, chętnie odwiedzana przez turystów, której mieszkańcy aktywnie zaangażowani w życie społeczne współtworzą miejsce atrakcyjne do życia. WIZJA GMINY

ul. F. Ratajczaka 26/3, Poznań tel.: 61/ , , fax: 61/ DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ