Metoda Dyna-Lingua M.S. Materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą z książki: Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua, MS. w leczeniu autyzmu, Red. Młynarksa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Komunikacja interpersonalna
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Metoda kierowanego nauczania
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
AUTOPREZENTACJA.
Wpływ kultury na komunikację w projektach eTwinning
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
AFAZJA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji w pracy z dziećmi
Kompetencje komunikacyjne
logopedyczny-prezentacja
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Dzieciństwo jest snem rozumu
Dydaktyka ogólna.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Trening metodą Warnkego
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Przygotowanie dobrej prezentacji
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Automatyczna interpretacja pytań i udzielanie odpowiedzi (Question & Answering)
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Komunikacja.
Komunikacja.
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja.
BOBOMIGI: OD TEORII DO PRAKTYKI
Programy psychologiczno - terapeutyczne jako nowa perspektywa pracy z osobą stosującą przemoc Poznań 20 listopada 2015r.
Logopedia w szkole.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Metody Komunikacji.
Systemy logistyczne ćwiczenia
Komunikacja dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
Rodzaje illokucji: stwierdzenia (representatives, assertives) („ wiem że … i informuję cię o tym”) ekspresje (expressions) („przeżywam stan X i dlatego.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Terapia manualna Koncepcja Brian R. Mulligan
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Metoda Dyna-Lingua M.S. Materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą z książki: Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua, MS. w leczeniu autyzmu, Red. Młynarksa M., Smereka T., Wrocław 2011, Wydawnictwo Mkwadrat

Intensywna praca nad mową i myśleniem osób z zaburzeniami mowy na tle autyzmu i ćwiczenie świadomości gramatycznej we wszystkich aspektach języka. Praktycznym przejawem tego działania jest umiejętność budowania zdań uporządkowanych gramatycznie. Celem terapii jest osiągnięcie kompetencji komunikacyjnej połączonej z kompetencją mentalistyczną. WPROWADZENIE Oprac. Elżbieta Satryjan. Materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą z książki: Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua, MS. w leczeniu autyzmu, Red. Młynarksa M., Smereka T., Wrocław 2011, Wydawnictwo Mkwadrat

W terapii wykorzystywane są zachowania komunikacyjne: Mimika Gesty naturalne Emocje Zachowania pozajęzykowe niewerbalne Konwersacja WPROWADZENIE Oprac. Elżbieta Satryjan. Materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą z książki: Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua, MS. w leczeniu autyzmu, Red. Młynarksa M., Smereka T., Wrocław 2011, Wydawnictwo Mkwadrat

Terapia integrująca Cel: uzyskanie zadowalającego poziomu rozumienia mowy. Terapia dyskursywna Cel: poprawa funkcjonowania społecznego. Rozwój i treściowe zróżnicowanie matryc konwersacyjnych. Terapia dyskursywna mentalistyczna Cel: rozwój refleksji jako istotnego składnika teorii umysłu. Realizowana przez formułę zadań z zakresu teorii umysłu. Przekształcenie testu fałszywych przekonań w schemat ćwiczeniowy. Następnie w ćwiczeniach podstawą jest wykorzystanie dialogów opanowanych w terapii konwersacyjnej. Teraz istotne staje się to co spostrzega partner dialogu. ETAPY TERAPII Oprac. Elżbieta Satryjan. Materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą z książki: Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua, MS. w leczeniu autyzmu, Red. Młynarksa M., Smereka T., Wrocław 2011, Wydawnictwo Mkwadrat

Rytmogesty Kreacje ruchowe Technika kroków Technika wielokrotnych powtórzeń Technika sterowania uwagą Technika animowania TECHNIKI Oprac. Elżbieta Satryjan. Materiały wykorzystane w prezentacji pochodzą z książki: Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua, MS. w leczeniu autyzmu, Red. Młynarksa M., Smereka T., Wrocław 2011, Wydawnictwo Mkwadrat